AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #1 Skrevet 14. oktober 2020 Hvis jeg oppholder meg på et rom, og holder god avstand til de få som bor der? Hva med bruk av kollektiv transport som tog? Ankommer jo flyplassen i Norge når karantenen starter. Og der er det jo folk. Bruker munnbind så klart. Har jeg lov til å gå tur i skogen og å snakke med folk på god avstand? Biltreff på avstand? Anonymkode: d4063...cff
Ulven Skrevet 14. oktober 2020 #2 Skrevet 14. oktober 2020 Ja til alt, men akkurat bilturer ville jeg unngått siden det kan skje noe som gjør at du trenger hjelp. https://www.helsenorge.no/koronavirus/reise/#reisekarantene 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #3 Skrevet 14. oktober 2020 Selvfølgelig, du skal i karantene ikke isolasjon Anonymkode: 94925...de1 5
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #4 Skrevet 14. oktober 2020 Hvordan få nær familie som jeg skal bo hos, til å forstå at det er trygt og greit? De er veldig skeptiske. Anonymkode: d4063...cff
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #5 Skrevet 14. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Hvordan få nær familie som jeg skal bo hos, til å forstå at det er trygt og greit? De er veldig skeptiske. Anonymkode: d4063...cff Ikke rart de er skeptiske. Du kan ikke vite at det er "trygt og greit". Egoistisk å trenge seg på hos andre når de åpenbart ikke er komfortable med situasjonen. Anonymkode: e8bf0...c97 2
Ulven Skrevet 14. oktober 2020 #6 Skrevet 14. oktober 2020 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker said: Hvordan få nær familie som jeg skal bo hos, til å forstå at det er trygt og greit? De er veldig skeptiske. Anonymkode: d4063...cff Kommer du fra et land med mye smitte er det ikke så rart de er skeptiske. Men du må nesten bare gjøre slik som jeg planlegger: Jeg går i selvpålagt karantene den siste uka nå før jeg drar for å besøke datteren min. Under reisen bruker jeg medisinske munnbind hele veien med hyppige skift, og også hyppig bruk av håndsprit og håndvask. Null innkjøp av mat og drikke på veien. Men synes familien at dette blir for vanskelig må du nesten akseptere det, og finne en annen løsning/evnt avstå fra å dra hjem. Endret 14. oktober 2020 av Ulven
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #7 Skrevet 14. oktober 2020 Det er jo en viss sjanse for at du kan være smittet, det er jo derfor du må i karantene. Så en kan jo skjønne at de i familien din er skeptiske. Er det ikke en bedre egnet plass du kan være, en egen leilighet feks? Anonymkode: d277b...b15
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #8 Skrevet 15. oktober 2020 Kan en benytte kollektiv når en er i karantene? Da må de ha endret reglene. Anonymkode: d2740...f2c
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #9 Skrevet 15. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan en benytte kollektiv når en er i karantene? Da må de ha endret reglene. Anonymkode: d2740...f2c Du kan benytte deg av kollektivtransport fra flyplassen og hjem, men du må ha på munnbind hele veien. Anonymkode: 61634...98e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå