Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en baby på 3 uker, vi triller turer og når vi kommer hjem så lar jeg baby sove ute i vognen helt til hun våkner. 

Det har vært 7-9 grader ute de siste dagene, baby ligger i bilstolpose med pledd, ulljakke og lue. Babycall viser rundt 10-12 grader ned i vogna. 

Hun blir litt kald på fingrene, de er pakket inn i jakke ermet og prøver å pakke dem ned i posen men hun strekker dem opp igjen. Hun er varm ellers på kroppen. 

Noen gode tips? Og hvor lenge kan hun sove ute? 

Blir fort 2 timer inkludert trilleturen. 

Anonymkode: 1d98c...b70

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt innafor. La henne bare sove :) Jeg er født i februar og sov ute fra nyfødt. Min sønn er født i november, han hadde vognskrekk men hadde han ikke hatt det hadde han også sovet ute. Han har sovet ute året rundt helt siden han godtok vogna ved 3-mnd alder. Det sies vel at man skal passe på nyfødte når det blir minusgrader pga umodne lunger og kald luft - men med 10-12 grader i vogna er jo ikke dette noe problem i det hele. 

Anonymkode: eea78...ffc

• Liker 3
Skrevet

Kan du ikke bare ta på henne votter? Kjempefint at hun venner seg til å sove ute i vogna allerede nå 😊

Anonymkode: e15fd...434

• Liker 10
Skrevet

Kjenn i nakken, ikke på hendene. Så lenge hun er varm i nakken, er det helt greit. Prøv gjerne med votter, dra dem på utenpå ermene så sitter de bedre fast.

Anonymkode: 49d61...045

• Liker 4
Skrevet

Ikke min tråd, men lurer på noe ang. det å sove i vogn.

Vi bor i et hus der stua/der vi oppholder oss er i 2. etasje.. er så pinglete at jeg ikke tørr å la vogna stå ute etter endt trilletur. Lar vogna stå i gangen i 1.etasje. men får ikke til å slappe og feks se på tv oppe i 2. etasje. Føler babyen er så langt unna meg, redd hun skal slutte å puste eller havne på magen etc.. har ofte derfor bært henne opp.. da er hun veldig trett og sover videre vogga si i stua. Er dette dumt av meg? Hvordan venne seg til at baby er i et annet rom? Føler meg som en dårlig mor som lar henne ligge helt alene.. syke tanker - jeg vet!! Baby litt ovet 2 uker.

Anonymkode: d3867...2f7

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi bor i et hus der stua/der vi oppholder oss er i 2. etasje.. er så pinglete at jeg ikke tørr å la vogna stå ute etter endt trilletur. Lar vogna stå i gangen i 1.etasje. men får ikke til å slappe og feks se på tv oppe i 2. etasje. Føler babyen er så langt unna meg, redd hun skal slutte å puste eller havne på magen etc.. har ofte derfor bært henne opp.. da er hun veldig trett og sover videre vogga si i stua. Er dette dumt av meg? Hvordan venne seg til at baby er i et annet rom? Føler meg som en dårlig mor som lar henne ligge helt alene.. syke tanker - jeg vet!! Baby litt ovet 2 uker.

Har dere terrasse? Hva med å bare ta med baggen og sette den ut der? 

Anonymkode: 11126...edf

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har dere terrasse? Hva med å bare ta med baggen og sette den ut der? 

Ja vi har terrasse i 2. etasje rett ved stua! Ikke tenkt på det. :)

men hvorfor er det bedre å sove ute enn inne? Hun sover veldig godt inne.. men kanskje det endrer seg når hun blir eldre?

Skrevet

Barn MÅ ikke sove ute altså😅

Anonymkode: 9b6a2...c7c

• Liker 4
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barn MÅ ikke sove ute altså😅

Anonymkode: 9b6a2...c7c

Nei de må absolutt ikke det, men mine har definitivt alltid sovet best og lengre ute. 

Bor i Finnmark og her sover ungene ute også i temperatur kaldere enn anbefalt som er - 10. Er det storm og så mye vondt at vognen kan velte lar vi være. 

På vinteren: Har på de tynn ull dress, gjerne ull innerst også, ullsokker, votter og lue. Ligger i vinter dunpose

På høsten: tynn ull dress og lue, ligger i tynnere sommerpose.

Ts, finn noen tynne votter og ta på barnet 👍

Anonymkode: 30fcb...ad7

• Liker 1
Skrevet

Min sov alltid inne, til og med i bhg. Har alltid sovet godt. 

Anonymkode: 82cde...361

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi bor i 2. Etg så her bærer jeg vogna opp etter hver trilletur og setter vogna på terrassen. Det er jo bare fint at du kan bære henne over i vugga mens hun sover videre, jeg hadde gjort det samme hadde det ikke vært for at hun våkner om jeg gjøre det. 

Anonymkode: 1d98c...b70

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja vi har terrasse i 2. etasje rett ved stua! Ikke tenkt på det. :)

men hvorfor er det bedre å sove ute enn inne? Hun sover veldig godt inne.. men kanskje det endrer seg når hun blir eldre?

Fordi da får hun frisk luft!

• Liker 1
Skrevet

Kan man la babyen sove i moseskurv ute i ballkongen? Ta over myggnett evt? Jeg bor i 3 etg i blokk og litt vanskelig å bære med meg vogna hver gang mini skal sove dupp

Anonymkode: 9f351...533

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan man la babyen sove i moseskurv ute i ballkongen? Ta over myggnett evt? Jeg bor i 3 etg i blokk og litt vanskelig å bære med meg vogna hver gang mini skal sove dupp

Anonymkode: 9f351...533

Du kan ta ut vogndelen så kan hun sove i den? :)

Anonymkode: 6195c...3c0

• Liker 3
Skrevet

Er vel greit å venne baby til å sove litt ute så man har mulighet til å bråke litt inne feks? Og etterhvert i bhg 

Anonymkode: 58ba8...fee

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...