Gå til innhold

Salg av bolig, bor under barnefamilie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde visning i går, og det gikk ikke bra. Bor i en gammel blokk bygget i 1955, de jeg kjøpte av løy når jeg spurte om det var lytt men jeg nådde ikke gjennom med advokat for rabatt eller dekke lydisolering. Fant raskt ut at en familie på 4,5 (2 voksne, 2 barn på 2 & 5 + spedbarn) det blir trangt og bråkete på 57kvm. Alle 12 leilighetene i min trappeoppgang er samme størrelse og planløsning. 

Fikk da tilbakemelding fra megler om at det hørtes ut som om de var ballek, skriking og hyling og generelt kaos der oppe med far som også snakket veldig godt over innestemme nivå. Så det blir nok ingen bud på meg, av alle som var der (10stk) )så var det en som satte seg opp som interessert. Familien der oppe planlegger å flytte, men de skal ikke legge ut for salg før om 6mnder. De prøvde å selge i 2018 også, men fikk ikke solgt for de forlanget en hinsides pris. 

Nå lurer jeg veldig på hva jeg skal gjøre? Sitter fast her, har leid ut på maks nå. Vi kan bare leie ut et visst antall år i borettslaget. 

Vil virkelig komme meg videre og flytte nærmere jobben, men virker bare vanskeligere og vanskeligere. Vil ikke sette ned prisen for mye heller, er allerede 200 000 under det andre i bygget har fått solgt for(Samme etasje også). Og nå er jeg på det at boligverdivkeksten er utlignet, jeg får akkurat dekket meglerkostnader og får tilbake litt under egenkapitalen fra kjøp + oppussing.

Anonymkode: d36ae...7bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør om de over dere kan dra ut når dere har visning, forklar problemet med at ingen vil by noe med bråket deres.

Også påpeker du på visning at de over skal flytte

Anonymkode: da71b...6b7

• Liker 7
Skrevet

Hvordan er det mulig å bo på 57kvm med famile? Jeg bor alene på 70kvm og ønsker mer. 

Anonymkode: 3c65d...be9

• Liker 3
Skrevet

De vet tydelig når det er visning, men "glemte" seg. Er også redd for at hvis jeg sier at de må være rolige, og de som kjøper klager så må jeg dekke det. 

Der spør du godt, sikkert derfor de ville flytte etter nr.2 ble født. Men tydeligvis har de ikke prioritert det enda. Jeg synes 57 fungerer greit til meg og sambo. Men vi vil også finne oss noe nytt 

Skrevet

Hva med å bare,gjøre noe med problemet og ordne lydisolering i taket da!?

Anonymkode: ec0fc...35d

• Liker 3
Skrevet

Jeg har dessverre ikke så mye på konto, ble også anbefalt at de oppe burde rive opp gulvet og etterisolere der også. 

Sjekket den muligheten for jeg bestemte å selge. Men det ble så hinsides dyrt at det er ikke i mitt budsjett akkurat nå. 

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er det mulig å bo på 57kvm med famile? Jeg bor alene på 70kvm og ønsker mer. 

Da har du vel for mye rot og ræl da....  57 kvm er da ganske mye plass, i alle fall hvis planløsningen er god. Vi er en familie på fire som hadde det helt fint på 53 kvm + liten hageflekk, der bodde vi i syv år (vi måtte flytte pga jobb, ellers hadde vi bodd der enda).

Anonymkode: 96b01...c80

• Liker 4
Skrevet

Jeg forstår deg veldig godt. Særlig når du vet at det var 10 stykker på visning, så må dette bli særlig ille. Jeg solgte selv for en tid tilbake med en barnefamilie over. Jeg ba de om å være litt stille, og barna ble sendt ut. Men på visning, når noen spurte om naboene, ble det tydelig sagt at det var barnefamilie over. Ergo kan ingen komme og klage i etterkant, for er man informert om barnefamilie som nærmeste nabo, må man ta med i beregningen at det kan bli lyd.

Anonymkode: 584cc...72c

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

De har vel ikke råd til noe mer. Skjerp deg. 

Anonymkode: 4a5b2...454

• Liker 3
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spør om de over dere kan dra ut når dere har visning, forklar problemet med at ingen vil by noe med bråket deres.

Også påpeker du på visning at de over skal flytte

Anonymkode: da71b...6b7

Enig. Spør pent. En gang vi skulle ha en heidundranes fest kjøpte vi kinogavekort til naboene. De ble dødsgla for gesten. Det kreves lite for å få litt goodwill😁

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, cattleya skrev:

Enig. Spør pent. En gang vi skulle ha en heidundranes fest kjøpte vi kinogavekort til naboene. De ble dødsgla for gesten. Det kreves lite for å få litt goodwill😁

Vi tilbydde naboene hotell på vår regning de gangene vi hadde stor-fest 😅 Funket det, de klaget ikke! (Skjedde kanskje 1-2 ganger i året, og vi var rolige resten av tiden da.)

Anonymkode: 1b8fb...b12

• Liker 4
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi tilbydde naboene hotell på vår regning de gangene vi hadde stor-fest 😅 Funket det, de klaget ikke! (Skjedde kanskje 1-2 ganger i året, og vi var rolige resten av tiden da.)

For noen flotte mennesker dere er👏

• Liker 2
Skrevet

Vent til bråkmakerne flytter ut, så selger dere.

Anonymkode: 6eca6...093

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi bruker å tilby leieboerne under å betale strømmen for de hvis det blir for mye festbråk fra oss den måneden, ender opp med å betale strømmen for de nesten hver måned. Glad de ikke miner crypto 😂

Anonymkode: 6eca6...093

Skrevet

Tenk deg litt om nå, moralsk sett.. Du er irritert over at du kjøpte noe som ikke svarte til forventnngene, og følte deg tydeligvis lurt, siden du har klaget til megler du kjøpte av. 

Nå vil du altså gjøre det samme mot andre som skal kjøpe? Å be familien over oppføre seg annerledes enn de pleier til vanlig, er å lure og mislede de som er på visning. 

De skal selvsagt gjøres oppmerksom på hvor mye bråk det er før de kjøper. Det er forkastelig å lyge om forholdene når du skal selge. Er det mye støy og lydt, SKAL du oppgi det, og det å prøve å gjemme det på visning, er ikke ok i det hele tatt. 

Du er pliktig til å ikke lyge. Om noen spør om det er lydt og masse bråk, er du pliktig å svare ærlig på det. Og siden du har klaget da du kjøpte, finnes det bevis på at du faktisk synes det er lydt og masse bråk, så det vil  være fryktelig dumt av deg å prøve å lyge om det. 

Anonymkode: c288c...2ac

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Tenk deg litt om nå, moralsk sett.. Du er irritert over at du kjøpte noe som ikke svarte til forventnngene, og følte deg tydeligvis lurt, siden du har klaget til megler du kjøpte av. 

Nå vil du altså gjøre det samme mot andre som skal kjøpe? Å be familien over oppføre seg annerledes enn de pleier til vanlig, er å lure og mislede de som er på visning. 

De skal selvsagt gjøres oppmerksom på hvor mye bråk det er før de kjøper. Det er forkastelig å lyge om forholdene når du skal selge. Er det mye støy og lydt, SKAL du oppgi det, og det å prøve å gjemme det på visning, er ikke ok i det hele tatt. 

Du er pliktig til å ikke lyge. Om noen spør om det er lydt og masse bråk, er du pliktig å svare ærlig på det. Og siden du har klaget da du kjøpte, finnes det bevis på at du faktisk synes det er lydt og masse bråk, så det vil  være fryktelig dumt av deg å prøve å lyge om det. 

