Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner dere mye liv i magen? Jeg TROR jeg kjente noe vagt for to-tre uker siden, men ikke nok til å være sikker. Er andregangs med morkaken bak, så burde vel kjenne tydelige spark nå? :( Begynner å bli urolig selv om alt var fint på ultralyd :( 

Anonymkode: 507df...9d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er andregangs, morkaken foran, og jeg kjente liv i uke 16. Men da hovedsaklig på venstresiden, der morkaken ikke var (den lå litt til høyre). 

Nå er jeg i uke 21, og kjenner spark i hele nedre delen av magen. 

Det kommer jo an på hvordan babyen ligger. Om babyen ligger med ryggen ut mot magen din, vil spark gå inn mot ryggen din, og da kjenner du gjerne ikke noe til det. 

Anonymkode: 5db7e...3ee

Skrevet

Nå er jeg langt forbi uke 21-22, men jeg kjente mye liv i uke 21-22. Jeg er førstegangs og har morkaken bak. Jeg har hatt en veldig aktiv baby hele veien. Kjente første bevegelsene i uke 16, og har kjent bevegelser daglig siden da. Har du ekstra bukfett? Det kan visst dempe bevegelsens så du ikke kjenner dem så godt, på samme måte som morkaken. 

Ellers vil jeg tro det er individuelle forskjeller her som på andre områder. Kanskje du bare er blant dem som ikke kjenner leve så godt? Hvis du nylig har vært på UL og alt så fint ut, ville jeg stolt på det. Du kan allikevel ta det opp med jordmor på neste kontroll. 

Anonymkode: a6d82...793

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg langt forbi uke 21-22, men jeg kjente mye liv i uke 21-22. Jeg er førstegangs og har morkaken bak. Jeg har hatt en veldig aktiv baby hele veien. Kjente første bevegelsene i uke 16, og har kjent bevegelser daglig siden da. Har du ekstra bukfett? Det kan visst dempe bevegelsens så du ikke kjenner dem så godt, på samme måte som morkaken. 

Ellers vil jeg tro det er individuelle forskjeller her som på andre områder. Kanskje du bare er blant dem som ikke kjenner leve så godt? Hvis du nylig har vært på UL og alt så fint ut, ville jeg stolt på det. Du kan allikevel ta det opp med jordmor på neste kontroll. 

Anonymkode: a6d82...793

Er ganske normalvektig, ikke spesielt mye magefett :( 

Anonymkode: 507df...9d3

Skrevet

Hm. Jeg er andregangs med morkaken foran, og jeg kjenner bevegelse hver dag og har gjort det siste uka. Er 21 uker. Det trenger ikke bety noe at du ikke kjenner så mye, er store individuelle forskjeller der :)

Anonymkode: 0848e...901

Skrevet

Er flere som ikke kjenner liv før etter uke 22.

Hvis du ikke kjenner liv innen en uke eller 2 ville jeg kanskje tatt kontakt med jordmor/lege og fått innspill der.

Anonymkode: 04a32...fac

Skrevet

Andregangs med morkaken bak, uke 23+2 nå, kjenner en del liv. Har kjent siden uke 15, det gjorde jeg også forrige gang. Men jeg synes faktisk at det var mye mer liv første gangen enn denne gangen. Jeg tenker det kan være flere grunner til hvorfor det føles slik; enten så er det faktisk slik at min første var mye mer aktiv, mens denne er mye roligere, eller så er det bare fordi jeg var langt mer var på bevegelsene hennes siden det var første gang. 
Tror ikke du skal være bekymret. Kanskje har du mer fett på magen denne gangen enn med forrige? Kanskje er babyen bare mye roligere enn forrige? Alle bekymringer er det uansett lurt å ta opp med jordmor :) 

Anonymkode: 15ed0...152

Skrevet

Jeg kjente lite liv gjennom hele svangerskapet. Altså, jeg kjente noe - men sjelden sånn helt propell. Men, det var fordi baby var rolig av seg. Var det inni magen, og er fortsatt rolig person på utsiden. 

Anonymkode: 38ff0...b39

Skrevet

Jeg er førstegangs i uke 21 og har morkaken bak. Har egentlig akkurat blitt sikker på at det jeg kjenner er liv, og ikke bare rumling🙈 Så tror det meste er normalt med tanke på bevegelser enda. 

Anonymkode: 671b8...a92

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...