AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #101 Del Skrevet 3. april 2023 Nei, vi har religionsfrihet her i landet. Anonymkode: b0b8c...0aa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 7. april 2023 #102 Del Skrevet 7. april 2023 Ryddet for brukerangrep, brukerdebatt og bruker som opptrer som flere personer, samt svar til dette. _popcorn_, adm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #103 Del Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (På 2.4.2023 den 23.04): Feil, de fleste konverterte frivillig, og Islam har vært her i over tusen år og hører hjemme i europa. Anonymkode: 85e72...3ec Islam hører ikke til her i europa, nei. Anonymkode: 554e2...54e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #104 Del Skrevet 11. april 2023 Mtp menneskerettighetene som blir brutt når Islam får makt (Afghanistan, Iran osv) så er det absolutt en ideologi/religion som fortjener MYE kritikk, latterligjøring og endring før den kan eksistere i en sivilisert verden. I Afghanistan kan ikke kvinner behandles av mannlig lege. Og kvinner kan ikke utdanne seg i det hele tatt. Det er resultatet av Islam i praksis, som er hva som betyr noe når man diskuterer resultater av religion/ideologi. Har 0 å si hva man personlig mener religionen/ideologien betyr. Anonymkode: 2706f...5f8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #105 Del Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (På 11.4.2023 den 17.51): Islam hører ikke til her i europa, nei. Anonymkode: 554e2...54e Jo, Islam har vært her i over tusen år og er godt befestet i sør-øst europa og med betydelige samfunn ellers. Islam har kommet for å bli, og det må dere bare finne dere i. AnonymBruker skrev (På 11.4.2023 den 17.59): Mtp menneskerettighetene som blir brutt når Islam får makt (Afghanistan, Iran osv) så er det absolutt en ideologi/religion som fortjener MYE kritikk, latterligjøring og endring før den kan eksistere i en sivilisert verden. I Afghanistan kan ikke kvinner behandles av mannlig lege. Og kvinner kan ikke utdanne seg i det hele tatt. Det er resultatet av Islam i praksis, som er hva som betyr noe når man diskuterer resultater av religion/ideologi. Har 0 å si hva man personlig mener religionen/ideologien betyr. Anonymkode: 2706f...5f8 Afghanistan er unntaket, Islam fungerer godt å kombinere med demokrati og menneskerettigheter i Kosovo, Bosnia, Albania og mange andre land. Anonymkode: 85e72...3ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #106 Del Skrevet 14. april 2023 100% enig Anonymkode: 1afa2...345 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inverto Skrevet 22. april 2023 #107 Del Skrevet 22. april 2023 Islamister og muslimer....hvem bryr seg? Muslimer er muslimer, og de følger og støtter et system som er destruktivt og negativt. I mer eller mindre grad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #108 Del Skrevet 22. april 2023 Vanskelig å forby Islam, men man kunne i det minste stoppet statsstøtten til de islamske meninghetene og skolene. I tillegg gjort det krystallklart at Islam er uforenelig med vestlige verdier. Anonymkode: bde08...45b 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #109 Del Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Vanskelig å forby Islam, men man kunne i det minste stoppet statsstøtten til de islamske meninghetene og skolene. I tillegg gjort det krystallklart at Islam er uforenelig med vestlige verdier. Anonymkode: bde08...45b Hvorfor det? Når Islam fungerer godt i de fleste vestlige land uten problemer og selv i muslimske majoritetsland som Kosovo, Bosnia og Albania er det problemfritt. Dette er vestligorienterte land med demokrati. Anonymkode: 85e72...3ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #110 Del Skrevet 29. april 2023 Kristendommen tok vel ikke over i de nordlige landene bare ved å preke om fred og nestekjærlighet. Religionen tok over ved å bruke vold, brenne påståtte hekser / trollmenn på bålet, og så drepe motstandere som heller foretrakk de norrøne gudene. Samme kommer nok til å skje med andre religioner også. Andelen muslimer i Norge kommer til å øke hele tiden med stadig økende migrasjon, og de føder mange flere barn enn den vanlige nordmann. I flere og flere bydeler i for eksempel Oslo er allerede over femti prosent av innbyggerne av utenlandsk opprinnelse. Anonymkode: c895e...ab9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #111 Del Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Samme kommer nok til å skje med andre religioner også. Andelen muslimer i Norge kommer til å øke hele tiden med stadig økende migrasjon, og de føder mange flere barn enn den vanlige nordmann. I flere og flere bydeler i for eksempel Oslo er allerede over femti prosent av innbyggerne av utenlandsk opprinnelse. Hva har det med Islam og muslimer å gjøre? Vet du ikke at de fleste innvandrere er europeere? Og at også muslimene føder for få barn til å reprodusere seg etter å ha opplevd fall i fødselstallene? Anonymkode: 85e72...3ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #112 Del Skrevet 29. april 2023 On 4/2/2023 at 11:04 PM, AnonymBruker said: Feil, de fleste konverterte frivillig, og Islam har vært her i over tusen år og hører hjemme i europa. Anonymkode: 85e72...3ec Jeh kan tenke meg at ungarerne er uenige med deg og at deres historiske erfaringer er av betydning når det gjelder hvordan landet møter islam….. Anonymkode: d30fa...640 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommermor Skrevet 29. april 2023 #113 Del Skrevet 29. april 2023 Ikke alle muslimer bruker hijab eller nicab. Det er faktisk ikke alle som er så mye i moskeen heller faktisk. Hovedinnlegget var veldig generaliserende synes jeg, og kun opptatt av å stryke alle under en kam. Noen er faktisk ikke mer troende muslimer enn den vanlige nordmann er kristen.For muslimer bor det i mange ulike land som ikke alle styres av sharia. Men fundamentalisme er farlig og kan lede til sharia og terror. Jeg synes en skal respektere hverandres ulikheter og respektere hverandres religion. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #114 Del Skrevet 29. april 2023 Som ikke troende, som jobber sammen med både kristne og muslimer har jeg ikke opplevd noen utfordringer med flere religioner på samme sted. Tvert om. Det er berikende. Det blir feiret jul, id, påske og ramadan. Helt flott. Som er lite hjertesukk til dere som er redd for at muslimer driver med aggressiv forskyvning. Jeg har tilgode å opplevde at en muslim har forsøkt å omvende meg, men det har jeg opplevd flere ganger av kristne. Så min personlige opplevelse er at "påtvunget" forkynning er et større problem i den kristne tro enn i den muslimske. Klarer vi å vise litt mere storsinn overfor hverandre, kan vi leve sammen side om side. Anonymkode: 3a505...9db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #115 Del Skrevet 29. april 2023 I Norge er det ingen som tvinger noen til å tro på noe som helst. Faktisk er vi et veldig sekularisert samfunn og jeg opplever at det er vanligere å ikke tro på noe som helst enn det å ha en tro. Så dere som er så fryktelig i mot Islam og sier det tar over landet, jeg tror ikke dere har et helt reelt virkelighetsbildet. Islam tar da på ingen måte over Norge? Dere trenger ikke å være redde Det er flere ateister enn muslimer. Ifølge SSBs tall fra 2020 (ssb.no/kultur-og-fritid/faktaside/religion) er det 47% av befolkningen i Norge som oppgir at de tilhører en religion eller trosretning. Så da ser dere at det er under halvparten av befolkningen er troende, og av disse er det både kristne, muslimer, hinduister, buddhister osv.. Så det er ikke veldig mange muslimer, så det er bare å ta det helt med ro. Jeg skjønner dere er redde, for det man ikke er vant til, kan virke skummelt og fremmed. Men det er det ingen grunn til! Når det