Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er et par i tjueårene, og har vært samboere i ca åtte måneder. Han gradvis flyttet inn i løpet av veldig kort tid, og de tre første månedene betalte han ikke husleie. (Han gjør det nå.) Det var greit for meg, for dette var jo helt i starten av corona og økonomien hans gikk rett vest. Så begynte jeg å tenke. Han har hatt kjærester før meg, som jo er helt normalt, men han påstod at han ikke likte de, at han bare "prøvde" å få følelser for hun ene i 1,5 år. (Skulle tro man skjønte at det ikke gikk etter et par måneder, men nei, her snakker vi et og et halvt år.) Han bodde hos henne, var på jobb, dro hjemom for å si hei til moren sin og så sov han hos denne kjæresten - som bodde med foreldrene sine, HVER eneste natt. Før det igjen bodde han hos en annen eks, samme opplegget der, fordi han "ikke likte å være hjemme." 
Så, her er hvorfor jeg stusser. Da vi møttes lå han først med bestevenninna mi. De holdt på i ca en måned, han var blant annet hos henne på besøk fem timer unna her vi bor, og da hun endelig sa at "dette går ikke på grunn av distanse" tok han en helomvending og la an på meg. Han er veldig sjarmerende, så det tok jo ikke lang tid før jeg falt for det. Han visste også at jeg bodde alene, og hadde vært fra eksen i *trommevirvel* hele to måneder! Nå begynner jeg å lure på om han rett og slett bare bor med meg fordi han da slipper å være hjemme hos sine foreldre. Det er liksom lite betryggende å vite at han "aldri hadde følelser" for eksene sine, hvorfor skulle jeg vært så jævla annerledes? Og hvem gidder å bruke et og et halvt år på noen man ikke liker?

Anonymkode: fa7bd...011

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi er et par i tjueårene, og har vært samboere i ca åtte måneder. Han gradvis flyttet inn i løpet av veldig kort tid, og de tre første månedene betalte han ikke husleie. (Han gjør det nå.) Det var greit for meg, for dette var jo helt i starten av corona og økonomien hans gikk rett vest. Så begynte jeg å tenke. Han har hatt kjærester før meg, som jo er helt normalt, men han påstod at han ikke likte de, at han bare "prøvde" å få følelser for hun ene i 1,5 år. (Skulle tro man skjønte at det ikke gikk etter et par måneder, men nei, her snakker vi et og et halvt år.) Han bodde hos henne, var på jobb, dro hjemom for å si hei til moren sin og så sov han hos denne kjæresten - som bodde med foreldrene sine, HVER eneste natt. Før det igjen bodde han hos en annen eks, samme opplegget der, fordi han "ikke likte å være hjemme." 
Så, her er hvorfor jeg stusser. Da vi møttes lå han først med bestevenninna mi. De holdt på i ca en måned, han var blant annet hos henne på besøk fem timer unna her vi bor, og da hun endelig sa at "dette går ikke på grunn av distanse" tok han en helomvending og la an på meg. Han er veldig sjarmerende, så det tok jo ikke lang tid før jeg falt for det. Han visste også at jeg bodde alene, og hadde vært fra eksen i *trommevirvel* hele to måneder! Nå begynner jeg å lure på om han rett og slett bare bor med meg fordi han da slipper å være hjemme hos sine foreldre. Det er liksom lite betryggende å vite at han "aldri hadde følelser" for eksene sine, hvorfor skulle jeg vært så jævla annerledes? Og hvem gidder å bruke et og et halvt år på noen man ikke liker?

Skjønner godt at du er skeptisk, men om han lyver til deg eller ikke er umulig å si.

Hvordan føler du at han er mot deg? Stormende forelsket eller litt mer som venner?

Jeg hadde hatt radaren på hvis jeg var deg, men det er dumt å bli for mistenksom også for da støter du han bare bort dersom han faktisk har følelser for deg.

Anonymkode: 03bc5...ab4

• Liker 3
Skrevet

Et forhold bør baseres på gjensidig respekt, omsorg og tillitt - det virker som om du tviler på kjæresten sine motiver for forholdet, du har to valg - ta en solid samtale rundt dette eller be han flytte ut, uansett vil hans reaksjon og tilsvar gi deg svaret du søker vil jeg tro mer enn et forum som ikke vet hva som foregår ut over det du beskriver. 

Personlig velger jeg alltid å tolke ting i beste mening til noe annet er fremtredende. 

• Liker 4
Skrevet

Virker det som han har følelser for deg? Eller er det bare et "tomt skall" som benytter seg av fasilitetene dine?

Anonymkode: 9c85e...533

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virker det som han har følelser for deg? Eller er det bare et "tomt skall" som benytter seg av fasilitetene dine?

La oss bare si det sånn at jeg i går laget middag til 200kr. Jeg spurte om han kunne kjøpe med en brus på vei hjem fra jobb, da måtte jeg vippse for den brusen. Han ber meg også alltid vippse halvparten av middagen hvis han kjøper den når jeg ALDRI gjør det samme tilbake. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La oss bare si det sånn at jeg i går laget middag til 200kr. Jeg spurte om han kunne kjøpe med en brus på vei hjem fra jobb, da måtte jeg vippse for den brusen. Han ber meg også alltid vippse halvparten av middagen hvis han kjøper den når jeg ALDRI gjør det samme tilbake. 

Så dere har ingen funksjonell avtale om hvordan dere som samboere skal dele utgifter? 

Anonymkode: d443e...6fb

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så dere har ingen funksjonell avtale om hvordan dere som samboere skal dele utgifter? 

Nei, dårlig med det. Han er dessuten veldig mange tusen i minus og bruker det som unnskyldning hele tiden, vanskelig å bo med noen som ikke har styr på økonomien sin

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, dårlig med det. Han er dessuten veldig mange tusen i minus og bruker det som unnskyldning hele tiden, vanskelig å bo med noen som ikke har styr på økonomien sin

Da synes jeg han skal sette over 2.800 kr til deg (minimum av det en mann spiser for pr mnd) og så dekker du resten av matutgiftene.

Ps jeg håper virkelig ikke middag til 200 kr for 2 personer er vanlig for dere? Det er i så fall veldig sløsete om dere ikke tjener som gress. 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da synes jeg han skal sette over 2.800 kr til deg (minimum av det en mann spiser for pr mnd) og så dekker du resten av matutgiftene.

Ps jeg håper virkelig ikke middag til 200 kr for 2 personer er vanlig for dere? Det er i så fall veldig sløsete om dere ikke tjener som gress. 

Nei, det var en bedre middag i går fordi vi feiret noe. Haha

Skrevet

Dette ville ikke fungert for meg. Jeg hadde bedt han om å flytte hjem til foreldrene sine igjen om han ikke vil bidra rettferdig økonomisk. Og også når det gjelder husarbeide, matlaging og andre plikter som følger med et hjem.

Har han formelt flyttet inn hos deg? Har han hatt med seg flyttelass? Har dere ingen avtale om hvordan dere skal fordele utgifter? Mat utgifter bør forresten stå i stil med hvor mye dere spiser hver.

• Liker 5
Skrevet

Skal dere bo sammen, så skriv en samboerkontrakt.

Dere er i 20 årene, og det er helt normalt å flytte hjemmefra, at han ikke har gjort det, men baserer seg på å bo hos forskjellige kjærester høres temmelig spesielt ut. Formaliser forholdet, og vil han ikke, ja da kan han dra hjem til mamma igjen.

• Liker 3
Skrevet

En mann som ikke tar ansvar økonomisk allerede nå, er et stort varselsignal! Hadde ikke giddet betale en krone mer. Gratis mat, husarbeid og sex - høres ut som det er akkurat hva han er ute etter  

Anonymkode: 30ac9...973

• Liker 8
Skrevet

Jeg tror magefølelsen din prøver å fortelle deg noe..! 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...