AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #1 Skrevet 14. oktober 2020 Hei. Jeg er gravid (tidlig, så merker ikke noe til det enda). Jeg er overvektig og veier ca 94 kg fordelt på 172 cm. Kan jeg ligge i kaloriunderskudd? Jeg er veldig småspist når det gjelder mat, men spiser mye snacks, godis etc. Ikke nå som jeg er i en livsstilsendring, men har hatt perioder hvor det har glippet. Og spiser små måltider her og der. Er det greit om jeg fortsetter som før i noen uker og heller legger meg på normalen etter en stund? (nei, jeg kan ikke spørre lege da jeg har en fastlegevikar som er helt ubrukelig og som jeg nekter å bruke med mindre det står om liv og død) Anonymkode: eed69...55a
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #2 Skrevet 14. oktober 2020 Du skal ikke slanke deg mens du er gravid, men du har nok "å gå på", så hvorfor ikke bare prøve å holde deg på den vekten du har, gjennom hele svangerskapet? Anonymkode: 43bd7...a17 7
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #3 Skrevet 14. oktober 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Du skal ikke slanke deg mens du er gravid, men du har nok "å gå på", så hvorfor ikke bare prøve å holde deg på den vekten du har, gjennom hele svangerskapet? Anonymkode: 43bd7...a17 Takk for svar! Det har jeg faktisk ikke tenkt på, hehe. Da satser jeg på å holde vekten😊🤞 Anonymkode: eed69...55a 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #4 Skrevet 15. oktober 2020 Det er ganske klare anbefalinger for vektoppgang i svangerskapet: Vekt før du ble gravid Anbefalt vektøkning Undervektig (KMI under 18,5) Ca. 12,5 til 18 kg Normalvektig (KMI fra 18,5 til 24,9) Ca. 11,5 til 16 kg Overvektig (KMI fra 25 til 29,9) Ca. 7 til 11,5 kg Fedme (KMI over 30) Ca. 5 til 9 kg Du har Bmi på 31,8, altså bør du ikke legge på deg mer enn 5-9 kg. Man skal ikke gå inn for å slanke seg, men om man er veldig overvektig, bør man prøve å holde vekten ihvertfall i starten av svangerskapet. Du skal aldri gå inn for å gå ned i vekt når du er gravid. Anonymkode: 7b2f1...7db 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå