Gå til innhold

bidrag

Gjest gjest

Anbefalte innlegg

Gjest gjest

Er litt usikker og lurer litt på hva andre synes. I juli hadde jeg og min samboer hans 15 år gammle sønn med oss på ferie i 2 uker. Vi betaler da i juli fullt barnebidrag. Ut over dette fikk sønnen 500,- kr i lommepenger av oss samt nye høstsko til en verdi av 1000,- og fotballsko for samme belløp.

Mitt spørsmål er som følger er det riktig at vi skal betale fullt barnebidrag i juli når vi har kost og losji samt aktiviteter og andre ting halve juli?

Det skal sies at han trengte sko og mor har ikke betalt halvparten noe vi ofte har gjort på tilsvarende kjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest allium

Ja, det er riktig. Bidraget skal være utregnet med fradrag for samværet allerede.

Hvis dere vil ha igjen penger for skoene, skulle dere ha avtalt det med mor før dere kjøpte dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bidrag er beregnet ut fra bosituasjon, og med antall dager totalt barnet er hos bidragspliktig, så selvfølgelig er dette riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig at dere skal betale fullt bidrag (mor har sikkert også ekstrautgifter til ferie). Derimot kan utgiftene til sko diskuteres lenge og vel uten at dere vil komme til en enighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...