Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sendte melding til kjæresten min i går ettermiddag, der jeg blant annet poengterte noe jeg har vist ergelse overfor tidligere også. Var nesten litt irritert i måten jeg skrev på, men håpet jo han skjønte meg og viser vilje til å gjøre endringer. 

isteden har han trekt seg unna, orker sikkert ikke mer av mine «teite» krav, som jeg sikkert ikke har noe med. Men føler disse valgene han gjør ikke gagner oss to, men er lettvinte for han slik at han slipper problemer på annet hold. 

Saken er at han og eksen er medeier i felles bil. De deler bilen når de har ansvar for sine uker med barna. Slik får de kjørt dem på trening etc. Begge to har gode inntekter og det er ikke noe utfordringer med hennes økonomiske situasjon så lang jeg vet. 

Nå planlegger han å kjøpe seg ny bil. Tanken hans var at eksen kunne overtar den gamle bilen. Men hun ble forbannet og sa han da bare måtte selge den gamle bilen fordi hun ikke hadde råd til bilen. Han planlegger nå og forsette med å betale utgiftene til den gamle bilen som kun hun skal bruke! 

Hun har hatt masse fordeler av at han siden bruddet har betalt alle utgiftene til denne bilen. Dette er jo en økonomisk gode hun står i fare å miste nå, ettersom hun nå må begynne å betale utgiftene til bilen selv. Ikke rart hun ble forbannet og manipulerer han til forsette å betale på bilen selv om han ikke skal bruke den mer! 

Jeg synes dette blir så grunnleggende feil og jeg kjenner både på misunnelse og irritasjon! Jeg og hun har like inntekter og står ganske likt, men jeg klarer meg selv og betaler min bil selv og det skulle da bare mangle! Hvorfor skal han hjelpe henne økonomisk med bilen ettersom det ikke er noen grunn til det? Det vil selvfølgelig gi henne mindre mulighet til å bruke like mye penger på seg selv som hun har vært vant til! Men nå er min tålmodighet slutt, jeg klarer ikke sitte på utsiden og se inn på dette og derfor skrev jeg nok en litt sur melding i går til han som han ikke har svart på. 

Er dette uriktig av meg å vise irritasjon over? Vi bor jo ikke sammen enda, men noe vi kunne tenkt oss begge to på sikt. Burde han fortsette med å betale hennes utgifter, for å slippe unna hennes misnøye? Er dette kroken på døra for oss? Han viser jo ikke noe vilje til samarbeid eller dialog med meg? Synes det er barnslig og umoden oppførsel av en voksen mann å reagere slik han gjør nå ved å trekke seg unna. 

Noen gode råd? Tusen takk!! 

Anonymkode: 8e1f5...db1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner deg godt👍 Dette hadde irritert meg bare mer og mer... greit å være grei med eksen når det er barn i bildet. Men visse grenser er det. 
Ble slutt med min pga han er «redd» eksen og føyer seg i alt. Hun kunne komme å gå hos han mens jeg ikke kunne komme når jeg ville. (Vi var sammen i over 5 år). Har barn selv så det er ikke at jeg ikke «forstår» hvor viktig samarbeid er. 
Han er ganske humørsyk og har brølt til meg og min datter uten gyldig grunn så han er ikke evneveik og svak ellers. 
hvordan er han ellers da? I hverdagen? Er du inkludert og velkommen? 

Anonymkode: e27b5...685

• Liker 1
Skrevet

Hvis du sendte den i går ettermiddag og han enda ikke har svart, så er det nok ikke deg han hører på. Ikke gå i fella og «hold» ut så du ender opp med at det er du som er den «vanskelige». 

• Liker 3
Skrevet

Han mangler kanskje ryggrad, men du valgte ham 

Anonymkode: 134e6...baf

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han mangler kanskje ryggrad, men du valgte ham 

Anonymkode: 134e6...baf

Akkurat.

Anonymkode: e35aa...775

Skrevet

Har du ikke skrevet om dette tidligere også? Eller var det en identisk tråd? 🙉☺️ 

• Liker 7
Skrevet

Hvis han selger sin gamle bil, er det han som må kjøre barna på treningen når det ikke er hans uke? Kan exen låne bilen til foreldrene sine? 

Tragisk at det skal være sånn. 

Si til ham at du ikke aksepterer dette, at du og ho tjener like mye. Ho må kjøpe ut halvparten av bilen deres, hun må stå som eier på bilen og betale forsikringen og bensin selv. Alt annet er uaktuelt.

Skjønner ikke mannfolk som skal innlede et nytt forhold nåe de ikke er ferdige med sitt gamle! 

Anonymkode: a9211...5f8

• Liker 2
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg kjenner både på misunnelse og irritasjon! Jeg og hun har like inntekter og står ganske likt, men jeg klarer meg selv og betaler min bil selv og det skulle da bare mangle! Hvorfor skal han hjelpe henne økonomisk med bilen ettersom det ikke er noen grunn til det?

Men har du barn med ham? 

Kan du utdype hvorfor du kjenner misunnelse? Kunne du ønske deg at kjæresten din betalte noe for deg? Kan du se at det ville blitt rart all den tid dere ikke har noen felles forpliktelser (ikke bor sammen, har ikke felles barn, eier ikke hus sammen e.l.)?

Anonymkode: 40bda...9e7

• Liker 3
Skrevet

Hva blir konsekvensene for barna hvis hun ikke har bil?

Anonymkode: 60aa7...e2f

• Liker 1
Skrevet

Hvis hun har god økonomi, så kan hun kjøpe seg egen bil.

Det er ingen grunn for ham å betale utgiftene til en bil han ikke disponerer, men eksen bruker alene.

Det vil påvirke negativt hans økonomi med eventuell ny familie.

Mange faller i fella ''på grunn av barna'' og betaler urimelige utgifter for barnas skyld. Her trengs det klare grenser.

• Liker 1
Skrevet

Han prøver vel å gjøre så godt han kan for ungene sin del. Sikkert ikke så enkelt for han heller, når en av dere blir sur, uansett hva han velger å gjøre. Så lenge man  ikke bor sammen, synes jeg man må få bruke pengene sine som man vil. Han høres ut som en snill pappa i hvert fall, som tenker på barnas beste. 

Anonymkode: 78e52...ea5

• Liker 2
Skrevet

Da må bilen selges. Deles på 2. Så kjøper ho sin egen. Biler finnes i alle prisklasser. 

• Liker 1
Skrevet

Dere bor ikke sammen. Han kan selvsagt bruke sine penger på hva han måtte ønske. Det er ikke din sak. 

Anonymkode: 8689d...ae3

• Liker 5
Skrevet

Det virker som det er velværet til barna han tenker på. Høres ut som en fin og ansvarsfull far mann. Dette går jo ikke ut over din økonomi. 

Anonymkode: fc475...2ea

• Liker 1
Skrevet

Tenker at disse kravene dine kan du stille når dere bor sammen. Det går ikke utover din økonomi overhodet nå. 

Han kan gi mor beskjed om at når han en dag blir samboer så kan ikke den ordningen fortsette. Da har han ny samboer han må prioritere over eksen.

Anonymkode: 71618...38a

• Liker 1
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sendte melding til kjæresten min i går ettermiddag, der jeg blant annet poengterte noe jeg har vist ergelse overfor tidligere også. Var nesten litt irritert i måten jeg skrev på, men håpet jo han skjønte meg og viser vilje til å gjøre endringer. 

isteden har han trekt seg unna, orker sikkert ikke mer av mine «teite» krav, som jeg sikkert ikke har noe med. Men føler disse valgene han gjør ikke gagner oss to, men er lettvinte for han slik at han slipper problemer på annet hold. 

Saken er at han og eksen er medeier i felles bil. De deler bilen når de har ansvar for sine uker med barna. Slik får de kjørt dem på trening etc. Begge to har gode inntekter og det er ikke noe utfordringer med hennes økonomiske situasjon så lang jeg vet. 

Nå planlegger han å kjøpe seg ny bil. Tanken hans var at eksen kunne overtar den gamle bilen. Men hun ble forbannet og sa han da bare måtte selge den gamle bilen fordi hun ikke hadde råd til bilen. Han planlegger nå og forsette med å betale utgiftene til den gamle bilen som kun hun skal bruke! 

Hun har hatt masse fordeler av at han siden bruddet har betalt alle utgiftene til denne bilen. Dette er jo en økonomisk gode hun står i fare å miste nå, ettersom hun nå må begynne å betale utgiftene til bilen selv. Ikke rart hun ble forbannet og manipulerer han til forsette å betale på bilen selv om han ikke skal bruke den mer! 

Jeg synes dette blir så grunnleggende feil og jeg kjenner både på misunnelse og irritasjon! Jeg og hun har like inntekter og står ganske likt, men jeg klarer meg selv og betaler min bil selv og det skulle da bare mangle! Hvorfor skal han hjelpe henne økonomisk med bilen ettersom det ikke er noen grunn til det? Det vil selvfølgelig gi henne mindre mulighet til å bruke like mye penger på seg selv som hun har vært vant til! Men nå er min tålmodighet slutt, jeg klarer ikke sitte på utsiden og se inn på dette og derfor skrev jeg nok en litt sur melding i går til han som han ikke har svart på. 

Er dette uriktig av meg å vise irritasjon over? Vi bor jo ikke sammen enda, men noe vi kunne tenkt oss begge to på sikt. Burde han fortsette med å betale hennes utgifter, for å slippe unna hennes misnøye? Er dette kroken på døra for oss? Han viser jo ikke noe vilje til samarbeid eller dialog med meg? Synes det er barnslig og umoden oppførsel av en voksen mann å reagere slik han gjør nå ved å trekke seg unna. 

Noen gode råd? Tusen takk!! 

Anonymkode: 8e1f5...db1

Da er ikke han ferdig med tidligere forhold, No han burde blitt før han engasjerte seg i et nytt, etter min mening

Skrevet

Dette er sikkert veldig vanskelig for han. Enten blir eksen sint eller du blir sint. Han ønsker ikke være i konflikt med barnas mor fordi det går utover samarbeidet. Derfor går han med på noe han sikkert synes er utnytting og dårlig gjort, også prøver han å forsvare valget ovenfor deg for å ikke fremstå som en tøffel og idiot. Han syns sikkert det er veldig kjipt å bli åpenlyst manipulert i redsel for å miste tid med barna, miste fleksibilitet i samarbeid, kanskje redd hun skal sette barna opp mot han osv. I stedet for støtte fra deg slik at han tør å fortelle åpent om hvordan han egentlig føler det, får han sinne fra deg, også blir han redd for å miste deg også. Så nå har det endt med at han trekker seg unna. 

Dette er bare mitt forslag utifra hvordan jeg opplever samarbeid med min eks og med kjærestens eks. Jeg var også oppgitt over alt han gikk med på, helt til jeg forsto at jeg gikk jo med på andre typer ting nettopp av samme grunner. Nå støtter vi hverandre i stedet og det er så mye bedre. Min eks svelger sikkert sin andel av kameler også når jeg har en mening om noe. Dog er jeg ikke gal eller storforlangende, går mere på barneoppdragelsen og slikt. Jeg klarer meg fint selv. 

• Liker 1
Skrevet

Det er hans penger, hans eks og mor til hans barn. Han velger selv hvordan han drifter sin økonomi og samarbeid med sine barns mor, så lenge dere ikke bor sammen og får felles økonomi.

Anonymkode: 468eb...182

Skrevet

Har du hørt fra han nå? 

Gjest Mysticgirl
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det virker som det er velværet til barna han tenker på. Høres ut som en fin og ansvarsfull far mann. Dette går jo ikke ut over din økonomi. 

Anonymkode: fc475...2ea

Dette tenker jeg også, at han tenker på barna og at hun da kan kjøre de rundt på forskjellige ting. Noe hun ikke kan uten bil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...