Gjest RoNo Skrevet 14. oktober 2020 #1 Skrevet 14. oktober 2020 Lavterskel gruppe for støtte, skryt og motivasjon for oss som av ulike grunner ikke kan trene som andre. Her kan vi minne om små livsstilsendringer som kan hjelpe oss videre for å nå målet eller trives der vi er. (Skal jeg endre noe i teksten? For jeg vil gjerne at denne tråden blir i dette underforumet i stedet for i trening, for da blir terskelen for høy 😉)
Gjest RoNo Skrevet 14. oktober 2020 #2 Skrevet 14. oktober 2020 Min plan for uken er: Drikke mer vann og grønn te, Ta squats tre ganger om dagen. Gå tur (lang/kort) daglig. Gode dager: få inn enten trening på maskin, YouTube, eller lengre tur. Bruke fuktighetskrem 😉
Gjest RoNo Skrevet 14. oktober 2020 #3 Skrevet 14. oktober 2020 Det tar 66 dager å skape en ny vane, og nå er det 72 dager til jul. Tenk å skape nye sunne vaner til den tid. Så litt hver dag, i riktig retning er sikkert nok til å skape endring. https://aktivtrening.com/sunn-livsstil/sa-lang-tid-tar-det-a-endre-en-vane Nå har jeg lagt inn mål for dag/uke i MOBS (egentlig en app for depresjon, men liker den til alle gjøremål).
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #4 Skrevet 14. oktober 2020 Det var fint å høre - 66 dager! Men da skal vi klare dette til jul, sant?😃 Mine mål er først og fremst: - sove flere timer om natten - drikke mer vann i løpet av dagen - få til minimum 30 min aktivitet. Om det er en gå tur, jogging om det lar seg gjøre, eller styrke. Hvordan legger du opp for å få inn squats tre ganger om dagen @RoNo? Anonymkode: a4d7d...9cd
Gjest RoNo Skrevet 15. oktober 2020 #5 Skrevet 15. oktober 2020 Jeg tenker jeg tar de på badet, så ingen ser det 😊 Når jeg steller meg for dagen og natten, også en gang i løpet av dagen. Tenker jeg skal ta passelig mange, ikke nok til å bli sår (enda). Søvn var et godt poeng. Det setter jeg på listen jeg også.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #6 Skrevet 15. oktober 2020 Høres ut som gode tidspunkt. Du får si i fra hvordan det går da, kanskje det hjelper deg å gjennomføre😃 Ja, om jeg er på underskudd med søvn, har jeg mye lettere for å skippe trening, får lyst på annen mat og drikke osv. Og generelt så er det jo viktig med nok søvn på alle mulige måter. Anonymkode: a4d7d...9cd
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #7 Skrevet 16. oktober 2020 Mer vann, søvn og aktivitet er i boks på tre dager. Hva med deg @RoNo? Anonymkode: a4d7d...9cd
Gjest RoNo Skrevet 17. oktober 2020 #8 Skrevet 17. oktober 2020 Mer vann og søvn. Også har jeg trent en dag, skikkelig. Jeg har nesten vært flink med squats. Til bilde bakfra i går, så ser at jeg må være flinkere, også bør jeg legge inn en økt med rockering 🤭
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #9 Skrevet 17. oktober 2020 Jeg er ferdig med vektnedgang, har gått ned 50 kg+ - og nå skal jeg holde vekten. Jeg følger en dame som heter Pahla B, og hun sier: Quote But ten squats every day for ten days will begin to improve your ankle mobility and knee strength. Ten good squats every day for ten weeks will strengthen your legs and glutes, improve your foot and ankle flexibility, and increase your balance and proprioception. Ten really good deep squats every day for ten months will yield you a surprising increase in stamina, a shaplier booty, a significantly stronger lower body, a deep connection with your body and awareness of how it moves, and an incredible decrease in your fall risk. Så jeg gjør det enten når jeg står opp eller når jeg legger meg. Av og til tar jeg 5 når jeg reiser meg fra stolen på jobb. I tillegg går jeg mye, minst 10000 skritt hver eneste dag, uansett vær. Jeg rocker med tung rockering hver annen dag, 10 minutter mot venstre og 10 minutter mot høyre. De dagene jeg ikke rocker tar jeg planken i 3 x 30 sekunder. Når det gjelder spising, så driver jeg med periodisk faste i ukedagene og, siden jeg har nådd målet mitt, koser meg i helgene. Lykke til med endring av vaner @RoNo! Du klarer dette Anonymkode: 87417...a46 3
Gjest RoNo Skrevet 17. oktober 2020 #10 Skrevet 17. oktober 2020 Så inspirerende lesning. Du er veldig flink. Det var kjekt at du delte dette, for nå ble jeg mer motivert.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #11 Skrevet 19. oktober 2020 På 14.10.2020 den 11.52, RoNo skrev: Det tar 66 dager å skape en ny vane, og nå er det 72 dager til jul. Tenk å skape nye sunne vaner til den tid. Så litt hver dag, i riktig retning er sikkert nok til å skape endring. https://aktivtrening.com/sunn-livsstil/sa-lang-tid-tar-det-a-endre-en-vane Nå har jeg lagt inn mål for dag/uke i MOBS (egentlig en app for depresjon, men liker den til alle gjøremål). Er det ikke 29 dager? 🙉😆 Anonymkode: 58c9f...daa
Macaron Skrevet 28. oktober 2020 #12 Skrevet 28. oktober 2020 Er rockering bra altså? For å minske fettet i midjen eller noe annet? Tar gjerne imot tips til sted man kan kjøpe rockering. Jeg har et hoppetau men det er som en ledning så synes ikke det er noe ålreit å bruke. Dersom noen har tips til et bra hoppetau som funker så sleng ut.
Gjest RoNo Skrevet 28. oktober 2020 #13 Skrevet 28. oktober 2020 Har hørt og lest dette med rockering flere plasser. Jeg kjøpte min for flere år siden,så kan ikke tipse. 😊
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #14 Skrevet 22. desember 2020 Har kjøpt vektstang, men kun prøvd en gang. Vurderer å kjøpe spinningsykkel også Har nettopp kommet meg ned på normalvekt bmi 24 🎉 Anonymkode: ba748...d7f
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #15 Skrevet 22. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 17.10.2020 den 6.24): Jeg er ferdig med vektnedgang, har gått ned 50 kg+ - og nå skal jeg holde vekten. Jeg følger en dame som heter Pahla B, og hun sier: Så jeg gjør det enten når jeg står opp eller når jeg legger meg. Av og til tar jeg 5 når jeg reiser meg fra stolen på jobb. I tillegg går jeg mye, minst 10000 skritt hver eneste dag, uansett vær. Jeg rocker med tung rockering hver annen dag, 10 minutter mot venstre og 10 minutter mot høyre. De dagene jeg ikke rocker tar jeg planken i 3 x 30 sekunder. Når det gjelder spising, så driver jeg med periodisk faste i ukedagene og, siden jeg har nådd målet mitt, koser meg i helgene. Lykke til med endring av vaner @RoNo! Du klarer dette Anonymkode: 87417...a46 Ble inspirert av dette, og etter to mnd med squats så godt som hver dag, så har faktisk rumpa løftet seg litt Mange bekker små altså 😄 Anonymkode: a8633...c59 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå