AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #1 Skrevet 14. oktober 2020 Hvor gammel er du? Hvorfor vil du ikke ha barn? Er du redd du vil angre senere? Hva med når du blir gammel? Hva fyller du tiden med? Hobby? Anonymkode: 74bdd...a97
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #2 Skrevet 14. oktober 2020 1. 33 år gammel. 2. Jorden er under stor endring, følgene vil være katastrofale. Vi venter krig, masseflukt av mennesker, mangel på resurser. Norge er også i endring, vi vil miste godene Norge har over tid som gjør det mindre trygt å bo her. 3. Nei. 4. Når jeg blir gammel vil vi leve i en situasjon hvor man priser seg at man ikke har barn å tenke på i tillegg. 5. Fyller tiden min med min kjære, venner, turer, osv. Helt vanlige aktiviteter. Anonymkode: 306fd...367 12
Gjest 24/7SylviaPlath Skrevet 14. oktober 2020 #3 Skrevet 14. oktober 2020 De fyller vel tiden med akkurat det samme som du gjorde før du fikk unger, vel.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #4 Skrevet 14. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor gammel er du? Hvorfor vil du ikke ha barn? Er du redd du vil angre senere? Hva med når du blir gammel? Hva fyller du tiden med? Hobby? Anonymkode: 74bdd...a97 - 35 år, mannen er 45 - Har aldri sett for meg eller drømt om barn når jeg har «sett inn i fremtiden» og forsøkt å forestille meg livet. Det har bare aldri vært en del av det bildet jeg har hatt i hodet. Ønsker meg heller ikke det livet jeg hører foreldre beskrive. Jeg har andre ønsker for hva jeg skal fylle livet mitt med. - Ikke spesielt redd jeg skal angre senere. Når jeg leser tråder med foreldre som sier de angrer, så høres det ut som de beskriver akkurat slik jeg selv kunne følt det. - Når jeg blir gammel så har jeg med stor sannsynlighet en god økonomisk trygghet, som gjør at jeg kan bo der jeg vil, og leve slik jeg vil. Jeg har også mange søsken, tantebarn og stor vennekrets som jeg forhåpentligvis fortsatt har god kontakt med. Å ha egne barn/barnebarn er ingen garanti mot ensomhet. - Fyller tiden med jobb (har en krevende jobb med mye reising), frivillig arbeid, hobby, prosjekter i hjemmet etc. Kjeder meg aldri. Anonymkode: f123d...548 7
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #5 Skrevet 14. oktober 2020 45 år. har bare ikke ønsket meg barn. sliter også en del med helsen, så det ville ikke vært optimalt. nei aldri angret. alderdommen får vel sin kvalitet utifra hvordan helse og økonomi er. hadde aldri fått barn for at de skal «redde» alderdommen. og ang hva barnløse fyller sin tid meg; tror du ikke vi jobber, eller studerer, har familie, slekt, venner mm som er krevende??? jeg har det mer travelt enn flere av mine veninner med barn! Anonymkode: daa00...d78 5
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #6 Skrevet 14. oktober 2020 31år, kvinne Vil ikke ha barn av mange, mange grunner. Men aller mest fordi jeg ikke vil ha. Å skulle bli gravid med uhell har vært mitt størst mareritt siden jeg begynte å ha sex. Sterilisert, og er ikke redd for å angre. Jeg er ikke redd for alderdommen heller, å få barn er definitivt ingen garanti for at man har noen når man blir eldre. Når jeg ikke lenger klarer å ta vare på meg selv, og kommer på "gamlehjemmet", så blir jeg nok som mange av de andre som ikke har folk som kommer på besøk, på godt og vondt. Ah ja, hva jeg fyller tiden min med. Jobber 100%, pluss overtid når jeg vil. Ei venninne jeg finner på diverse med ca hver andre uke. Er introvert, og innadvent, så store sosiale greier er noe jeg ikke liker, og ikke savner. Er frivillig i en organisasjon for dyr. Og røde kors. Driver med mye håndarbeid, gaming, meditasjon, yoga, trening og finner alltid noe å fylle dagene med om jeg føler for det. Samtidig som jeg setter stor pris på alenetid, bare være hjemme og eksistere. Anonymkode: e06c7...166 3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #7 Skrevet 14. oktober 2020 Er 35 år. Har aldri hatt lyst på barn, sa allerede tidlig i tenårene at jeg ikke ville ha barn, så jeg er ikke redd for at jeg skal angre. Hadde vært mer redd for å angre dersom jeg hadde latt meg overtale til å endre valget mitt. Jeg fyller tiden med venner, familie, bøker, film og serier, jobb, trening, matlaging, husarbeid, musikk, konserter, festivaler, kino, uteliv, trening, kjæledyr, avslapping, ferie, reise, shopping og alt annet mellom himmel og jord. Det å få barn for å fylle opp tiden er iallefall det dårligste argumentet jeg noen gang har hørt. Anonymkode: ee94e...e06 10
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #8 Skrevet 14. oktober 2020 Er kvinne, 42 år Hvorfor vil du ikke ha barn? Aldri hatt lyst ganske enkelt. I tillegg ser jeg søvnløsr netter, bekymringer, manglende frihet, masse oppfølging i barnehage og skole osv. Er du redd du vil angre senere? Nei Hva med når du blir gammel? Da er jeg gammel. Om du kan har barn og ingenting annet når du er gammel har du i mitt hode et trist liv. Hva fyller du tiden med? Motorsykkelen, dykking, reising, bøker, crossfit, open water svømming, utstillinger, venner, samboer, filmer, ski, fjellturer, matlaging/baking. Anonymkode: 0fc18...d57 3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #9 Skrevet 14. oktober 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: 45 år. har bare ikke ønsket meg barn. sliter også en del med helsen, så det ville ikke vært optimalt. nei aldri angret. alderdommen får vel sin kvalitet utifra hvordan helse og økonomi er. hadde aldri fått barn for at de skal «redde» alderdommen. og ang hva barnløse fyller sin tid meg; tror du ikke vi jobber, eller studerer, har familie, slekt, venner mm som er krevende??? jeg har det mer travelt enn flere av mine veninner med barn! Anonymkode: daa00...d78 Jeg spør ikke for å være frekk. Men noen fyller kanskje tiden med å utforske verden fordi det kanskje ikke er så lett med barn. Eller har familie og venner med barn som alltid er opptatt med sitt så kan må finne seg noe eget å holde på med. Anonymkode: 74bdd...a97
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #10 Skrevet 14. oktober 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva fyller du tiden med? Hobby? Anonymkode: 74bdd...a97 Så rart spørsmål. Eller kanskje jeg ikke har "valgt" å ikke få barn, når jeg synes spørsmålet er rart. For en av grunnene til at jeg har "valgt bort" å få barn, er at jeg ikke føler at jeg har det nødvendige overskuddet til å kunne ha ansvaret for barn. Så jeg "fyller" ikke tiden jeg ellers ville ha brukt til barn med noe, det er ikke noe tid til overs som jeg kunne ha brukt på barn. Anonymkode: 22a9c...ce3 4
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #11 Skrevet 14. oktober 2020 Hvor gammel er du? 50-årene. Hvorfor vil du ikke ha barn? Liker ikke barn. Er du redd du vil angre senere? Nei. Hva med når du blir gammel? Hva mener du? Hva fyller du tiden med? Hobby? Heltidsjobb, pluss overtid hver gang en mor må løpe til barnehagen for å hente sykt barn e.l. Typisk 2-3 dager i uken jeg blir sittende over. Det som er igjen av fritiden går til frivillig arbeid, kino og konserter og reising. Nå i koronatiden mindre av det siste, så nå hender det faktisk jeg får tid til å lese en bok. Anonymkode: 83ce6...05c 3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #12 Skrevet 14. oktober 2020 I spørsmålet ditt: "hva med når du blir gammel" så legger du føringer for at et eventuelt barn alltid skal bo på samme sted som foreldrene. Bor du på samme sted som dine foreldre, gjør partneren din det? Husk at foreldrene deres fikk dere for å ikke bli ensomme når de blir gamle...., Anonymkode: 3094d...586 10
