Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får ikke jobbet så mye som jeg vil, fordi jeg også vil være hjemme med barna. Når jeg ikke er på jobb har jeg en del kontakt med sjefen. Og jeg gleder meg alltid til å dra på jobb, og kunne gjerne jobbet lenge etter stengetid (da er uansett barna i seng)

Jeg er samtidig veldig glad i å være hjemme med mann og barn, samt at jeg har en del hobbyer jeg prøver å dyrke. 

Noen som kjenner igjen å få abstinenser etter jobb? 

Anonymkode: 221dd...1ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Får ikke jobbet så mye som jeg vil, fordi jeg også vil være hjemme med barna. Når jeg ikke er på jobb har jeg en del kontakt med sjefen. Og jeg gleder meg alltid til å dra på jobb, og kunne gjerne jobbet lenge etter stengetid (da er uansett barna i seng)

Jeg er samtidig veldig glad i å være hjemme med mann og barn, samt at jeg har en del hobbyer jeg prøver å dyrke. 

Noen som kjenner igjen å få abstinenser etter jobb? 

Anonymkode: 221dd...1ac

Høres ikke bra ut, hvorfor skal du bruke så mye tid på jobben?

Barna og familien din er jo mye viktigere, jobb så du har nok penger til å klare deg. Ikke mer enn det.

Så kan du bruke tiden din på det du vil.

Unngå kontakt med sjefen på fritiden, det kan slå uheldig ut. Veldig uprofft, jobb er den tiden som er betalt.

🙂 - Hilsen arbeidstaker i 22år.

Anonymkode: 2ca7e...bbe

• Liker 1
Skrevet

Usikker på om jeg skjønner hva du mener. Mener du at du savner jobben og det sosiale der? 

Jeg har hatt det sånn. Jeg hadde det veldig sånn da jeg var i mamma-perm, og det var utrolig deilig å få begynne på jobb igjen (hadde det ikek vært for den jævla ammingen og puppene mine som ikke ville pumpes hadde jeg begynt tidligere..). 

Jeg savnet veldig kontakten med kolleger. Nå skal jeg snart ut i ny mamma-perm, og da skal jeg hive meg med på team-lunsjene vi har en gang i måneden så mye jeg klarer. 

Anonymkode: e7f88...92c

Skrevet

Jeg kjenner meg igjen. 

Før jeg fikk barn var jobben den sosiale arena jeg stort sett hadde, og jeg kom tilbake fra permisjon et par mnd før corona. Nå under corona merker jeg hvor viktig den er, og vi er jo sammen på jobb (når jeg ikke har hjemmekontor) så da er terskelen lavere for å være sammen på fritiden også. 

Jeg har ikke anledning til å være så sosial på jobb, da jeg har mann og barn og bor noen mil unna .  så jeg tar to-fire dager i mnd hvor jeg jobber lenge på jobb og kombinert med noe sosialt, avtaler dette med mannen.

Jeg prøver å få et nettverk nærmere der jeg bor, det er veldig vanskelig. Å få seg venner som voksen når man er tilflytter er sjukt vanskelig synes jeg, har prøvd i over et år nå.

Anonymkode: 792c2...536

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner meg igjen. 

Før jeg fikk barn var jobben den sosiale arena jeg stort sett hadde, og jeg kom tilbake fra permisjon et par mnd før corona. Nå under corona merker jeg hvor viktig den er, og vi er jo sammen på jobb (når jeg ikke har hjemmekontor) så da er terskelen lavere for å være sammen på fritiden også. 

Jeg har ikke anledning til å være så sosial på jobb, da jeg har mann og barn og bor noen mil unna .  så jeg tar to-fire dager i mnd hvor jeg jobber lenge på jobb og kombinert med noe sosialt, avtaler dette med mannen.

Jeg prøver å få et nettverk nærmere der jeg bor, det er veldig vanskelig. Å få seg venner som voksen når man er tilflytter er sjukt vanskelig synes jeg, har prøvd i over et år nå.

Anonymkode: 792c2...536

Du er jo sosial med din familie, er jo de som er mest viktig for deg i livet.

Å få nye venner er ikke lett i norge, de feste har nok  med sitt. Holder seg til flokken de har fra før.

Derfor du bør bygge opp deg selv, lære deg å leve uten å ha mange venner 🙂 Fokusere på deg og familien din også, gjøre ting i livet som gir deg mening.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du er jo sosial med din familie, er jo de som er mest viktig for deg i livet.

Å få nye venner er ikke lett i norge, de feste har nok  med sitt. Holder seg til flokken de har fra før.

Derfor du bør bygge opp deg selv, lære deg å leve uten å ha mange venner 🙂 Fokusere på deg og familien din også, gjøre ting i livet som gir deg mening.

Du klarer ikke tenke deg til at for mange ER jobben en av tingene som gir livet mening? Og hvorfor er det galt å være venner med kolleger? Det blir faktisk sterkt oppfordret til, ved teamsamlinger og sosiale arrangementer utenom jobbtid osv osv. 

At DU ikke liker dine kolleger, betyr ikke at det er noe galt i at andre finner stor glede i å pleie vennskap med kolleger. Min far har sine beste venner blant sine eks-kolleger. Han gikk av med pensjon for fire år siden, men har fremdeles masse kontakt med de tidligere kollegaene sine. De reiser på turer sammen og styrer på. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du klarer ikke tenke deg til at for mange ER jobben en av tingene som gir livet mening? Og hvorfor er det galt å være venner med kolleger? Det blir faktisk sterkt oppfordret til, ved teamsamlinger og sosiale arrangementer utenom jobbtid osv osv. 

At DU ikke liker dine kolleger, betyr ikke at det er noe galt i at andre finner stor glede i å pleie vennskap med kolleger. Min far har sine beste venner blant sine eks-kolleger. Han gikk av med pensjon for fire år siden, men har fremdeles masse kontakt med de tidligere kollegaene sine. De reiser på turer sammen og styrer på. 

For mange så er ikke jobben meningen med livet, den dagen du oppdager hvordan din egentlig fungerer så blir ting litt annerledes. Er kapitalismen som styrer alt, å bruke tiden sin på det er ikke så meningsfylt.

Du skriver at det blir oppfordret til arrangemanger utenfor jobb, dette er jo noe den enkelte skal bestemme selv. Der ser du hvor mye tid jobben tar av livet ditt, tid du ikke får betalt for. Men de krever du skal delta, er det som er problemet.

Hvorfor liker jeg ikke mine kollegaer? Klart man kan like de! Men er jo hvor mye TID man skal bruke på jobben, kan ha det fint på jobben. Men etterpå tar fritiden over, da bør man koble vekk jobben å bruke tid på andre ting. Da blir det ofte veldig slitsomt å omgås en kollega man allerede har brukt 8t+ på.

Å ha eks-kolleager som venner har jeg også, et sted jeg jobbet i mange år. Nå jobber vi ikke sammen lenger, så da kan vi heller gjøre andre ting sammen 🙂 Fordi vi var enige om at å bruke for mye tid sammen OG jobbe ble mye.

Alt med måte, variasjon i livet er viktig. Om man skal omgås et menneske eller bruke for mye tid på en ting blir det for ensporet i livet for mange.

Skrevet

Kjenner meg veldig godt igjen. Savner til en viss grad tiden før familielivet tok over. Da hadde jeg flere venner på jobb fordi jeg hadde tid til det når jeg like gjerne kunne jobbe ti eller tolv timer. Nå er det vanskelig å skape noe mer en profesjonelle relasjoner fordi jeg hele tiden haster videre til neste ting jeg må få gjort før bhg...

Anonymkode: e1c52...997

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...