AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #1 Skrevet 14. oktober 2020 Vi tenkte å prøve å selge vår bil via nettbil. Noen som har erfaring? Ser tilsvarende biler ligger til mellom 80 og 100 k på finn( hos forhandlere) Men har lest man ofte får ganske lav pris hos nettbil. Vi håper å få minst 65 k. Skulle gjerne hatt mer. Men det er jo ikke de mest populære bilene(diesel-9 år gammel) og så orker jeg bare ikke Finn.no, ble mye slit sist vi la ut bilen der. Noen erfaringer med nettbil? Anonymkode: 912df...911
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #2 Skrevet 14. oktober 2020 Tror ikke de tar inn biler for mindre enn 100k. Var det svaret jeg fikk i fjor hvertfall. Valgte å selge privat Anonymkode: 08b54...969
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #3 Skrevet 15. oktober 2020 Du taper uansett ingenting på å prøve. Vi hadde en bil inne for ett par år siden. Etter auksjonen var det for lavt så vi valgte å hente den ut igjen og solgte privat for 50´mer. I fjor derimot var det en annen bil, og da fikk vi igjen godt nok så vi ga den der. Utrolig lettvint. Anonymkode: 0d8e9...c3e
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #4 Skrevet 15. oktober 2020 Bruk søkemaskinen. Det spørsmålet kommer opp én gang i uka. Anonymkode: d98be...c1e
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #5 Skrevet 16. oktober 2020 Jeg prøvde å selge min Leaf privat, men fikk ikke napp, endte opp med å selge til nettbil for å bli kvitt den, fikk 95.000, men mente selv den var verdt rundt 140k, men hjelper ikke det når folk ikke er villig til å betale den prisen. Anonymkode: fc6fe...ccc
Gjest Albbas Skrevet 16. oktober 2020 #6 Skrevet 16. oktober 2020 Du får alltid mer ved å selge selv enn å gå gjennom forhandler, det har ingenting med nettbil å gjøre. Men ved bruk av nettbil sikrer du å få best mulig pris fra forhandler. Nettbil er ikke forhandler, de er bare mellomleddet mellom deg og mange forhandlere som byr på din bil. Vi har veldig god erfaring! Og selvfølgelig ble bilen solgt videre på finn til høyere pris enn det vi fikk fra forhandler, hva ellers skulle forhandler tjene penger på? Vi fikk bedre pris gjennom Nettbil enn da vi spurte forhandlere her i byen direkte.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #7 Skrevet 21. oktober 2020 Jeg solgte bilen min på Nettbil for rett under 200 000 kr. På Finn lå tilsvarende biler ute for 240-250 000 kr. Jeg prøvde først Finn i en mnd, men ga opp da jeg ikke fikk en eneste melding. Jeg ser fremdeles tilsvarende biler på Finn til over 210 000 selv to år etter. Noe sier meg at de aldri kommer til å få solgt disse bilene, med mindre de er veldig heldige. Det er jo kjipt å føle at man "taper" penger, men det gjør man i hvert fall hvis man ikke får solgt. Hvis man ikke får solgt om 1-2 år så har du jo betalt masse penger i årsavgift, forsikring og vedlikehold, og bilen har kanskje falt mer i verdi. I tillegg så vil jeg også si at et problemfritt salg har en verdi i seg selv. Å levere bilen til NAF og være ferdig med hele greia var befriende. Nettbil tar alt ansvar ved salg. Anonymkode: 1dcaf...b46 2
Teyla Skrevet 26. oktober 2020 #8 Skrevet 26. oktober 2020 Vi solgte nylig en 2005 modell via nettbil for under 50k. Det var flere kjente feil på den, egne sommerdekk var ødelagt (hærverk) og vi trengte bare å bli kvitt bilen. Registrere den hos nettbil torsdag, leverte den hos NAF onsdagkveld, test utført torsdag, budrunde og salg fredag. Da vi hadde akseptert budet fikk vi tilsendt det vi trengte av kontakter og omregistrering, påminnelse om å si opp forsikring, så var alt boks. Pengene på konto rett over helgen! Hadde aldri trodd at vi skulle bli kvitt bilen så lett, og prisen var mye høyere enn forventet, både av oss og litt bilkyndge venner. Men det aller beste, man slipper to års reklamasjonsansvar! Prøvekjøring med private. Grundig rengjøring, fotografering, lading av annonse, og siling av useriøse henvendelser. Alt gjør nettbil for deg, og absolutt verdt det lille tapet 👌
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #9 Skrevet 26. oktober 2020 Noen som har solgt en relativt ny bil der? Jeg har en 2020-modell jeg skulle fått solgt, pga jobbskifte trenger vi ikke to biler. Jeg har så lite lyst til å styre med salg, masse spørsmål, prøvekjøring, reklamasjonsidioter osv. Men vet ikke hvor mye jeg taper kontra det å selge selv🤷🏼♀️ Anonymkode: 222db...cf9
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #10 Skrevet 26. oktober 2020 Må man betale noe hvis man velger å takke nei til budene, og heller velger å selge den selv? Anonymkode: 222db...cf9
Teyla Skrevet 26. oktober 2020 #11 Skrevet 26. oktober 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Må man betale noe hvis man velger å takke nei til budene, og heller velger å selge den selv? Anonymkode: 222db...cf9 Nei, koster deg ingenting å takke nei. Men hvis du ønsker å bruke NAF-testen i videre privat salg må man kjøpe den ut, tror det var 3000,-.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #12 Skrevet 28. oktober 2020 Folk på FINN har jo generelt utrolig ambisiøse prisforestillinger. Av de åtte siste bilene jeg har kjøpt var det tre stk. der jeg ventet i vel to måneder på at selger skulle godta min pris. Når man ikke får solgt til drømmeprisen sin, må man ned. Sånn er det bare. Anonymkode: d98be...c1e
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #13 Skrevet 28. oktober 2020 Det er ikke Nettbil som selger bilen din eller tar alt ansvar ved salg. De er bare mellomledd mellom deg og bilforhandler som ønsker å kjøpe bilen og selge videre. Nettbil gjør altså heller ikke "alt" for deg, det er det forhandler som kjøper bilen som gjør. Når man bruker Nettbil betyr det at ulike forhandlere får gå inn og by på din bil. Takker du ja har du solgt bilen din og er ferdig med den saken. Å sammenligne direkte opp mot finn blir feil. Betalingsviljen er større for en bil via forhandler, så at forhandler selger bilen din videre for 40k mer betyr ikke at du selv kunne gjort det samme. I tillegg er du kvitt all risiko. Hvor mye man taper kontra å selge selv er vanskelig å vite, for du vet jo ikke hva du får solgt din bil for selv uten å faktisk gjøre det... Anonymkode: 7d0cf...ff0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå