Gå til innhold

Plissegardin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt plisse til å ha i kjøkkenvinduet. Plisseén er 105x130 og vinduet er 110x110. Har egentlig kun tatt hensyn til bredden på vinduet. Får 2,5 cm glipe på hver side, men det går fint. Nå lurer jeg på om lengden er et problem? Har ikke tenkt noe på lengden i det hele tatt. Tenkte bare at den er for lang så den det er ingen fare for at plisseén blir for kort i hvertfall 😂 har kjøpt «opp-ned» plisse. Så man kan trekke den både opp og ned. Da må det jo festes snorer i begge sider av vinduet. Men er disse snorene 130cm? Sånn at det ikke går an å montere den? Eller er de justerbare ? Jeg får hjelp til å montere de og vil gjerne finne ut av om de er for lange uten å åpne pakken så jeg eventuelt får byttet de

Anonymkode: fce94...258

Skrevet

Snorene er justerbare. 
Jeg var gniten og kjøpte for kort gardin, da ble snorene for korte 🤪 Løste det ved å stjele litt snor fra de gamle og knøt sammen. Får ikke dratt den helt ned, men det gjør ikke noe :) 

Anonymkode: 8a7b4...3b9

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snorene er justerbare. 
Jeg var gniten og kjøpte for kort gardin, da ble snorene for korte 🤪 Løste det ved å stjele litt snor fra de gamle og knøt sammen. Får ikke dratt den helt ned, men det gjør ikke noe :) 

Det var bra!😄 Har du montert de selv? Var de vanskelige? Hører at mange sier at opp-ned plisse er et styr å montere....å han som skal montere for meg er ikke verdens mest handy mann...😅

Anonymkode: fce94...258

Skrevet

Neida. Fire skruer til klipsene, så fester du snorene i dem. Du greier det fint alene! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...