AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #21 Skrevet 14. oktober 2020 Smatting, bestikk mot tennene (hvorfor tygger folk på gaffel og skje???), bestikk mot tallerken, skjærelyd - kniv mot tallerken, butikker som har unødvendig høy musikk og konstant støy - jeg har på tv'en så kommer det en unge eller to med telefon/nettbrett på med full styrke på det de ser på. Generelt var for lyd pga migrene. Bestikklydene er de verste! Og skjæring av tenner. Anonymkode: 41074...c0f
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #22 Skrevet 14. oktober 2020 De aller fleste lyder... er veldig lydsensitiv pga sykdom. Det verste er musikk i butikker, folk som prater høyt og i munnen på hverandre, og selvsagt alt av skarpe lyder (banking, klirring med glass, osv). Til og med samboeren som åpner persienner for raskt er irriterende😅 bruker headset og ørepropper mye. Anonymkode: 93999...b51
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #23 Skrevet 14. oktober 2020 Støtter ulike former for spiselyder, blir helt satt ut når voksne mennesker slafser, slurper, raper og jeg vet ikke hva. Tenker inni meg at de mangler bordmanerer, men sier det aldri høyt. Liker generelt ikke kroppslyder: fising, raping, snorking osv. Byggestøy er også svææært irriterende. Anonymkode: e6167...d9e 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #24 Skrevet 14. oktober 2020 Ja, dette med lyder er plagsomt: kyssing, smatting, snufsing, susing fra lyspærer som er dimmet, kjøleskapet som lager lyd, ventilasjonen som suser, tasting fra tastatur. Det er vel egentlig endeløst, og jeg prøver å si til meg selv "Det du ikke kan gjøre noe med, må du overhøre.". Men det er jo ikke mulig!!!! Da blir det bare verre, for da blir jeg enda mer konsentrert på det jeg egentlig tenkte jeg skulle prøve å overhøre. Anonymkode: 3d604...596 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #25 Skrevet 14. oktober 2020 2 timer siden, lemoncake skrev: Flere som har det slik at er lyder som irriterer deg? Jeg har det slik når andre spise. Smatting og knasking. Kan jo ikke si noe, så må jo bare holde ut. 😂 Hvilken lyd irriterer deg? Samme her. Klarer ikke lyden av mat inne munnen, ikke når det tygges med munnen igjen heller. Får helt frysninger. Ofte må jeg gå et annet sted for å slippe og høre på det. Må jo finne på en unnskyldning da jeg ikke kan si at det er grunnen. Anonymkode: 5a283...c54 1
AnonymBruker 42 Skrevet 20. oktober 2020 #26 Skrevet 20. oktober 2020 På 14.10.2020 den 19.01, lemoncake skrev: Hvilken lyd irriterer deg? Om man kan kalle "fri jazz" en lyd vet jeg ikke, men lyden av det er i alle fall grusom Ellers er jo slagdrill i betong ganske "irriterende" (bonus-irri. om noen klarer å treffe armeringsjern). Spiker som blir truffet skjevt med hammer ... Lyden av ekstremt kald rim/snø som knaker og skriker under føttene, og forplanter seg gjennom hele kroppen når man tråkker på det kan jo være veldig lite behagelig også 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #27 Skrevet 20. oktober 2020 Er ofte plaget av små lyder fra andre, noen ganger ekstremt irriterende. Jeg venter å spise middag til samboer er ferdig fordi jeg hører maten inni munnen hans og ned i halsen hans. Anonymkode: ac895...f07
visp Skrevet 20. oktober 2020 #28 Skrevet 20. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ofte plaget av små lyder fra andre, noen ganger ekstremt irriterende. Jeg venter å spise middag til samboer er ferdig fordi jeg hører maten inni munnen hans og ned i halsen hans. Anonymkode: ac895...f07 Da er det ikke friskt lengre! Har folk blitt så vant til å fylle livene sine med lyder fra telefoner og tv etc at det er uholdelig å høre mennesklige lyder? Noe av de verste lydene jeg vet om er alle slags redskaper som brukes overalt; høytrykkspylere, gressklippere etc. Når den ene gir seg starter naboen. 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #29 Skrevet 20. oktober 2020 Enig i mat/tyggelyder. Men jeg HATER også overdrevent mye latter! Misforstå meg rett, jeg like glade sprudlende mennesker, men har f.eks en kollega som ler av ALT. Uansett hva noen sier så er det 5-10 sek latter. Når hun skal si noe selv, så enten startes eller avsluttes setningen med latter. Må si jeg tenker at slike mennesker er mindre intelligente. Anonymkode: 22a79...aa7 2
Amélie La Croix Skrevet 20. oktober 2020 #30 Skrevet 20. oktober 2020 Når folk har på tastelyd på telefonen og gjerne også høyest mulig volum, da får jeg noia. 1
Perelandra Skrevet 20. oktober 2020 #31 Skrevet 20. oktober 2020 Kommersielle radiokanaler som P4 og radioe Norge med påtatt kule folk, intetsigende pjatt og masete musikk. Hører aldri på det av egen vilje, men noen steder er det ikke til å unngå, blant annet hos tannlegen min. 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #32 Skrevet 20. oktober 2020 Spiselyder, må noen ganger gå ut av rommet om folk knasker/slafser, begynner å koke innvendig Anonymkode: 5b7b1...a95
GhostHug Skrevet 20. oktober 2020 #33 Skrevet 20. oktober 2020 Sliter en del med å ignorere knasking og smatting og slurping. Men verst av alt er hvisking. Jeg er nødt til å fysisk gå unna, ta i øreplugger for å overdøve eller skru av tven. Tåler det ikke uten å bli fysisk uvel. Fullstendig fobi mot hvisking🤷🏻♀️
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #34 Skrevet 21. oktober 2020 Konstant harking og kremting.. Anonymkode: ff973...3ae
Honey Dew Skrevet 21. oktober 2020 #35 Skrevet 21. oktober 2020 21 timer siden, Perelandra skrev: Kommersielle radiokanaler som P4 og radioe Norge med påtatt kule folk, intetsigende pjatt og masete musikk. Hører aldri på det av egen vilje, men noen steder er det ikke til å unngå, blant annet hos tannlegen min. Det der er så irriterende. På venterommet, hos fastlegen min har de en cd, eller hva det nå er, med en eller annen som spiller et hammondorgel. Det høres ut som en som nettopp har lært seg å spille og har funnet ut at vedkommende skal gi ut cd. Pulsen og irritasjonen min er ganske høy når jeg går utav kontoret og i bilen. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå