Gå til innhold

Angst medisin

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sliter med angst og uroligheter inni meg. 
har fått sobril 10mg av legen som jeg skal ta ved behov, men merker ikke så mye virkning. Kanskje noe. 
men venn av meg bruker xanor 0,5 mg og ville jeg skulle prøve en fra henne ved behov. 

Har aldri tatt slike medisiner før å jeg skal til legen igjen om 14 dager. 
men er det noen som har erfaring med xanor og kan skrive litt om det? 
Bivirkninger? 
blir du trøtt? 
hva med å kjøre bil? 

Anonymkode: 8afa5...ace

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette skal du ABSOLUTT ikke gjøre. Xanor (alprazolam) er et ekstremt potent benzodiazepin som man skal være uhyre foriktig med å forskrive. Du skal aldri ta andres medisiner. I prinsippet er det også straffbart for venninnen din å gi deg av hennes forskrivning.

Du kan absolutt ikke kjøre bil på xanor. Spesielt ikke når du ikke er i stabil medisinering, og ikke har fått det forskrevet. Ved bruk av benzodiazepner kan du ikke kjøre bil ved sporadisk bruk.

Om du ikke får den effekten du skal av dine egne medisiner, skal du snakke med legen din. Om du tar xanor som en annen har fått forskrevet, kan det skape store problemer for deg i vider behandling om legen din får vite om det, da dette fort vil sette deg inn i kategorien som en som søker illegal bruk av rusmidler.

Du skal absolutt si nei til tilbudet. Det er ikke god medisinering, og det er en mengde andre hensyn som skal tas og vurderes. Dette er som å gå direkte fra paracet til heroin for smertelindring. Ingen kan forsvare det.

• Liker 8
Skrevet

Du må gå tilbake til legen din og si at du ikke synes at Sobril hjelper deg noe særlig. Hvis du ikke kan vente 14 dager så må du ringe legekontoret og si at medisinen du har fått ikke hjelper og spørre om du kan endre dose eller om du kan få en hastetime.

Anonymkode: f4348...a98

• Liker 2
Skrevet

Benzo gir mere angst. 

Anonymkode: 7c1c4...7a7

Skrevet

Du skal aldri, under noen omstendigheter, bruke andres medisiner. Og det er straffbart for venninnen din å gi deg sin medisin. Hvis du synes at din medisin og dose ikke virker, så tar du kontakt med legen og sier akkurat det. Jeg sliter med angst selv og har også prøvd Sobril, men det funket ikke for meg. Jeg tok kontakt med fastlegen og fikk prøve annen medisin. 

Du kan ringe fastlegen allerede i morgen eller sende melding via helsenorge også forklarer du at du synes at medisinen du har nå ikke virker. Kanskje du må ha en annen medisin for å få litt bukt med angsten og uroligheten, men det skal skje i samråd med legen din

Skrevet

For en idiot venninnen din er. 

Anonymkode: b3f9d...f84

Skrevet

Kjære trådstarter,

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. 

Med vennlig hilsen,

_popcorn_, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...