AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #1 Skrevet 14. oktober 2020 Det er jo ikke rart det er mye mobbing i skolen når lærere, pedagoger, etc. (de som skal hindre mobbing) SELV driver med mobbing av kolleger. Er du lærer? Mobber du andre lærere? https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/pAL901/laerer-fikk-erstatning-for-mobbing-naa-vil-politikere-gripe-inn Anonymkode: d8e42...c99 3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #2 Skrevet 14. oktober 2020 Man finner mennesker i upassende yrker over alt. Det betyr ikke at lærere flest mobber. Anonymkode: 72791...6d1 18
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #3 Skrevet 14. oktober 2020 Disse folka må ha vært kollegaene fra helvete. Baksnakket mannen de mobbet med elevene. Får håpe de er fjernet fra stillingene sine og aldri får jobbe i norsk skole igjen. Anonymkode: 11aef...65e 8
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #4 Skrevet 14. oktober 2020 Rystet, håper han finner ro nå.💙 Anonymkode: 04b92...e15 5
Maleficenta Skrevet 14. oktober 2020 #5 Skrevet 14. oktober 2020 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jo ikke rart det er mye mobbing i skolen når lærere, pedagoger, etc. (de som skal hindre mobbing) SELV driver med mobbing av kolleger. Er du lærer? Mobber du andre lærere? https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/pAL901/laerer-fikk-erstatning-for-mobbing-naa-vil-politikere-gripe-inn Anonymkode: d8e42...c99 Mobbing på arbeidsplassen skjer dessverre. Får bare håpe de fleste yrker har en ledelse som tar tak i slikt. Kjenner det er urettferdig da at når voksne blir mobbet får de erstatning, mens barn som blir mobbet ikke får en dritt Endret 14. oktober 2020 av Maleficenta 5
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #6 Skrevet 14. oktober 2020 Mobbing skjer over alt. Anonymkode: 15933...b60 4
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #7 Skrevet 14. oktober 2020 Mobbing skjer sikkert, men jeg har aldri jobbet noe sted der jeg har sett mobbing - har noen eks på hvordan det foregår? Anonymkode: 1d6cb...7b3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #8 Skrevet 14. oktober 2020 Jeg er ikke overrasket. Det var flere lærere som jeg oppfattet som både inkompetente og smålige da jeg selv var skoleelev. Det var også en del lærere som fremstod så late og dumme at jeg kan godt forstå at kollegaene deres ikke tålte dem. Anonymkode: 419dd...2da 8
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #9 Skrevet 15. oktober 2020 Jeg tenker kanskje at det er mer til denne historien enn det som kommer frem... Disse kollegaene gikk jo faktisk sammen og skrev et brev til skoleledelsen der de ba om at fornærmede skulle fjernes fra stillingen sin. Hvorfor gjorde de det? Men uansett hva situasjonen egentlig var gikk de selvfølgelig frem på helt feil måte, det kan nok alle være enige i. Anonymkode: 60d57...046 3
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #10 Skrevet 16. oktober 2020 Jeg ble vel ikke mobbet.. men jobbet et år på en skole med dårlig arbeidsmiljø. Jeg satt mye alene og ble ekskludert fra teamet. De møtte ikke opp på avtalte møter, og hadde heller møter til andre tider der jeg ikke var invitert. Var flere ting der jeg ble ekskludert også. Hadde heldigvis et par gode kolleger som så det og var der for meg. Sluttet å jobbe der... Anonymkode: f5208...e7f 4
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #11 Skrevet 16. oktober 2020 Jeg ble mobbet av læreren min da jeg var elev, så det overrasker meg ikke. Hun prøvde alltid å latterliggjøre meg og få de andre til å le av meg. Anonymkode: e4513...463 6
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #12 Skrevet 16. oktober 2020 Mobbing skjer overalt, det er forkastelig. Anonymkode: 04b92...e15 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #13 Skrevet 16. oktober 2020 På 14.10.2020 den 19.40, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke overrasket. Det var flere lærere som jeg oppfattet som både inkompetente og smålige da jeg selv var skoleelev. Det var også en del lærere som fremstod så late og dumme at jeg kan godt forstå at kollegaene deres ikke tålte dem. Anonymkode: 419dd...2da Det er ok at alle ikke liker alle, men man skal holde seg for god til å mobbe uansett. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble vel ikke mobbet.. men jobbet et år på en skole med dårlig arbeidsmiljø. Jeg satt mye alene og ble ekskludert fra teamet. De møtte ikke opp på avtalte møter, og hadde heller møter til andre tider der jeg ikke var invitert. Var flere ting der jeg ble ekskludert også. Hadde heldigvis et par gode kolleger som så det og var der for meg. Sluttet å jobbe der... Anonymkode: f5208...e7f Det der kaller jeg mobbing. Mobbeombudet kaller det mobbing når det skjer blant elever, så det er like mye mobbing når det skjer blant voksne. Anonymkode: 6deb1...b56 5
Maleficenta Skrevet 16. oktober 2020 #14 Skrevet 16. oktober 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble vel ikke mobbet.. men jobbet et år på en skole med dårlig arbeidsmiljø. Jeg satt mye alene og ble ekskludert fra teamet. De møtte ikke opp på avtalte møter, og hadde heller møter til andre tider der jeg ikke var invitert. Var flere ting der jeg ble ekskludert også. Hadde heldigvis et par gode kolleger som så det og var der for meg. Sluttet å jobbe der... Anonymkode: f5208...e7f Det der var mobbing, jo 5
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #15 Skrevet 18. oktober 2020 Jeg har vært lærer i mange år, og det er veldig mange lærere som ikke er spesielt hyggelige. De er selvopptatte og høylytte, og det er en del drama og baksnakking. Mobbing foregår primært som utestenging og baksnakking, folk som ikke hilser, du får ikke e-post de andre får, inviteres ikke med på lunsj eller julebord eller lønningspils, i personalrommet sitter du alene. Det er vanlig. Anonymkode: 436bf...3f1 7
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #16 Skrevet 18. oktober 2020 Jeg forstår ikke hvorfor du tenker at læreryrket er unntatt mobbere. Mobbere finnes overalt og i alle former. De er rett og slett uunngåelige. Det man kan gjøre er å varsle (selv om mange er redd for sin egen posisjon) og/eller bytte arbeidssted. Alle som har erfaring med mobbere vet at det er veldig vanskelig å komme seg ut av når det først har startet. Anonymkode: 386bf...bfa 5
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #17 Skrevet 18. oktober 2020 On 10/15/2020 at 12:57 PM, AnonymBruker said: Jeg tenker kanskje at det er mer til denne historien enn det som kommer frem... Disse kollegaene gikk jo faktisk sammen og skrev et brev til skoleledelsen der de ba om at fornærmede skulle fjernes fra stillingen sin. Hvorfor gjorde de det? Men uansett hva situasjonen egentlig var gikk de selvfølgelig frem på helt feil måte, det kan nok alle være enige i. Anonymkode: 60d57...046 Les teksten da! Selve brevet er vurdert i rettsaken og de kom frem til at brevet var upassende og en del av selve mobbingen! Og det er elever som støtter læreren og en som vitnet mot mobberne. Det er for dumt at det skal være så mye forståelse for mobberne side av en sak 🙄😳 motbydelig tankegang spør du meg Anonymkode: 9e2c8...e4f 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #18 Skrevet 18. oktober 2020 Mobbing er en stygg ting! Men ofte er beskyldninger om mobbing grunnløse. Lærere kan for eksempel ha en konflikt med hverandre, og så føler den ene seg mobbet. Når sannheten er at det er to voksne som har en konflikt. Misbruk av mobbe-begrepet. Anonymkode: e4c12...1f2 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #19 Skrevet 18. oktober 2020 På 14.10.2020 den 16.30, AnonymBruker skrev: Det er jo ikke rart det er mye mobbing i skolen når lærere, pedagoger, etc. (de som skal hindre mobbing) SELV driver med mobbing av kolleger. Er du lærer? Mobber du andre lærere? https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/pAL901/laerer-fikk-erstatning-for-mobbing-naa-vil-politikere-gripe-inn Anonymkode: d8e42...c99 Veldig ensidig artikkel. De andre lærerne mente altså at denne læreren burde slutte, og skrev et brev om dette. Dette var altså mobbing. Men det kommer ikke fram i artikkelen hva de andre har reagert på. Noe er det. Ser han kjenner Snåsamannen. Kanskje han prøver å lure barn til å tro på tåpelig overtro og at andre voksne har reagert? Anonymkode: e4c12...1f2 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #20 Skrevet 18. oktober 2020 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Veldig ensidig artikkel. De andre lærerne mente altså at denne læreren burde slutte, og skrev et brev om dette. Dette var altså mobbing. Men det kommer ikke fram i artikkelen hva de andre har reagert på. Noe er det. Ser han kjenner Snåsamannen. Kanskje han prøver å lure barn til å tro på tåpelig overtro og at andre voksne har reagert? Anonymkode: e4c12...1f2 Vi slutter her. Vi er alle enige om at mobbing ikke er greit, det er uansett håndtert på en simpel og feig måte, voksne mennesker burde vite bedre, men slik er det ikke alltid. Er sikker på at mobbere har psykiske issues, kan ikke være lett å leve med seg selv. Anonymkode: 04b92...e15 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå