Gå til innhold

Gruer meg til kjæresten skal feire jul med eksen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ingen problemer med at dette er for barnas skyld, det synes jeg er flott og uttrykker ikke misnøye me det. Men gruer meg likevel til julaften - siden jeg vet de skal feire sammen.
Vi har bare vært sammen i et halvt år, og de gikk fra hverandre 1 år før det. Vært mye problemer med samarbeid etter jeg kom inn i bildet da hun vil ha han tilbake. Stoler selvfølgelig på kjæresten min, det er bare forestillingene som gjør meg sprø🤪🤯 Noen mødre/stemødre som kan fortelle hvordan dette (høytider) er for dere? Barna er 16, og 8 år. 😊

Anonymkode: 0d314...c3d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fokusér heller på de hyggelige tingene du skal gjøre i julen, fremfor de tingene du ikke skal gjøre. Det handler om hvor vi selv velger å legge fokus. 

Anonymkode: dfa9f...3f6

• Liker 8
Skrevet
3 minutter siden, Snorkfrøkena skrev:

Tenker at det er respektløst ovenfor deg at han feirer jul med henne hvis hun har relativt nylig har villet hatt ham tilbake. Barna er store og må bli forklart at de ikke er noen felles feiring nå som foreldra ikke er sammen. Helt unødvendig at de skal fortsette å leke familie.

Tenker den tanken stille inni meg av og til (🙄), men så legger jeg den bort. Jeg ser bare for meg at barna, spesielt minste, vil bli glad for å dele julaften med begge foreldrene. Men der igjen er jeg livredd for å stå i veien for barna, jeg har ikke møtt de enda, og dette er helt nytt for meg så jeg aner ikke hva som er normalt. Det sies det er for barnas skyld... 

• Liker 4
Skrevet

Han elsker deg ikke.

Anonymkode: 4770f...5df

• Liker 7
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fokusér heller på de hyggelige tingene du skal gjøre i julen, fremfor de tingene du ikke skal gjøre. Det handler om hvor vi selv velger å legge fokus. 

Anonymkode: dfa9f...3f6

Jeg har satt meg opp på jobb hele jula for å fokusere på annet enn at de sitter sammen på kvelden 🙈 Sikkert urimelig av meg å tenke sånn, men jeg har ikke barn eller familie i nærheten som er naturlig å feire jul med. Har bestemt meg for å legge mine følelser bort når det kommer til sånne ting, men første gangen blir sikkert vanskelig uansett. Regner med det blir annerledes neste år. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Han elsker deg ikke.

Anonymkode: 4770f...5df

Hvorfor tror du ikke det? 

• Liker 3
Skrevet

Vel, hvis han har lovet at de alle skal feire jul sammen så er det litt kleint å si det ikke går nå. 

Skrevet

Skal han feire jul med eksen og barna de neste årene også?

Anonymkode: 607eb...199

• Liker 17
Skrevet
Akkurat nå, O.G. skrev:

Vel, hvis han har lovet at de alle skal feire jul sammen så er det litt kleint å si det ikke går nå. 

Ja jeg skal ikke være den som stopper han. Er ikke det jeg ønsker heller, men de ønsker å følge rådene fra fvk, at de første årene feires jul sammen... for minsten sin del værtfall. Dette blir andre året de feirer sammen, men første med meg inni bildet. (Som egentlig ikke er i bildet)

• Liker 3
Skrevet

Opplevde det samme med en x av meg. Hvert eneste år feiret han jul med x'en og barna sine. Jeg vet han gjør det den dag idag, selv om barna hans nå er voksne og mor til barna er gift på nytt..

Anonymkode: ad913...97e

• Liker 4
Skrevet

Ja jeg skal ikke være den som stopper han. Er ikke det jeg ønsker heller, men de ønsker å følge rådene fra fvk, at de første årene feires jul sammen... for minsten sin del værtfall. Dette blir andre året de feirer sammen, men første med meg inni bildet. (Som egentlig ikke er i bildet)

Aldri noe snakk om at du kunne få komme og feire med dem?

Skrevet

Skal han feire jul med eksen og barna de neste årene også?

Anonymkode: 607eb...199

Jeg aner ikke hvordan det blir de neste årene. Men jeg vil ikke jobbe hver jul, mens jeg tenker på at de koser seg «for barnas skyld». Føler meg ekstremt urimelig og selvsentrert av å tenke sånn. 😬

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, O.G. skrev:

Aldri noe snakk om at du kunne få komme og feire med dem?

Har ikke møtt barna enda, siden vi bare har vært sammen i ett halvt år. Barnemor fant det ut tilfeldig, det vil si at hun ikke er begeistret for meg. 

• Liker 3
Skrevet

Om dere bare har vært sammen i 6mnd så kan jeg forstå at han prioriterer barna, det har ingenting med at ikke elsker deg å gjøre.

Det ble slutt mellom meg og barnefar for 4 år siden, men julen har vi feiret sammen selv om han har ny dame. I år blir det annerledes, men det er av helt andre grunner. 

Anonymkode: fa73d...666

• Liker 22
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Om dere bare har vært sammen i 6mnd så kan jeg forstå at han prioriterer barna, det har ingenting med at ikke elsker deg å gjøre.

Det ble slutt mellom meg og barnefar for 4 år siden, men julen har vi feiret sammen selv om han har ny dame. I år blir det annerledes, men det er av helt andre grunner. 

Anonymkode: fa73d...666

Hvordan foregår deres feiring sammen? Hele julen, eller kun julaften?

Skrevet

Og derfor, skal man ikke bli sammen med folk med barn fra tidligere forhold. Da slipper du slikt bullshit :) 

• Liker 11
Skrevet

Åh jeg føler med deg, jeg var i akkurat samme situasjon som deg i fjor... satt på julaften og så på at de la ut familie bilder som kjerne familie 🙄🙄🙄 ikke en kul følelse

Anonymkode: 60d48...a79

• Liker 8
Skrevet

Hun ville ha han tilbake og han vil gi næring til dette ved å feire jul med henne. Du fortjener mye bedre.

• Liker 16
Skrevet (endret)

Du skriver at fvk anbefaler å feire jul sammen de første årene. Det er nytt for meg. Spesielt i saker hvor det er samarbeidsproblemer mellom foreldrene høres det underlig ut.

Jeg hadde sittet rolig i båten og observert nøye hvilke valg kjæresten din gjorde hvis jeg var deg. Jeg synes faktisk det skurrer litt at han ønsker å feire jul sammen med eksen når de har samarbeidsproblemer og er uenige om de skal være sammen. Da hadde det vært enklere å forholde seg til hvis de hadde et ok forhold og ønsket å feire sammen for barnas skyld.

Endret av NymeriaRhoynar
  • Liker 24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...