lemoncake Skrevet 14. oktober 2020 #1 Skrevet 14. oktober 2020 Flere som har det slik at er lyder som irriterer deg? Jeg har det slik når andre spise. Smatting og knasking. Kan jo ikke si noe, så må jo bare holde ut. 😂 Hvilken lyd irriterer deg? 4
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #2 Skrevet 14. oktober 2020 Lyden av folk som kysser😂 Hater det😆 Anonymkode: c4add...284 5
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #3 Skrevet 14. oktober 2020 Høy musikk i butikker og på restaurant. Anonymkode: d4bf7...e77 7
lemoncake Skrevet 14. oktober 2020 Forfatter #4 Skrevet 14. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høy musikk i butikker og på restaurant. Anonymkode: d4bf7...e77 Enig! Musikk på slike steder bør være svak. 3
SoWhat? Skrevet 14. oktober 2020 #5 Skrevet 14. oktober 2020 Liker heller ikke lyden av folk som kysser! Og den duringen fra fks fryseren... Mest av alt hater jeg slamring med dører! 1
lemoncake Skrevet 14. oktober 2020 Forfatter #6 Skrevet 14. oktober 2020 Liker heller ikke lyden av bestikk (metall) som treffer tennene når noen spiser. Feks ved at noen setter tennene i gaffelen. Grrr. 5
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #7 Skrevet 14. oktober 2020 Lyden av folk som prater ute og i gangene, når jeg er hjemme. Det irriterer meg så mye at jeg klikker og kan bli koksint! Spesielt lyden av barn som hyler og bråker i gangene, jeg takler det ikke og jeg kan bli så sint at jeg kaster glass, fjernkontroller og alt jeg har i nærheten mot gangen og døren. For jeg blir så forbannet. Lyden av andre mennesker når jeg er hjemme er det verste jeg vet! Er jeg ute så er det greit, men ikke når jeg er hjemme. Da vil jeg helst ikke vite at det eksisterer andre mennesker i verden. Men så kan det være ptsd'en som blir trigget i meg. Lyd og støy fra mennesker gjør meg skvetten og redd, og da blir jeg stresset og sint. Det å være utrygg hjemme er et stort problem, og lyd og støy er en enorm trigger. Anonymkode: a6412...506 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #8 Skrevet 14. oktober 2020 Trampelyd!! Hvorfor må folk på død og liv legge all vekt på hælen først, og trampe som elefanter. Er jeg eneste som går med framfoten i bakken først ? Lillesøsteren min på 40 kg tramper som en elefant så det har ikke noe med vekt å gjøre. Anonymkode: e9440...bd9 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #9 Skrevet 14. oktober 2020 Hvisking Høy pipeelyd Anonymkode: 2ab22...59f 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #10 Skrevet 14. oktober 2020 Smatting, drikkelyder, pusting , tromming med fingre ,klokkelyd, knirking og den lyden kaffekanner avogtil lager. Er et skikkelig problem for meg og må innimellom gå bort fra situasjonen fordi jeg plages så mye av det.. skikkelig flaut og har vært sånn så lenge jeg kan huske. Anonymkode: 68e4c...18b 3
solmåneogstjerner Skrevet 14. oktober 2020 #11 Skrevet 14. oktober 2020 (endret) Mye av det som folk har nevnt og litt til; unødvendig smatting, overdreven barnehyling(i lek) som varer lenge, folk som tygger på gaffelen, folk som krangler høylytt, folk som synes det er gøy å ruse motoren eller teste bassen i bilen, folk som snakker høyt i telefonen på offentlige steder, høy musikk i butikker, tanngnissing, folk som har på alarm men enten sover veldig tungt eller har gått fra mobilen, mld over høyttaler på enkelte kjøpesentre om at den og den butikken har tilbud, at når man ser på tv så er lyden på reklamen mye høyere enn på programmet, vaskemaskiner/mikro osv som piper helt til du slår den av/åpner døren. Og sikkert mer. Jeg er egentlig tålmodig, og er ihvertfall ikke en som klager i tide og utide. Men det er mye som er irriterende. Må legge til: lyden av enkelte jentegjenger på fylla. Høy og skjærende latter fra noe som ikke var morsomt i det hele tatt. Endret 14. oktober 2020 av solmåneogstjerner 3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #12 Skrevet 14. oktober 2020 Slafsning. Smatting. Slurping. Generelt lyder folk lager ved mat og drikke. Når folk må smelle hælene i gulvet. Når folk skjærer seg gjennom en asjett. Jeg har angst for lyder. Det er en diagnose. Husker ikke hva den heter. Noen som vet? Anonymkode: 4f2f3...f59 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 14. oktober 2020 #13 Skrevet 14. oktober 2020 (endret) Den lyden når folk tygger knekkebrød, slurping av suppe og smatting Endret 14. oktober 2020 av AthenaRavenLuna
lemoncake Skrevet 14. oktober 2020 Forfatter #14 Skrevet 14. oktober 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trampelyd!! Hvorfor må folk på død og liv legge all vekt på hælen først, og trampe som elefanter. Er jeg eneste som går med framfoten i bakken først ? Lillesøsteren min på 40 kg tramper som en elefant så det har ikke noe med vekt å gjøre. Anonymkode: e9440...bd9 Hehe! Skjønner hva du mener. Jeg tror jeg kunne trampe litt da jeg var barn, feks hvis jeg løp uten sko på. Skyldes sikkert at jeg er plattfot. Tror ikke jeg gjør det i dag. 👍 Men folk som ikke løfter bena når de går er også litt irriterende. Sleper bena etter seg. 😠
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #15 Skrevet 14. oktober 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lyden av folk som kysser😂 Hater det😆 Anonymkode: c4add...284 AMEN! Anonymkode: 3ac2b...b8c 1
Muskath Skrevet 14. oktober 2020 #16 Skrevet 14. oktober 2020 28 minutter siden, AnonymBruker said: Lyden av folk som prater ute og i gangene, når jeg er hjemme. Det irriterer meg så mye at jeg klikker og kan bli koksint! Spesielt lyden av barn som hyler og bråker i gangene, jeg takler det ikke og jeg kan bli så sint at jeg kaster glass, fjernkontroller og alt jeg har i nærheten mot gangen og døren. For jeg blir så forbannet. Lyden av andre mennesker når jeg er hjemme er det verste jeg vet! Er jeg ute så er det greit, men ikke når jeg er hjemme. Da vil jeg helst ikke vite at det eksisterer andre mennesker i verden. Men så kan det være ptsd'en som blir trigget i meg. Lyd og støy fra mennesker gjør meg skvetten og redd, og da blir jeg stresset og sint. Det å være utrygg hjemme er et stort problem, og lyd og støy er en enorm trigger. Anonymkode: a6412...506 Enig i at lyd av folk i oppgangen er fryktelig irriterende. Og irriterer meg over folk utenfor som kakler og ler så jeg hører det inn gjennom ventil eller åpent vindu 😖
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #17 Skrevet 14. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slafsning. Smatting. Slurping. Generelt lyder folk lager ved mat og drikke. Når folk må smelle hælene i gulvet. Når folk skjærer seg gjennom en asjett. Jeg har angst for lyder. Det er en diagnose. Husker ikke hva den heter. Noen som vet? Anonymkode: 4f2f3...f59 misophonia Anonymkode: e9440...bd9
lemoncake Skrevet 14. oktober 2020 Forfatter #18 Skrevet 14. oktober 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Smatting, drikkelyder, pusting , tromming med fingre ,klokkelyd, knirking og den lyden kaffekanner avogtil lager. Er et skikkelig problem for meg og må innimellom gå bort fra situasjonen fordi jeg plages så mye av det.. skikkelig flaut og har vært sånn så lenge jeg kan huske. Anonymkode: 68e4c...18b Jeg har også generelt problem med lyder relatert til spising. En gang leste jeg at det var intelligente personer som reagerte på slike lyder. Hehe! Så vi er sikkert veldig intelligente. 😂👍 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #19 Skrevet 14. oktober 2020 Desidert verste lyden er gnissing på isopor. Får frysninger over hele kroppen. Anonymkode: 6abd0...7ea 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #20 Skrevet 14. oktober 2020 Hater spiselyder🤮 ikke noen fobi, mister bare matlysten. Leieboeren, som går på hælene, og slamrer med dørene. Mye lyd fra ett lite menneske😬 Anonymkode: aee5f...b79 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå