AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #1 Skrevet 14. oktober 2020 Hei. Jeg tok medisinsk abort 1/10. Var hos gynekologen igjen igår ettersom blødningene ikke ga seg. Hun sa det var rester igjen og jeg fikk med meg 4 nye tabletter som skulle inn i skjeden. Jeg satt de inn igår, og blødningene har stoppet helt og jeg kjenner heller ingen tegn til smerter. Har fått time til utskrapning på fredag og jeg gruer meg så :( Lest så mange skrekkhistorier, og er livredd for å bli steril. Hvordan opplevde dere utskrapning? Blødde dere mye i ettertid og fikk komplikasjoner? Anonymkode: 5b37b...0ca
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #2 Skrevet 14. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg tok medisinsk abort 1/10. Var hos gynekologen igjen igår ettersom blødningene ikke ga seg. Hun sa det var rester igjen og jeg fikk med meg 4 nye tabletter som skulle inn i skjeden. Jeg satt de inn igår, og blødningene har stoppet helt og jeg kjenner heller ingen tegn til smerter. Har fått time til utskrapning på fredag og jeg gruer meg så Lest så mange skrekkhistorier, og er livredd for å bli steril. Hvordan opplevde dere utskrapning? Blødde dere mye i ettertid og fikk komplikasjoner? Anonymkode: 5b37b...0ca Jeg hadde en medisinsk abort som gikk helt galt. Fikk store blødninger hjemme, besvimte på stuegulvet og måtte hentes med ambulanse. Det endte med utskrapning på sykehuset ettersom de voldsomme blødningene ikke roet seg. Jeg opplevde utskrapningen som nærmest smertefri. Fikk ingen bedøvelse siden det måtte gjøres akutt. Var bare godt å få gjort det, for da stoppet endelig blødningene opp, og jeg fikk 2 poser blod etter det. Blødningene etterpå var omtrent som ved en kraftig mens og de avtok raskt i løpet av dagen. Har ikke hatt noen komplikasjoner i ettertid. Tror utskrapning i dag er mer skånsom enn de var før, og gynekologen vil nok være forsiktig underveis. Det er mer som at de «støvsuger» ut restene med et sug, enn at de skraper, så ordet «utskrapning» er nok litt misvisende. Anonymkode: 6d76b...108
Deseo Skrevet 14. oktober 2020 #3 Skrevet 14. oktober 2020 Jeg fikk også utskrapning etter at pillene ikke gjorde jobben sin. Måtte ta to nye piller et par timer før (spurte ikke hvorfor) så fikk jeg narkose før de satte i gang. Var bare litt øm et par timer etter utskrapningen og blødde minimalt samme dag og ca 10 dager etter. Dette var i august ifjor. Er i dag 36 uker på vei med første barn ❤️ Dette vil nok gå fint TS 🙂 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #4 Skrevet 14. oktober 2020 Jeg hadde en utskrapning etter fødsel, pga morkakerester, men har forstått at det som gjøres er det samme. I alle fall, jeg kjente minimalt mens de drev på alle fall. Absolutt ingen smerter, kjente bare dytting og romstering. Ekkelt, ikke vondt. hadde spinalbedøvelse I ettertid stoppet blødningen i løpet av dagen. Angående smerter i ettertid kan jeg ikke helt svare da jeg fikk en del skader etter fødselen som gjorde vondt. Det jeg kan si er at jeg ikke hadde det spøtt mer vondt etter utskrapningen enn hva jeg hadde fra før 😅Jeg gruet meg også voldsomt på forhånd, men det var virkelig ikke noe å grue seg til Anonymkode: bf4b5...68f
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #5 Skrevet 14. oktober 2020 Jeg også endte opp med utskrapning etter at en medisinsk abort ikke gikk som den skulle. Utskrapningen var ingenting i forhold til medisinsk abort. Skulle ønske jeg gikk rett til utskrapning faktisk. Jeg fikk narkose, og når jeg våknet hadde jeg ikke vondt i det hele tatt. Blødde ikke mye, kun litt spotting og det ga seg helt etter et par dager. Nå er jeg gravid og det nærmer seg termin! Anonymkode: 8f2f0...986
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #6 Skrevet 14. oktober 2020 "Utskrapning" er forøvrig et forferdelig ord, og høres mye verre ut enn det er 😣 Anonymkode: 8f2f0...986
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #7 Skrevet 14. oktober 2020 Har akkurat vært på utskraping selv og gruet meg veldig, nettopp pga det høres helt forferdelig ut. Men er overrasket over hvor lite vondt det er. Det føles som jeg skal få mensen, litt mensenkramper innimellom og ellers murrer det, særlig hvis jeg har vært litt for aktiv. Men ikke store smerter, så går overraskende greit. Burde hatt et annet navn som ikke låt så ille... Blødde mye de første timene, men nå er det som menstruasjon. Håper og regner med at blødningene avtar mer og mer ettersom dagene går. Anonymkode: 1aa47...498
Sandie Skrevet 15. oktober 2020 #8 Skrevet 15. oktober 2020 På 14.10.2020 den 11.32, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg tok medisinsk abort 1/10. Var hos gynekologen igjen igår ettersom blødningene ikke ga seg. Hun sa det var rester igjen og jeg fikk med meg 4 nye tabletter som skulle inn i skjeden. Jeg satt de inn igår, og blødningene har stoppet helt og jeg kjenner heller ingen tegn til smerter. Har fått time til utskrapning på fredag og jeg gruer meg så Lest så mange skrekkhistorier, og er livredd for å bli steril. Hvordan opplevde dere utskrapning? Blødde dere mye i ettertid og fikk komplikasjoner? Anonymkode: 5b37b...0ca Hvis blødningene er stoppet er det vel en mulighet for at alle rester faktisk er kommet ut slik de skal? I såfall trenger du kanskje ikke utskrapning likevel. Regner med de først sjekker deg med ultralyd i morgen, og da vil de se hvis livmoren ser tømt ut. Lykke til
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #9 Skrevet 17. oktober 2020 På 15.10.2020 den 15.49, Sandie skrev: Hvis blødningene er stoppet er det vel en mulighet for at alle rester faktisk er kommet ut slik de skal? I såfall trenger du kanskje ikke utskrapning likevel. Regner med de først sjekker deg med ultralyd i morgen, og da vil de se hvis livmoren ser tømt ut. Lykke til Nå er det overstått, og jeg kan puste lettet ut. Blødd minimalt og ingen smerter siden. Jeg ba om ultralyd men det tok de ikke. Tusen takk for svar alle sammen ❤️ Anonymkode: 5b37b...0ca 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå