Gå til innhold

Pleier kjæresten din å komme innom når dine barn har bursdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller å sende de mld? Barnet ble 11 og vi har vært sammen i 6 år.

Anonymkode: d3d09...8bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du invitert han og han kommer ikke?

Anonymkode: aa298...16f

Skrevet

Vi ber aldri hverandre. Vi bor såpass nære at vi bare drar til hverandre. Nei han kom ikke, men ringte de heller ikke.

Skrevet

Det kommer jo helt an på forholdet, det? 

I noen settinger vil det være unaturlig, da vil mors nye kjæreste være et fremmedelement. I andre settinger vil det gjerne være naturlig. 

Anonymkode: 63bce...5bd

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer jo helt an på forholdet, det? 

I noen settinger vil det være unaturlig, da vil mors nye kjæreste være et fremmedelement. I andre settinger vil det gjerne være naturlig. 

Det burde da uansett gå fint å ringe eller sende mld?

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det burde da uansett gå fint å ringe eller sende mld?

Igjen. det kommer an på forholdet. Det kan være kjæresten føler han vil være i veien, at han trenger seg på, at det er en familiedag og at han ikke er med i familien ennå, og at barnet kanskje ikke vil snakke med ham. 

Altså, om barnet ikke kjenner ham/liker ham, vil man jo gjerne ikke trenge seg på på det som er barnets dag.. 

Skrevet

Man ringer i det minste 

Anonymkode: 50157...bb1

Skrevet

Ja, kjæresten min er også pappa til barnet mitt. Vi feirer normalt bursdag sammen :) 

Anonymkode: 30f53...992

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Igjen. det kommer an på forholdet. Det kan være kjæresten føler han vil være i veien, at han trenger seg på, at det er en familiedag og at han ikke er med i familien ennå, og at barnet kanskje ikke vil snakke med ham. 

Altså, om barnet ikke kjenner ham/liker ham, vil man jo gjerne ikke trenge seg på på det som er barnets dag.. 

Selvfølgelig kjenner de hverandre. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig kjenner de hverandre. 

Nei, det er ikke selvfølgelig. Nå må du bestemme deg hva du vil diskutere: om det er rart at DIN kjæreste ikke ringte/kom innom, eller som du har stilt spørsmål i trittelen på tråden du har laget: "pleier kjæresten DIN komme innom"... 

Jeg diskuterer det du spurte om i tittelen og startinnlegget på tråden din. Om du ønsker svar på "er det rart/galt at MIN kjæreste ikke ringte, når vi har vært sammen i seks år", så må du nesten heller spørre om det enn å lage et generelt spørsmål om hva som er vanlig i forhold, som da gjerne kan ha vært adskillig kortere enn seks år, og hvor kjæresten gjerne IKKE kjenner bursdagsbarnet. 

• Liker 1
Skrevet

Nei, for meg høres det unaturlig ut at kjærsten skulle ringt for å gratulere mitt barn. 

Anonymkode: 9f1ee...d71

• Liker 1
Skrevet

Hva har han gjort tidligere bursdager? Hva har dere snakket om på forhånd? Var det planlagt feiring av noe slag? Når dere har vært sammen såpass lenge har dere vel en viss presedens for bursdagsfeiring og familielivet for øvrig, det er håpløst for oss å vite hva som ville vært normalt og riktig og forventet hos dere. Moren min har hatt en partner som ikke brydde seg overhodet, faren min en som var kjempeengasjert - normalen og forventningene i de to forholdene var ikke den samme, for å si det pent...

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eller å sende de mld? Barnet ble 11 og vi har vært sammen i 6 år.

Ehh ja.. 6år sammen så er det vel på sin plass å vise interesse for barner ditt soøin bursdag? Snakker dere ikke sammen?Eller har du gitt inntrykk av at du ikke vil ha han der?

Anonymkode: 6788d...060

• Liker 2
Gjest Dævendøtte
Skrevet

Tja, jeg hadde ikke ringt min manns barn eller stukket innom på bursdag om vi ikke hadde bodd sammen. Men hadde kanskje sendt en melding på snap eller lignende. 

Nå feirer ikke jeg bursdager, så min mening teller kanskje ikke. Dette vet også mine bonusbarn. Tror ikke de hadde tenkt tanken på at jeg uteble eller ikke sendte hilsen heller.

Invitert hadde jeg ikke blitt, min mann vet utmerket godt at jeg hadde takket nei. 

Skrevet

Nei. Barnefar er ikke så glad i kjæresten min, og kjæresten hadde syntes det var kleint og sitte å spise kake med hele eks-svigerfamilien min 😛 Barnet får en gave og gratulasjon av min kjæreste enten dagen før, eller når gjestene har dratt som regel. 

Anonymkode: 34f04...c5f

Skrevet

Jeg hadde spurt kjæresten om hans barn vil at jeg skal være der. For yngstemann er nok svaret ja, for eldste er svaret nei. 

Han feirer naturligvis ikke med sin ekskone og har ingenting med sine eks-svigerforeldre å gjøre, så det ville ikke vært andre der enn hans foreldre og bror, og dem kjenner jeg jo.

Anonymkode: 0e913...5a4

Skrevet

Ja. Enkelt og greit.

Anonymkode: 550f7...d9d

Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde spurt kjæresten om hans barn vil at jeg skal være der. For yngstemann er nok svaret ja, for eldste er svaret nei. 

Han feirer naturligvis ikke med sin ekskone og har ingenting med sine eks-svigerforeldre å gjøre, så det ville ikke vært andre der enn hans foreldre og bror, og dem kjenner jeg jo.

Jeg trodde det var ganske vanlig å feire bursdager sammen med eks-familien, så det blir feil å skrive natrurligvis på generelt grunnlag.

Dersom man ikke feirer dagen med eks-familie, synes jeg det er rart at ny kjæreste ikke er med på feiringen dersom vedkommende er introdusert for barnet.

Skrevet
1 minutt siden, Brunello skrev:

Jeg trodde det var ganske vanlig å feire bursdager sammen med eks-familien, så det blir feil å skrive natrurligvis på generelt grunnlag.

Dersom man ikke feirer dagen med eks-familie, synes jeg det er rart at ny kjæreste ikke er med på feiringen dersom vedkommende er introdusert for barnet.

Jeg vet ikke, det er min erfaring bare. Har en venninne og en kusine som er sammen med  menn med barn fra før, og de har heller ikke felles feiring med eksen. Folk har selvsagt ulike konfliktnivå, men det er vel som regel en grunn til at man er skilt. 

Hos kjæresten er det den som har barnet den uken som har hovedfeiringen, og den andre kommer innom med en gave dagen før el.l.. Så er det gjerne en liten markering hos den andre forelderen eller med de andre besteforeldrene uken etter.

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

De har vært sammen i 6 år........😅

Anonymkode: c6d1a...5e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...