LittKoko Skrevet 14. oktober 2020 #1 Skrevet 14. oktober 2020 Hei damer. Noen som har erfaring med dette eller opplevd noe liknende? Jeg gikk gjennom et IVF forsøk forrige syklus som ble avbrutt, så det ble inseminering istedenfor, som ikke resulterte i graviditet. Jeg gikk på Synarela, fostimon, ovitrel for el en dag, og til slutt 14 dager på lutinus. Mensen kom dagen etter at jeg sluttet på lutinus. Så var planen at jeg skulle begynne igjen med nye medisiner og sterkere doser ved neste syklus, oppstart CD 20. Det har jeg for så vidt gjort. Men... Jeg har som regel el på CD 18-19, jeg har veldig tydelig symptomer på at el har vært. Ømme bryst med en gang frem til mensen. Men ingenting denne ganga, jeg har ikke testet meg for el denne ganga så jeg vet jo ikke, men jeg er ganske sikker på at jeg ikke har hatt el denne syklusen. Er på CD22 i dag. Snakket med sykehuset og det var ikke et problem for oppstart av behandling. Men jeg synes det er litt rart. Jeg har el hver mnd til vanlig. Noen andre som opplevde å miste el en syklus etter alle ivf hormonene? Mulig den skulle blitt forsinket, men nå skjer det jo ikke pga progynova. Jeg var forresten på gyn sjekk CD 6 og da var det allerede begynt å bli noen follikler som var på vei mot vanlig modning. idk. Er mye tanker som surrer i hodet, har vært en del stress i det siste, har rast litt ned i vekt også. Blir så redd for at noe jeg «gjør» skal ødelegge for kroppen.
Neutral90 Skrevet 14. oktober 2020 #2 Skrevet 14. oktober 2020 (endret) Jeg er litt usikker på hva du spør om? 🤔 Skal du ha innsett av frys eller ny stimulering for uttak? Det er ikke helt ukjent at syklus er litt på styr etter nedregulering og uttak, dessverre 😬 Edit; om du venter på ny mens for å starte, så kanskje du kan be om primolut for å få det igang? Om du må vente lenge fordi du ikke har hatt El. Endret 14. oktober 2020 av Neutral90
LittKoko Skrevet 14. oktober 2020 Forfatter #3 Skrevet 14. oktober 2020 50 minutter siden, Neutral90 skrev: Jeg er litt usikker på hva du spør om? 🤔 Skal du ha innsett av frys eller ny stimulering for uttak? Det er ikke helt ukjent at syklus er litt på styr etter nedregulering og uttak, dessverre 😬 Edit; om du venter på ny mens for å starte, så kanskje du kan be om primolut for å få det igang? Om du må vente lenge fordi du ikke har hatt El. Litt forvirrende skrevet kanskje 🙈 det ble ingen uttak sist, forsøket ble avbrutt da det ikke ble nok stimulering. Har begynt på nedregulerer igjen nå for å så stimulere til evt. uttak. Er bare syklusen etter forrige runde med medisiner som sikkert er i kluss. Skulle hatt el. CD 18–19 men fikk ikke det. Jeg måtte ikke vente på ny mens, har fått starte påan igjen. Det er sikkert som du sier at det er vanlig at syklusen klusser seg, så el skulle kanskje blitt forsinket denne ganga hvis jeg ikke hadde begynt på nedreguleringen. Begynte bare å få tanker om at noe kunne være galt. Men takk for svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå