Gå til innhold

Treningssenter?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har veldig lyst til å begynne å trene, og ta kontroll! Problemet er at jeg har sosial angst, og klarer derfor ikke steder der det kan være en del folk.

Lurer derfor på om det finnes noe privat gym typ? Noe som koster ekstra for å ha mindre medlemmer eller noe av den slags? 

Anonymkode: 3789b...bef

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange treningssenter har døgnåpent her jeg bor. På kvelden etter normal stengetid eller tidlig på morgenen er det veldig lite folk. Kanskje det kunne vært noe for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningssentrene har veldig god statistikk over når kundene deres er der. Gå innom et treningssenter som er plassert på et tilgjengelig sted for deg (ved hjemmet, ved arbeidsplassen) og si at du har lyst til å begynne å trene og gjerne vil ha en samtale (med en personlig trener eller noen andre som tar en introsamtale) og så hjelper de deg til å finne tidspunkt der det er få som er der, og andre løsninger som kan passe for deg. Vær ærlig om dine utfordringer, også når du bestiller samtaletime, så finner de frem en som har riktig erfaring.

Anonymkode: c7cdd...454

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativt kan du se på det som en anledning for eksponering. Mange opplever at trening har en angstreduserende effekt og medfører bedre kontakt med egen kropp. Kroppslige angstsymptomer kan ligne på det man merker under trening (økt hjerterytme, raskere pust osv). Men det beror nok også på hvor sterk angsten din er. Bare å begynne å trene i seg selv er et flott tiltak 😊

Anonymkode: ed7fc...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.10.2020 den 8.37, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg har veldig lyst til å begynne å trene, og ta kontroll! Problemet er at jeg har sosial angst, og klarer derfor ikke steder der det kan være en del folk.

Lurer derfor på om det finnes noe privat gym typ? Noe som koster ekstra for å ha mindre medlemmer eller noe av den slags? 

Anonymkode: 3789b...bef

Du kan trene hjemme :) fitnessjenter har youtubevideoer som du kan bruke. Jeg har nettopp sett på Sofie i Oslo sine videoer, men det var bare mumling på engelsk og umulig å forstå :))  men blir vel varm i trøya etterhvert. Det fines ihvertfall mange fitnesvideoer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...