Gå til innhold

Svigerkrangel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå lurer jeg på om jeg er på jordet...

Vi har en diskusjon som nå er blitt så barnslig at det er dumt! 

jeg har alltid vært hard på at våre barn skal sitte bakovervendt i bilen lengst mulig ! Mitt største barn er nå 4 år, og 104 lang og 18-19kg. Svigers har kjøpt forovervendt beltestol... uten å prate med oss og velvitende om min mening. De sa at på nett står det bakovervendt til minst 4 år. Andre plasser leser jeg at mitt barn er for lite og at de bør helst være 110 cm lang. Dette har skapt et rabalder uten like.... Hun har bakovervendt sete hos svigers, men av ulike grunner ønsker de å snu. 

hva tenker dere? Det er vel for tidlig å snu? 

Anonymkode: 9537a...281

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke lagd så mye drama ut av det (med mindre hun kjører med svigers ofte) 

Anonymkode: 49e06...ce5

• Liker 23
Skrevet

Hadde ikke blitt godkjent her

Anonymkode: 424d9...94b

• Liker 10
Skrevet

Foreldre bestemmer, ikke besteforeldrene...

Hvor er faren til barnet i dette?

Anonymkode: 1a9f6...f75

• Liker 18
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Foreldre bestemmer, ikke besteforeldrene...

Hvor er faren til barnet i dette?

Anonymkode: 1a9f6...f75

Han har tenkt litt sånn at det er så sjelden så la gå, men aldri sagt det til svigers, han har støttet meg. Men nå har jeg vist han litt mer info på hvorfor jeg sier det jeg sier, så han er litt mer med. 

svigers kjører på kidsa 1 gang i uka. 

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke lagd så mye drama ut av det (med mindre hun kjører med svigers ofte) 

Anonymkode: 49e06...ce5

Er en gang i uka...

Skrevet

Jeg syns du litt vel hysterisk her.... 

Anonymkode: ab287...cb8

• Liker 38
Skrevet

Hadde ikke blitt godkjent her

Anonymkode: 424d9...94b

Nei?? Så er for tidlig å snu setet? 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg syns du litt vel hysterisk her.... 

Anonymkode: ab287...cb8

Mulig jeg er det! Men, tenker at OM de krasjer så sitter ikke barnet mitt riktig... og det er litt skummelt å tenke på. De har jo bakovervendt, de mener bare det er tungvint! 

• Liker 9
Skrevet

Foreldrene har ansvaret og bestemmer. De må forstå forskjellen på MINIMUM 4 år og MAKSIMUM 4 år. Det er altså ikke slik at setet skal snus så fort som mulig etter at barnet har fylt 4 år.

Jeg kjøpte bakovervendt sete som var opp til 25 kg nettopp for å kunne ha dem bakovervendt lengst mulig.

Men spørs om det er enklere å bare ikke la barnet sitte på hos dem, enn å krangle? 

Anonymkode: bbd4a...405

• Liker 11
Skrevet

Foreldrene har ansvaret og bestemmer. De må forstå forskjellen på MINIMUM 4 år og MAKSIMUM 4 år. Det er altså ikke slik at setet skal snus så fort som mulig etter at barnet har fylt 4 år.

Jeg kjøpte bakovervendt sete som var opp til 25 kg nettopp for å kunne ha dem bakovervendt lengst mulig.

Men spørs om det er enklere å bare ikke la barnet sitte på hos dem, enn å krangle? 

Vi har vel egentlig kommet frem til at vi må si at hun er for liten, og at det går på deres samvittighet om noe skjer. Men kjenner det sitter langt inne.... 

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ikke barn men tenker at det er foreldrene som bestemmer dette. Spesielt at de har kjøpt bilstol uten å høre med dere foreldrene. Ville kjøpt en ny bakovervendt bilstol til deres bil og sagt at de må bruke den så lenge, og at de kan bruke den de kjøpte når barnet blir litt høyere og veier litt mer. 

Anonymkode: ccd3e...d78

• Liker 3
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Vi har vel egentlig kommet frem til at vi må si at hun er for liten, og at det går på deres samvittighet om noe skjer. Men kjenner det sitter langt inne.... 

Det er vel bare å si at hun er for liten og det er dere som bestemmer når det gjelder sikkerheten til eget barn. Si at her er bilstolen hun skal sitte i, den dere har kjøpt er veldig fin men den må stå i boden i noen måneder til hun blir stor nok.

Anonymkode: ccd3e...d78

• Liker 11
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mulig jeg er det! Men, tenker at OM de krasjer så sitter ikke barnet mitt riktig... og det er litt skummelt å tenke på. De har jo bakovervendt, de mener bare det er tungvint! 

Latskap skal ikke gå foran barnets sikkerhet. Her hadde jeg holdt på mitt når de kjører så ofte.

• Liker 13
Skrevet

Foreldrene bestemmer, uansett hvor hysterisk noen eller ingen mener dere er.

Anonymkode: a0bbe...aed

• Liker 14
Skrevet

Pleier sete å stå i bilen til svigers hele tiden, eller tar de det inn og ut for hver gang? 

Er det i så fall enklere å sette fast en fremovervendt beltestol? Tar den mindre plass i bilen?

Hva kan årsaken være til at de kjøpte dette setet, akkurat nå? 

Anonymkode: 5b19a...40c

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Pleier sete å stå i bilen til svigers hele tiden, eller tar de det inn og ut for hver gang? 

Er det i så fall enklere å sette fast en fremovervendt beltestol? Tar den mindre plass i bilen?

Årsaken er helserelatert, blir for liten plass foran i bilen for den som kjører (det blir vondt for dem). Men har sagt at det bare er å ha setet på motsatt side, og at vi kan hjelpe å sette det inn og ta det ut når vi henter/leverer. 

• Liker 2
Skrevet

Også er det også det at ho er for liten for fremovervendte så er ikke et alternativ med det. De ønsker det for å få mer plass foran i bilen ja. Ts her

• Liker 1
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siden foreldrene har ansvaret, så får DE kjøpe sete til besteforeldrene da!

Anonymkode: c5ce2...1c1

• Liker 1
Skrevet

Siden foreldrene har ansvaret, så får DE kjøpe sete til besteforeldrene da!

Anonymkode: c5ce2...1c1

Det har vi da gjort! Bakovervendt sete ! Ts

• Liker 15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...