Gå til innhold

Barnebursdag og sykt barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tvillinger. De feirer hver sin gang hjemme. Ene er syk, med vond hals og vondt i hodet. Er bedre og feber borte. Kan da den andre som er frisk feire om den første holder seg på rommet?

Anonymkode: cee16...a17

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei 

Anonymkode: 2f44d...dcd

• Liker 8
Skrevet

Hvis du får negativ koronatest på den syke.

Anonymkode: a1b18...a17

• Liker 1
Skrevet

Nå kan en gå på skole med rest symptomer, den siste bursdagen er på søndag. Og hun som er syk er på bedringens vei.

Anonymkode: cee16...a17

Skrevet (endret)

Du bør ta test på dem og er resultatet negativt, så kanskje. Men du bør informere foreldrene til de andre barna, sånn at de kan få velge om de vil sende barna sine eller ikke i et bursdagsbesøk hvor bursdagsbarna er syke, med tanke på pandemien verden er i pr i dag. 

Endret av Kittykat
  • Liker 3
Skrevet

Selvfølgelig ikke. Man tar faktisk hensyn til den som er syk. 

Anonymkode: 02c71...39f

• Liker 5
Skrevet

Hvordan tror du det vil føles å ligge syk på rommet og føle seg liten og ensom, og høre på at søskenet og alle vennene har det moro ute på stua? Ønsker du å utsette barnet ditt for det? 
Avlys bursdagsfeiringen og finn heller på noe hyggelig hjemme bare dere som bor der.

Anonymkode: a48b4...8fc

• Liker 11
Skrevet

Test . Så kan den andre feire.

Anonymkode: 80224...9b5

Skrevet

Hvor gamle er tvillingene? Er de så gamle at de egentlig ikke bryr seg om å være tilstede i bursdagene til hverandre? Uansett ville jeg nok ha avventet litt, ikke så gøy å være syk og høre på bråk og skrål fra bursdagen og heller ikke kunne bevege seg utenfor rommet om barnet på på do, er tørst, sulten osv.  

Og man bør vel uansett være forsiktig med besøk i et hus hvor noen er syk i disse tider.

Anonymkode: ae609...873

Skrevet

Siden det allerede er planlagt en til fest for den syke tvillingen, ville jeg slått sammen feiringen til den dagen.

La ikke et sykt barn være innelåst på rommet, mens hun hører på søsteren ha barnebursdag. 

Jeg ville avlyst. 

Anonymkode: 4af6b...e65

• Liker 2
Skrevet

Altså, for det første skjønner jeg ikke at du synes det er greit å la søskenet som er syk ligge alene på rommet mens det foregår en feiring rett utenfor. Men deg om det.

Men hadde jeg sendt barnet mitt i en bursdag hvor en i husstanden var syk uten at vi hadde fått beskjed om det, hadde jeg blitt rasende. Både jeg og mannen har foreldre og andre nære i risikogruppa, og jeg er i tillegg gravid. 

Jeg synes det er ganske hårreisende å invitere noen hjem til seg nå når noen er syk, men det er enda verre å invitere uten å informere tydelig og godt om hvilken risiko man evt. tar ved å komme.

• Liker 3
Skrevet

Du får iallfall gi beskjed til foreldrene at dere har sykdom i hus, jeg driter i om det er influensa eller corona, jeg vil ikke ha det. Får jeg symptomer så må jo jeg holde meg hjemme. Så mitt barn ville ikke ha kommet i bursdag der det var sykdom.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...