Gå til innhold

Eldste hunden sover etter narkose

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vetrinæren sa at han kom til å våkne i kveld. Kunne jeg tatt en liten spasertur med valpen? eller burde jeg holde meg inne hele tiden? Litt redd for at eldste våkner uten at noen er hjemme. Liker ikke tanken. Nå sover han med et teppe rundt seg.

Anonymkode: 98641...14a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde nok ikke tatt med valpen ut på noe mer enn kjapp tissetur. Du veit aldri når hunden våkner og i hva slags tilstand han er i 

Anonymkode: 082d0...c9e

• Liker 5
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde nok ikke tatt med valpen ut på noe mer enn kjapp tissetur. Du veit aldri når hunden våkner og i hva slags tilstand han er i 

Ok, er forsåvidt helt enig med deg. Da holder vi oss inne, utenom et par tisseturer på noen minutter :) 

Skrevet

Hunder skal vel egentlige være oppstallet hos veterinær etter narkose til de våkner å kan gå ut av klinikken selv? 

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, LadyGrey skrev:

Hunder skal vel egentlige være oppstallet hos veterinær etter narkose til de våkner å kan gå ut av klinikken selv? 

Dette varierer veldig fra klinikk til klinikk 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette varierer veldig fra klinikk til klinikk 

Ja tydeligvis. Hunden min ligger i en time på klinikken etter tannrens. 

• Liker 1
Skrevet

Enig med de som sier at du ikke bør gå ut i mer enn et par minutter. Hunden kan være veldig sjanglete og svimmel når den våkner, og trenger tilsyn for å ikke skade seg.

Anonymkode: a374f...3fa

• Liker 2
Skrevet

Hei dere. Det ble til at en venninne kom innom mens jeg luftet valpen et par minutter. Så da ordnet det seg. Hunden sover enda. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei dere. Det ble til at en venninne kom innom mens jeg luftet valpen et par minutter. Så da ordnet det seg. Hunden sover enda. 

Hva er grunnen til at hunden måtte i narkose? Den bør jo være kommet seg litt til nå.. Og hva er alder på hunden? 

Endret av LadyGrey
Skrevet
7 minutter siden, LadyGrey skrev:

Hva er grunnen til at hunden måtte i narkose? Den bør jo være kommet seg litt til nå.. Og hva er alder på hunden? 

6 år. Trekke tenner + tannrens. Nå er det gått 12 timer og han sover enda. Vert litt våken da, men gått rett og lagt seg. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

6 år. Trekke tenner + tannrens. Nå er det gått 12 timer og han sover enda. Vert litt våken da, men gått rett og lagt seg. 

Anonymkode: 98641...

Han burde være kommet seg til nå, men mulig noen hunder reagerer mer på narkose enn andre. 

Skrevet
10 timer siden, LadyGrey skrev:

Han burde være kommet seg til nå, men mulig noen hunder reagerer mer på narkose enn andre. 

Spørs veldig på hva dyrlegen har brukt. Vår katt var ikke seg selv før på kvelden dagen ETTER kastrering. Dyrlegen sa at jeg kom til å bli bekymret før katten var oppe å gikk igjen. 

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde det var normalt å la hunden våkne opp hos veterinæren.  

Spesielt hvis det er snakk om en ELDRE hund...        

Anonymkode: d81d1...ef7

Det er ikke alle veterinærer som kan ha dyr hos seg, særlig ikke hvis dyret ikke våkner før dyrlegen stenger. 

Skrevet

Både hund og katt kan være litt sløve etter et besøk som innebærer sedering eller narkose. De sover det av seg. Jeg sier de kan være litt utav seg selv et døgn eller opptil to etter narkose, både for feks sying av sår, kastrering, tannrens mm. Alle dyr på de alle fleste klinikker (per dagens standard) får oppvåkningsmiddel og våkner på klinikk før hjemsendelse. Den slappheten/groggy oppførselen etterpå forsvinner etter et døgn eller to.

- Dyrlege

Anonymkode: d5e18...5cd

• Liker 1
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Både hund og katt kan være litt sløve etter et besøk som innebærer sedering eller narkose. De sover det av seg. Jeg sier de kan være litt utav seg selv et døgn eller opptil to etter narkose, både for feks sying av sår, kastrering, tannrens mm. Alle dyr på de alle fleste klinikker (per dagens standard) får oppvåkningsmiddel og våkner på klinikk før hjemsendelse. Den slappheten/groggy oppførselen etterpå forsvinner etter et døgn eller to.

- Dyrlege

Anonymkode: d5e18...5cd

Takk for svar. Han hadde diare og kastet opp tidligere i dag, men er endelig seg selv igjen nå. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...