Det er jeg helt enig i, samtidig så skal man prøve å ta hensyn til hverandre i en blokk. Hvis kjøper spør om det er lytt, så sier jeg hva jeg hører Og sier hvem av naboene jeg hører godt. Den samme infoen har megleren og jeg forventer at det blir videre formidlet til de det er relevant for. Men tenkte å spør de neste gang om det går å kanskje ikke ha ballspill inne akkurat når det er visning. Tenker at det burde være OK, vil helst de skal være hjemme slik at man hører litt trinnlyd og barnelatter for det er innfor. Men kaoset fra forrige gang var visst skikkelig krise og megler har ikke opplevd det før

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jeg helt enig i, samtidig så skal man prøve å ta hensyn til hverandre i en blokk. Hvis kjøper spør om det er lytt, så sier jeg hva jeg hører Og sier hvem av naboene jeg hører godt. Den samme infoen har megleren og jeg forventer at det blir videre formidlet til de det er relevant for. Men tenkte å spør de neste gang om det går å kanskje ikke ha ballspill inne akkurat når det er visning. Tenker at det burde være OK, vil helst de skal være hjemme slik at man hører litt trinnlyd og barnelatter for det er innfor. Men kaoset fra forrige gang var visst skikkelig krise og megler har ikke opplevd det før

Om de spiller ball til vanlig, så er det ikke ok å be dem la være. Det er å prøve å skjule realitetene for dem som er på visning. 

Ja, man skal ta hensyn når man bor i blokk, men det gjelder hele tiden, ikke akkurat når det er visning. Om de ikke tar hensyn til vanlig, så skal det ikke skjules for de som kommer på visning. Da skal du faktisk vise realiteten, ikke prøve å skjule hvordan det faktisk er (og realiteten er at de over IKKE alltid tar hensyn). 

• Liker 1
Skrevet

Vi opplevde samme greia.

De vi kjøpte fra bodde på samme stedet i 10 år. Barnefamilie over bodde enda lengre der. 3 barn.

Vi fikk beskjed at "ingen bråk noen sted" ,"kjempe rolig og stille" og blabla.

Så vi flytter inn og helvete starter. Bråk fra barna over fra når de kommer fra skolen/barnehagen til langt ut på natta. I skolefri ekstra ille ,bråk fra tidlig morgen til 1-2 om natta.

Fikk vite fra vaktmesteren at tidligere eier klagde på de 100-vis av ganger. Skriftlig til styret. Ringte politi på de. Skulle slås med mannen over. Osv osv... Kunne sikkert krevd kompensasjon fra tidligere eier fordi alt fantes i skriftlig form men gadd ikke. Ville bare vekk derifra.

Men "kjempe stille og rolig" sa de til oss.

Vi holdt der i 2 år. Solgte og flytta. Ba de over være stille ved visning ,de fikk beskjed at hvis vi får ikke solgt pga demes bråk så skal vi saksøke dem og kreve masse penger. De var ikke akkurat smarte så de ble dritt redde når vi sa det. De hadde ikke noe penger heller ,mannen jobba kveld og natta. Kjæringa var hjemme 24-7.

Skrev i egenerklæringsskjema at barnefamilie bor over. Nevnte ikke bråk eller noe. Klagde aldri skriftlig på de så ingen kunne ta meg for noe.

Ikke så lenge siden møte jeg på de som kjøpte leilighet. De trivdes kjempe mye der sa de. Ja vel ja. Bra for dere.

Anonymkode: 58076...a6e

Skrevet

Jeg leste faktisk en egenerklæring en gang, hvor det sto at naboen bråkte noe hinsides. I tillegg var det skjeggkre. Så noen er veldig ærlig.

TS: hvem som er nabo vil jo variere, så jeg ville ikke sagt så mye om bråket, men være ærlig på at det er en barnefamilie. Da jeg solgte, var jeg tydelig på at valgte man å kjøpe en blokkleilighet, så ville man høre lyder. De som kjøpte var et par med to barn, så jeg tror ikke de brydde seg om ungene over. Hadde det vært et eldre ektepar, ville nok situasjonen vært en annen.

Anonymkode: 584cc...72c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...