Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Drizzt skrev:

Høyesterett har skjerpet straffen fra 7 til 11 måneder i fengsel.

Spørsmålet mitt er: Blir også de andre politikerne, bl.a. Hege Haukeland Liadal fra Ap, dømt til samme straff?

https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/PR99zR/leverte-falske-reiseregninger-til-stortinget-naa-er-mazyar-keshvari-doe

Neppe. Bare forskjellen i omfang betyr  mye for straffen. Det virker også som om etterforskningen av saken på Liadal er mer kompleks; det er vanskeligere å avdekke hva som er legitimt og hva som er svindel. Men legger vi til grunn Aftenposten sin avsløringer, er det vel 450 000 på Keshari og 100 00 på Liadal. 

Gjest Trykksjakta
Skrevet

Vil si at beløpet er underordnet her. Et grovt misbruk av sin tillit hos begge. Forskjellen er at Keshvari har lagt kortene på bordet, mens Liadal nekter for alt. Det bør være skjerpende om hun blir funnet skyldig. Er hun skyldig bør hun derfor få en straff på linje med Keshvari. Kanskje til og med mer pga at hun ikke erkjenner noe som helst. Forskjellen på 100k og 450k er i denne sammenheng liten, vi snakker om ren svindel og tyveri av skattebetalernes penger, utført av mennesker som er satt i sine posisjoner takket være de som er svindlet.

Skrevet
6 timer siden, Drizzt skrev:

Høyesterett har skjerpet straffen fra 7 til 11 måneder i fengsel.

SÅ BRA! :)

• Liker 2
Skrevet
7 timer siden, Druid skrev:

Neppe. Bare forskjellen i omfang betyr  mye for straffen. Det virker også som om etterforskningen av saken på Liadal er mer kompleks; det er vanskeligere å avdekke hva som er legitimt og hva som er svindel. Men legger vi til grunn Aftenposten sin avsløringer, er det vel 450 000 på Keshari og 100 00 på Liadal. 

I saken til Liadal var det avdekket 100.000 med forbehold at beløpet kan være større. Det vil si ikke alle reiseregningene hennes har blitt sjekket - det er 1.2 mil kroner hvis jeg husker riktig. 

Men i utgangspunktet er omfang irrelevant, synes jeg. Det er tillitsbruddet i akkurat denne høye stillingen i samfunnet som er det mest skjerpende.

Skrevet

Digga meg og helt riktig straff. Syntes man kunne gi den stigetrekkeren litt flere måneder.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...