Gå til innhold

Jobbe i Oslo bo i Drammen/Lillestrøm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Siden det er ikke så lett å kjøpe bolig i Oslo, vurderer jeg også Drammen og Lillestrøm. Hvordan fungerer det å pendle daglig til Oslo med tog? Er avvik i togavganger ofte? Hvilke bydeler har gode bussforbindelser med Drammen/Lillestrøm stasjon? Jeg vet at det finnes andre togstasjoner der, men tog til Oslo går ganske sjeldent. 

Har lest om 'buss for tog' om sommeren, er det hver sommer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv Lierskogen/Tranby/Lierbyen. Går direktebuss til Oslo (169 linjen til Brakar). Relativt kjapt og greit, og avgang hvert kvarter i rushtiden. Mye billigere boliger og mulig for folk flest å få god plas og hage😊

Anonymkode: cc54a...280

Skrevet

Ganske stor forskjell på Lillestrøm og Drammen. Tog til Drammen tar 30 min, Lillestrøm 10 min. 

Anonymkode: e50ef...3c9

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøv Lierskogen/Tranby/Lierbyen. Går direktebuss til Oslo (169 linjen til Brakar). Relativt kjapt og greit, og avgang hvert kvarter i rushtiden. Mye billigere boliger og mulig for folk flest å få god plas og hage😊

Hvis du tror Lierskogen er billig, har du sovet i timen.

Anonymkode: 6f6b6...d3c

Skrevet

Har penna mye Drammen/Oslo. Det går bra, men avhenger litt av hvor i Drammen og hvor i Oslo også. Og om somrene spesielt er det mye buss for tog, men ellers er det en 35 min togtur. 

Anonymkode: e497e...a87

Skrevet

akkurat nå jobber jeg i sentrum. Mest aktuelt er å finne noe nært til togstasjonen, hvis virkeligheten ikke tvinger meg til å senke forventninger enda mer:p

Skrevet

Jeg vokste opp i Rælingen. Jeg gikk på skole i Oslo en stund mens jeg bodde der. Man kan enten bo i gåavstand til Lillestrøm stasjon eller et sted med gode bussforbindelser. Synes det var flott og kjente mange som jobbet i Oslo.

Aner dessverre ikke hvordan boligprisene er der, da jeg har flyttet langt vekk.

Anonymkode: 9ca38...13c

Skrevet

Det er helt supert å pendle fra Lillestrøm. Tog hvert tiende minutt, og bare ti minutter inn. Men boligprisene er nesten like ville som i Oslo.

Anonymkode: 9f6b4...092

Skrevet

Andre veien, Vinterbro-Ås -Ski-Drøbak -Vestby området  har også god forbindelse inn til Oslo.

Anonymkode: 2ad30...69b

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du tror Lierskogen er billig, har du sovet i timen.

Anonymkode: 6f6b6...d3c

Bor her selv ja... Og det er MYE billigere enn Oslo! Både jeg og veldig mange av mine kjente i nærområdet flyttet hit fra Oslo/Bærum/Asker, nettopp fordi man her får råd til mye mer enn i byen - og vi ønsket god plass og hage.

Forøvrig, av de jeg nevnte er Tranby det stedet med høyest m2 pris. (Høyeste i gamle Buskerud, men fortsatt langt under Oslo!)

• Liker 1
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Andre veien, Vinterbro-Ås -Ski-Drøbak -Vestby området  har også god forbindelse inn til Oslo.

Anonymkode: 2ad30...69b

Og bedre blir det. Follobanen åpner om et par år, da vil det ta like lang tid fra Ski til Oslo S som fra Lillestrøm (~10 minutter). Retning Drammen tar mye lengre tid, på 10 minutter kommer man seg ikke lengre ut enn Lysaker. 

Togene vil gå minst hvert 10.minutt på disse strekningene, så rutetabeller trenger man ikke å forholde seg til. Unntak Drammen, som har ett opphold på 20 minutter. Men dette mener jeg forsvinner når Drammen stasjon er ferdig ombygd med 6 spor til plattform.

Skrevet

Ja det ER mye forsinkelser på togene. MEN igjen, det går tog såpass ofte at man gjerne ikke merker allverdens til det. Er det forsinkelser er jo gjerne alt forsinket, og da kommer det bare ett annet tog som skulle vært der for lenge siden. 

Jeg har pendlet den ene av strekningene du nevner i mange år med tog og det har gått helt fint. Og jeg ville heller satset på tog enn buss dersom du kan velge, for bussen blir stående å stampe i rushtrafikken, og vil derfor ta en del mer tid enn toget. Samt at toget på strekningene du nevner har langt hyppigere avganger :) 

• Liker 1
  • 11 måneder senere...
Skrevet

Er det noen som pendler med 169 bussen fra Tranby til oslo? 

Jeg trenger å komme meg til Høvik fra Tranby om morgenen innen 8:20. Vurderer å flytte til Tranby.

Er det mye forsinkelser med 169?  

Anonymkode: f717f...57d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...