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #13 Skrevet 14. oktober 2020 13 minutter siden, AnonymBruker said: I spørsmålet ditt: "hva med når du blir gammel" så legger du føringer for at et eventuelt barn alltid skal bo på samme sted som foreldrene. Bor du på samme sted som dine foreldre, gjør partneren din det? Husk at foreldrene deres fikk dere for å ikke bli ensomme når de blir gamle...., Anonymkode: 3094d...586 Jeg forsto ikke en gang hva som mentes med det spørsmålet. Hva man gjør som gammel? Spiser kamferdrops og ser reruns av Odd Grythe? Når det gjelder fylling av tid, så gjør man jo veldig mye av det samme som småbarnsforeldre. Jobbing (gjerne mer av det), og der småbarnsmoren sitter ved middagsbordet og roper neiii Chrixtiander, ikke kast maten ut vinduet!, så sitter jeg og spiser i ro og fred. Når småbarnsmoren ser på barne-tv ser jeg Dagsrevyen. Når småbarnsmoren vasker gulvet, vasker jeg gulvet. Det er bare mindre barnemat og spy der. Osv. Anonymkode: 83ce6...05c 4
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #14 Skrevet 14. oktober 2020 Jeg fikk ikke barn før jeg er 36, så jeg svarer selv om jeg har barn. Hvor gammel er du? 38 Hvorfor vil du ikke ha barn? Jeg var usikker på om jeg ville ha barn, rett og slett fordi jeg ikke liker barn, og var usikker på om det var noe jeg ønsket for meg selv. Er du redd du vil angre senere? Ja - både om jeg fikk og om jeg ikke fikk. Hva med når du blir gammel? Forskning viser at barnløse eldre har det akkurat like bra som eldre med barn... Så det spørsmålet er litt meningsløst. Man har ikke automatisk selskap av barna når man blir gammel - barn flytter langt vekk, eller stiller ikke opp. Mange barnløse eldre har gode forhold til tantebarn, eller venner, og har rike sosiale liv. Hva fyller du tiden med? Hobby? Trening, lesing, reising, matlaging, tusen andre ting. Det var en av grunnene til at jeg tvilte på om barn var noe for meg: jeg hadde allerde så mye som ga livet mitt glede og mening, og jeg måtte gi opp mye av det da jeg fikk barn - noe som er til stor sorg for meg. Anonymkode: d7cdd...fb7 4
Roci Skrevet 14. oktober 2020 #15 Skrevet 14. oktober 2020 (endret) 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg spør ikke for å være frekk. Men noen fyller kanskje tiden med å utforske verden fordi det kanskje ikke er så lett med barn. Eller har familie og venner med barn som alltid er opptatt med sitt så kan må finne seg noe eget å holde på med. Anonymkode: 74bdd...a97 Jeg får nesten inntrykk av at du spør ut fra en antakelse om at "alle" egentlig ønsker barn, og at det å "utforske verden" og "finne seg noe eget å holde på med" er en slags erstatning for det å få barn? Endret 14. oktober 2020 av Roci 10
Lisa Rowe Skrevet 14. oktober 2020 #16 Skrevet 14. oktober 2020 Hvor gammel er du? Er kun 20 år gammel, så det er ikke akkurat uvanlig å være barnløs i min alder, men jeg bestemte meg for flere år siden at jeg ikke skulle få biologiske barn. Hvorfor vil du ikke ha barn? Jeg har alltid vært bestemt på at jeg ikke skal videreføre genene mine. Psykiske lidelser og avhengighet er en gjenganger i familien min, og jeg synes det er egoistisk å skulle bringe fram et barn som sto i risikogruppen for å utvikle alvorlige lidelser. Jeg er også psykisk syk, så det å få barn mens jeg er syk hadde vært uaktuelt. Heldigvis er jeg ikke særlig glad i barn, så jeg føler absolutt ikke at jeg går glipp av noe. Jeg liker å kunne prioritere ting på mine premisser. Er du redd du vil angre senere? Nei, absolutt ikke. Hva med når du blir gammel? Skulle jeg fått barn bare for å ha noen til å ta vare på meg når jeg ble gammel, mener du? Hva fyller du tiden med? Hobby? Nå er jeg ung og går på skole. I fremtiden håper jeg jo selvsagt på å ha en jobb jeg liker som fyller hverdagen, men i stedet for å måtte hente barn i barnehage, være med på foreldremøter, se på fotballkamper ol, så vil jeg ha mer fritid til å dyrke hobbyer og ha egentid etter jobb. Jeg har også en hund som jeg bruker mye tid på. 1
Tabris Skrevet 14. oktober 2020 #17 Skrevet 14. oktober 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Hvor gammel er du? Hvorfor vil du ikke ha barn? Er du redd du vil angre senere? Hva med når du blir gammel? Hva fyller du tiden med? Hobby? Anonymkode: 74bdd...a97 1. Jeg er i begynnelsen av 40-årene. 2. Fordi ingenting med livet med barn - i noen aldrestrinn - frister meg. Jeg ønsker å bruke min tid og mine penger på mine interesser. 3. Det er selvsagt en mulighet, men det er et valg jeg har tatt og må stå for det. 4. Da håper jeg at jeg har venner, søsken og nieser/nevøer som vil besøke meg - og jeg evt besøke dem. 5. Holder kurs og privattimer (hundeinstruktør), trener egen hund. Samt andre interesser som gaming og brettspill. Resten av tiden nyter jeg i ro, jeg har ikke behov eller ønske om et liv med høyt tempo. 3
Gjest Warrior Skrevet 14. oktober 2020 #18 Skrevet 14. oktober 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor gammel er du? Hvorfor vil du ikke ha barn? Er du redd du vil angre senere? Hva med når du blir gammel? Hva fyller du tiden med? Hobby? Anonymkode: 74bdd...a97 - 30 - Vil ikke ha nå på grunn av jeg sliter psykisk. Håper å bli litt bedre først. - Ja, derfor tenker jeg at jeg vil ha en gang. Bare ikke nå. Kjenner alt nå hvor sjalu jeg er på andre som har en egen liten familie. - Da er jeg forhåpentligvis lykkelig med kjæreste og barn, og har vært det i mange år. Lov å drømme. - Trening💪🏻
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #19 Skrevet 14. oktober 2020 Hva fyller du tiden med? For ett nedlatende spørsmål. Akkurat som barnløse sitter å tvinner tommeltotter og kjeder seg 🙄 å ha barn er ganske altoppslukende, og jeg tenker noen ganger at jeg savner livet jeg hadde før jeg fikk sønnen min — det går fort over igjen da siden jeg elsker han mer enn livet selv. Men jeg og samboer skal ikke ha flere barn, den kabalen og kaoset vil vi ikke ha noe av. Sønnen vår er 8 måneder, gleder meg til han blir litt mer selvstendig ❤️ Anonymkode: 290fe...4d4 11
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #20 Skrevet 14. oktober 2020 Hvor gammel er du? 45 år Hvorfor vil du ikke ha barn? Har ingen interesse av å videreføre mine gener. Misliker ikke barn. Lekte mye med mine søsken sine barn. Er du redd du vil angre senere? Overhodet ikke. Den store skrekken er faktisk å få barn. Hva med når du blir gammel? Nei. Den tid, den sorg. Er ekstremt introvert, så jeg klarer meg fint på egenhånd. Hva fyller du tiden med? Hobby? Trening, etc. Anonymkode: 4f751...8dd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå