Gå til innhold

Hvordan du ser på deg selv Vs. hvordan andre ser på deg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ser du på deg selv og hvem tenker du at du er? Og hvordan tror du andre ser på deg? Stemmer andres inntrykk med slik du ser på deg selv?

Jeg har en kollega som ofte beskriver seg selv som glad, blid eller positiv. Det får meg til å stusse, for i mine øyne er hun negativ og ofte litt gretten. Hun ser tydeligvis på seg selv som en helt annen person enn slik jeg kjenner henne (kanskje er hun helt annerledes når hun ikke er på jobb?), og det får meg til å lure på om det samme gjelder for meg. At jeg ikke ser meg selv slik andre ser meg?
Har blitt litt opphengt i den tanken og har spurt folk rundt meg om hvordan de ser meg, men det er jo ikke sikkert at de tør å si sannheten hvis de kanskje oppfatter meg som sint eller slem? Har tenkt så mye på dette i det siste at jeg nesten har lurt meg selv trill rundt, tror jeg. 

Hvor vanlig tror dere det er at folk ikke ser seg selv sånn som de fremstår for andre? 

Anonymkode: 8c2c1...73a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen syntes jeg er en utspekulert hore, at jeg prater for mye og tar for mye plass 

Noen andre syntes jeg er alt for sjenert, byr for lite på meg selv og at jeg er vanskelig å prate med siden jeg er så stille

Noen andre igjen, altså mine venner, syntes jeg er hyggelig, varm, omtenksom og lett å prate med

Så det spørs nok veeeldig på hvem du spør 😅😅 Men det viktigste er hva dine venner syntes 😊

Anonymkode: 40bc5...fce

• Liker 2
Skrevet

Jeg blir sett på som en snill og omsorgsfull person som er morsom å være med og som er en god lytter, intelligent og god til å snakke for meg, god å snakke med osv. 

Selv føler jeg meg ofte veldig utålmodig og ikke så veldig omsorgsfull, men jeg er vel flink til å skjule akkurat de sidene av meg selv sikkert. 

Anonymkode: d5c92...a49

• Liker 2
Skrevet

Jeg er snill i den forstand at jeg sjelden sier nei når noen spør om en tjeneste ol. Og jeg er generøs og liker å gi andre både gaver, mat og opplevelser. Jeg har lett for å like folk.

Men jeg kan være konfronterende, og hvis folk spør om meninger eller råd, så sier jeg hva jeg mener. Kan også bli slitsomt engasjert iblant, og takler dårlig kritikk av noe(n) jeg liker! Har også temperament, og snakker litt for mye noen ganger.

Har mye humor og elsker ironi. Alt dette vet jeg godt om meg selv, og det er også det jeg får høre av venner og familie. 

• Liker 3
Skrevet

Absolutt alle over 30 tror de ser yngre ut enn sine år. Det er åpenbart feil.

Anonymkode: 62460...990

• Liker 1
Skrevet

Jeg ser på meg selv som tålmodig, snill, omsorgsfull og ærlig. 
Tror andre ser på meg som det motsatte av alt det der 😂 

Anonymkode: 73b7a...6cc

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk høre av en veileder en gang at jeg var så lett å bli kjent med og lett å like, da ble jeg ekstremt overrasket fordi jeg har alltid trodd at jeg fremstår kjedelig og masete. Det var vel da jeg bestemte meg for å prøve å legge den dårlige selvtilliten fra mobbetiden bak meg, jeg trenger at jeg tror det beste om meg selv (uten å mangle selvinnsikt selvfølgelig) sånn at jeg kan komme meg fremover. 

Anonymkode: d461e...c2c

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Tror de færreste har ett korrekt bilde av seg selv, dessverre... Også har jo selvfølgelig kjemien mellom deg og den andre mye å si for inntrykket. Kollegaen til TS kan f.eks være positiv og blid mot alle andre enn TS... 

Anonymkode: e34f9...fdb

• Liker 1
Skrevet

Ser på meg selv som egoist. Men er godt likt og har empati. 

Anonymkode: a7fe9...3cd

Skrevet (endret)

.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 3
Skrevet

Jeg er innadvent og blir gjerne undervurdert.

Anonymkode: 757c4...8b9

• Liker 1
Skrevet

Ser meg selv som slank, fit, ungdommelig vakker og sprek 40 åring...andre ser nok en hengslete, mager og dratt kjerring med alt for stor, spiss og markant nese... 😄

Anonymkode: ab611...f23

• Liker 1
Gjest TheCatLady
Skrevet

Vet ikke helt, men tror jeg kan bli sett på som stille, forsiktig og snill. Det stemmer vel delvis. 

Slik jeg tenker at andre ser meg så tror jeg at de ser en sur, kjedelig og en person som er vanskelig å komme innpå. 

Slik jeg egentlig er, det er det få som får se, så at de får et feil inntrykk av meg skjønner jeg jo godt. Skulle egentlig ønske at jeg klarte å endre på meg selv sånn at det hadde vært enklere å komme innpå meg. 

Jeg er veldig negativ når det gjelder hvordan jeg tror andre vurderer meg og blir alltid overrasket når andre beskriver meg positivt. 

Skrevet

Jeg har hørt at jeg kan bli sett på som litt alvorlig. Men det er jeg egentlig ikke, egentlig er jeg en person som tuller veldig mye. Kan bare bli veldig usikker og sjenert foran folk jeg ikke kjenner så godt.

Anonymkode: 859e4...eff

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...