Gå til innhold

10 ukers venting på fibernett normalt ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Telenor sier at det kan ta inntil 10 uker å få fibernett inn til huset. Selvom naboen og flere i gata har det. Er dette normal ventetid ? 

Hva om det blir masse snø og frost i desember 🤔

Ikke mulighet med bredbånd der. 

Anonymkode: 17b4a...535

Skrevet

Jeg ventet i 2 måneder, selv om naboene har fiber. Så høres rett ut ja 🙂

Skrevet

Jeg ventet i 8 uker selv om naboene har fiber, det var plass i sentralen, det skulle legges luftstrekk OG jeg jobbet i firmaet selv, slik at jeg klarte å kutte ned papirmølle og halvautomatiske prosesser fra potensielt flere dager til 30 minutter. 

10-12 uker er helt normalt.

Anonymkode: 14ff8...744

Skrevet

Litt krise sa jeg har kun hjemmekontor, finnes det midlertidige løsninger slik at man får nett i kort periode på en eller annen måte ?

Skrevet

Vi i nabolaget bestilte fiber januar 2020, ble lovet levering i slutten av andre kvartal 2020. 1,5 måned etter avtalt levering får vi brev om at det er blir utsatt til sommeren 2021. Elendig!! Forbanna Telenor.

Anonymkode: 13966...76c

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi i nabolaget bestilte fiber januar 2020, ble lovet levering i slutten av andre kvartal 2020. 1,5 måned etter avtalt levering får vi brev om at det er blir utsatt til sommeren 2021. Elendig!! Forbanna Telenor.

Anonymkode: 13966...76c

Men da var det vel ikke fiber i nærheten fra før? Her har flere i samme gata fiber, er det ikke enklere prosess da ?

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt krise sa jeg har kun hjemmekontor, finnes det midlertidige løsninger slik at man får nett i kort periode på en eller annen måte ?

Mobilt bredbånd 

Anonymkode: 8646c...147

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan anbefale mobilt bredbånd fra Telia.

Skrevet

Enig. Mobilt bredbånd fra Telia fungerte veldig bra for oss mens vi venter på fiber.

Skrevet

Har fiber fra Telenor, fikk den installert. Husker ikke eksagt vente tid, men det var noe som:

Bestilling, det går 2uker ca. før 2 menn dukket opp og gikk igjennom med meg hvor mye kabel som trengte, de la ut og surret sammen rikelig kabel(i rør) langs gjerdet miitt.

kanskje 1-2 uker kommer det en polsk mann/gutt med spade, han er hyggerlig og snakker med meg eksagt hvor han skal grave. Graver ned kabelen der jeg ønsker ca15-25cm ned i bakken. Han gravde opp plenen pent og la det tilbake slik at det ble minimalt med rot/skade.

2 uker senere (jeg bestillte eksagt dato mener jeg å huske) kom det 2 nye menn, de skulle utføre selve koblingen og aktivere nettet. Jeg hadde selv borret og trukket inn kabelen i huset mitt da jeg ville vite at det ble utført på en måte som ikke førte fuktighet inn i huset senere. Dette var de glade for da de slapp og gjøre det selv (ca45cm betong vegg å borre). Hele installasjonen var gjort på ca 1 time.

Mitt tips til de som skal ha fibernett er å planlegge hvor en ønsker å plassere modemet, de kan ikke flyttes på senere så tenk nøye. Anlegget blir av typen åpent (synlige kabler), så hvis man vil ha trukket det igjennom mange rom må man selv legge til rette for at det blir skjult om man ønsker det. 

Når jeg ser over tidsbruken er det ikke utenkelig at det fort går 10uker (ja det er lang tid) men jeg mener at i mitt tilfelle ble det noe kortere tid enn det som ble estimert. Dette ble utført på våren for ca 2 år siden. Resten av gaten hadde fiber  2 år tidligere enn meg

Skrevet

Jepp. De som var her og installerte for oss skjønte ikke hvorfor det var så lang ventetid

Anonymkode: 3b6f8...1e4

Skrevet

Vi har ventet ett år....

Anonymkode: 33407...531

Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har ventet ett år....

Anonymkode: 33407...531

Er dette i et nytt nabolag da eller ?

Skrevet

Vi ventet 7 måneder. Det mest irriterende var at de alltid sa « om 2 uker». Hadde vi visst det skulke ta 7 mnd. Hadde vi jo ordnet oss noe midlertidig. Det var et nybygg, men naboen 5 meter unna hadde jo fiber, så SÅ vanskelig var det ikke. Snakket med en som jo ber i Telenor som sa at fiber til privatpersoner tjener de lite på, så det blir aldri prioritert. 

Anonymkode: 4542b...48d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...