Gå til innhold

Hvor tydelig er det vanlig å vise interesse?

Anbefalte innlegg

Inspirert av tråden om ting man har lært av dating.

Ser flere skriver at dersom du er i tvil om han/hun er interessert, så er han/hun ikke det. Dette synes jeg det er litt rart at ikke er mer diskutert, eller evt "opplest og vedtatt". Finnes det unntak? Hva gjør at man er i tvil, og ikke bare konkluderer med at h*n ikke er interessert? Hvilke erfaringer har man selv dersom man tenker at noen egentlig er interessert men ikke viser det? Er det vanlig å skjule at man er interessert? Er det i såfall for å ikke åpne opp for å bli såret?

Anonymkode: 4309b...029

Fortsetter under...

Når jeg faller for noen spør jeg bestandig om jeg får lov til å klemme henne, klemmen skyver vekk all tvil... Hun fikk iallefall min ærlighet, men sier hun  nei, spør sjelden to ganger og blir sjelden såret...

Jeg er kvinne og har litt issues (har tålt dårlig å bli såret før, så er litt skeptisk). Jeg kan holde ganske tilbake og virke uinteressert, selv om jeg er hodestups forelsket. Spesielt om jeg ikke føler meg trygg! Likevel trekkes jeg jo før eller siden mot personen 😅

Tror at de fleste viser ordentlig interesse når de faktisk er det, selv om det kan sitte litt inne. 

Anonymkode: bab2f...48b

• Liker 4
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Inspirert av tråden om ting man har lært av dating.

Ser flere skriver at dersom du er i tvil om han/hun er interessert, så er han/hun ikke det. Dette synes jeg det er litt rart at ikke er mer diskutert, eller evt "opplest og vedtatt". Finnes det unntak? Hva gjør at man er i tvil, og ikke bare konkluderer med at h*n ikke er interessert? Hvilke erfaringer har man selv dersom man tenker at noen egentlig er interessert men ikke viser det? Er det vanlig å skjule at man er interessert? Er det i såfall for å ikke åpne opp for å bli såret?

Anonymkode: 4309b...029

Det jeg ligger i «ikke interessert». Det er når menn:

1. Ikke svarer i det hele tatt.

2. Gir veldig ekstremt korte svar. 

3. Litt videreføring av forrige; den han i en samtale ikke viser noen interesser i hvem jeg er med å spørre om noe som helst.

4. Når man går fra å ha god kontakt, skriver og spør om alt og ingenting. Kanskje noen dager går bare i å spørre om man har hatt en fin dag, men generelt ha god kontakt. For så at ting bare stopper opp fra hans side. Ingen spørsmål om noen ting. Ingen god morgen, god natt. Kun veldig korte svar. En slik drastisk endring uten noen grunn sier at han har mistet interessen.

Anonymkode: f0ad8...5e1

• Liker 7

Det kan ikke oppleses eller vedtas, pga alle unntak.  

Selv er jeg sjenert, og har en overdreven selvbevissthet, som gjør at jeg heller dør enn å sette meg i en sårbar situasjon, der hun kanskje ikke er like interessert i meg.  For mange er det lettere å leve et helt liv med tanken på hva, hvis, om jeg hadde tatt initiativ overfor mitt livs kjærlighet, enn å faktisk gjøre det.  Ekstroverte og modige, har definisjonsmakta her i verden,  og de fatter ikke folk med annerledes utviklede sjelsevner. 

Anonymkode: 7bbae...04f

• Liker 3

Annonse

Min erfaring er at hvis en kvinne ikke er veldig tydelig på at hun er interessert, så er hun ikke det. Og når kvinner ikke viser at de er interessert må det respekteres, og man holder seg unna

Anonymkode: fbc9a...611

Jeg finner det ekstremt vanskelig å vise interesse, spesielt om jeg ikke får noe tilbake. Eksempel er en jeg har vært med hjem fra byen for en helg siden. Han sender ingenting, jeg sender ingenting. Plutselig sender han noe og da blir jeg også mer varm i trøyen for å vise interesse. Likevel tror jeg han også er litt «sjenert» og det blir sannsynligvis ikke noe mellom oss, til tross for at vi begge kanskje er interessert 

Anonymkode: c07b7...7e4

Gjest TheCatLady

Jeg tenker at det kommer an på hvor i fasen man er. I en tidlig fase ønsker jeg at han skal vise interesse ved å svare på meldinger osv innen rimelig tid. Det å la det gå mange dager eller uker gjør at jeg mister interessen ganske fort og har gitt noen slike en sjanse fordi jeg har vært interessert, men det dabber alltid av. 

Ellers synes jeg at man signaliserer lite interesse ved å svare veldig kort og intetsigende. Sånn ja eller nei-svar der man kunne utbrodert mer. Det å være for intens er heller ikke noe sjakktrekk og opplever at de som har vært det ikke nødvendigvis har vært så interessert. 

Jeg har ikke høye forventninger i en tidlig fase og er selv litt tilbaketrukket. Driver ikke og strør om meg med store ord eller er veldig entusiastisk og vet ikke om jeg er interessert før vi har møttes. 

Senere i en relasjon har jeg aldri hatt noe problem med å se hvem som er interessert. Da investerer han tid med meg, han svarer på meldinger kjapt og sender melding ofte, vil gjerne møtes og fokuset hans er ikke på å knulle med en gang. Han er faktisk interessert i meg som person også. 

Jeg tenker at man må belage seg på å bli såret, men det er ikke alltid like lett når man sitter med de erfaringene man gjør. Allikevel kan man ikke forvente at noen skal "lukte" at man er interessert. 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Personlig så mister jeg interessen om vi ikke har en fornuftig samtale. Om mannen skal begynne å snakke om sex og slikt. Da orker jeg ikke mer 🤭

Anonymkode: f4f78...cd4

Signerer denne.

Anonymkode: 8e42f...5a2

• Liker 1

hmmmmm..... tja... 
Kvinne 36 år. Er forelsket, og er av typen som viser interesse. Jeg gjør det ved de klassiske tegnene som å le, smile ekstra, ta meg på håret, halsen og alt det der. Jeg oppsøker vedkommende, ønsker å være rundt vedkommende, ønsker å tilbringe tid med vedkommende, høre stemmen, sende meldinger, jeg snoker litt på profiler på some. Finner ut av interesser. Ønsker å delta på ting der han er, osv. 

Holder blikket, flørter, skryter sikkert litt ekstra av vedkommende.

Blir det for stort fokus på sex så mister jeg raskt interessen. Er han uryddig, uhygienisk, rølpete, mindre oppegående og kvikk, eller har helt rare holdninger eller ikke liker noen av de tingene som er viktig for meg i hverdagen som jeg bruker mye tid på, så dabber det av. Viser han liten interesse for meg, eller jeg føler det som enveis der han gir lite og ikke tar initiativ til å bli kjent med meg, så mister jeg også interessen.

Anonymkode: 6f831...b77

• Liker 1
8 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er kvinne og har litt issues (har tålt dårlig å bli såret før, så er litt skeptisk). Jeg kan holde ganske tilbake og virke uinteressert, selv om jeg er hodestups forelsket. Spesielt om jeg ikke føler meg trygg! Likevel trekkes jeg jo før eller siden mot personen 😅

Tror at de fleste viser ordentlig interesse når de faktisk er det, selv om det kan sitte litt inne. 

Anonymkode: bab2f...48b

Samme her. Er jeg ikke 100% trygg på at han er seriøs og interessert tilbake holder jeg meg helt borte samme hvor forelsket jeg er, og ikke snakk om at jeg tar initiativ til noe så lenge jeg ikke er trygg, tar heller sjansen på å miste vedkommende enn å brenne meg på nytt.

Anonymkode: 9f754...c92

• Liker 2

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...