er sagt: Jeg har aldri opplevd at en muslim har tvunget meg eller prøvd å konvertere meg eller noe som helst. Jeg har hatt rolige og gode samtaler med flere muslimer, også om deres tro. Jeg har venner som er muslimer, og de er gode folk. Jeg opplever ofte derimot at ateister prøver å tvinge sitt syn på meg. Men det er den prisen man betaler for å bo i et demokratisk samfunn. En pris jeg gladelig betaler. Så det er helt greit, men ofte roper ateister høyt om at folk prakker andres tro på seg uten å se at de gjør det samme selv. Jeg bryr meg ikke om folk forteller meg om troen sin på Norrøne guder eller sola eller månen eller om sin ateisme. Jeg elsker ytringsfriheten og er ikke redd for å høre andres meninger om sin tro, min tro osv. . Folk må gjerne fortelle eller forkynne sin tro/overbevisning til meg. Så lenge valget er mitt, hva jeg tror på og at jeg får lov til å tro på det jeg vil uten å bli straffet, så bryr jeg meg ikke. Anonymkode: 8ae51...fd5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #116 Del Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): følge SSBs tall fra 2020 (ssb.no/kultur-og-fritid/faktaside/religion) er det 47% av befolkningen i Norge som oppgir at de tilhører en religion eller trosretning. Det tror de selv, men det riktige tallet er 80%. Mange tror nok de ikke er medlemmer av DNK selv om de er det. AnonymBruker skrev (6 timer siden): Så da ser dere at det er under halvparten av befolkningen er troende 55% tror på Gud ifølge SSB sine tall At vi får flere troende som har en sterk tro og ønsker å leve gode liv i tråd med troen deres er ikke noe å være redd for . Islam er en del av europa, og det må vi forholde oss til Anonymkode: 85e72...3ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #117 Del Skrevet 30. april 2023 6 hours ago, AnonymBruker said: Anonymkode: 3a505...9db Kan ikke sammenlignes. Det er da ikke vanlig at kristne jenter blir presset til å bli nonner eller får høre at de er horer om de ikke blir nonner. Mens muslismke jenter blir presset til å dekke seg til og blir kalt horer av muslimske menn om de ikke dekker seg til. Anonymkode: bde08...45b 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #118 Del Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Kan ikke sammenlignes. Det er da ikke vanlig at kristne jenter blir presset til å bli nonner eller får høre at de er horer om de ikke blir nonner. Mens muslismke jenter blir presset til å dekke seg til og blir kalt horer av muslimske menn om de ikke dekker seg til. Det er helt vanlig at kvinner dekker seg til i ortodokse kristne land Anonymkode: 85e72...3ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cornelia01 Skrevet 15. august #119 Del Skrevet 15. august Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh Hvorfor forby islam i Norge? Vi har en religionsfrihet i dette landet. Som en konvertitt til islam (nei jeg gjorde ikke det for en mann, er singel) Jeg konverterte av fri vilje da jeg fant ut at det var det som var sannheten. De aller fleste muslimer i Norge vil ikke ha sharialov i Norge. Hvor får du dette fra? Selv går jeg med hijab av fri vilje. Ingen som tvinger meg. Jeg føler meg ekstra fin i den og føler meg vakker. Hijab er vanlig også i kristendommen, bare ikke særlig her i Norge. Jeg pleide også å ha fordommer mot islam, men det var før jeg ble veiledet til islam, Alhamdulillah. Alle muslimer ikke terrorister. Det blir feil å si. Selv har det vært ikke muslimske terrorangrep i Norge av ikke muslimer. Da kan man vel si at kristne/atheister er terrorister de og? Det blir helt feil. Å begå terror er en handling, ikke noe som definerer en religion. Anbefaler deg å sette deg inn i islam og lære mer om den, da innser du hvor vakker religion det er. Å nei, jeg sier ikke at du skal bli muslim, men bare forstå oss som velger å tro på Allah og at vi ikke vil noen vondt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå