Gå til innhold

Noen her prøvd recrea forte mot hårtap?

Gjest lillemy36

Anbefalte innlegg

Gjest lillemy36

Mister mye hår og hudlegen sa i dag jeg skulle prøve dette... Men er skeptisk til alt nå for jeg har brukt så mange tusen på piller, kurer og shampoer pluss pluss 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, lillemy36 skrev:

Mister mye hår og hudlegen sa i dag jeg skulle prøve dette... Men er skeptisk til alt nå for jeg har brukt så mange tusen på piller, kurer og shampoer pluss pluss 

Var det legen anbefalte meg og for et par måneder siden, jeg har ikke kommet så langt så jeg er spent på hva slags svar du får her... Selv er jeg ikke sterk i troen på at det vil fungere er nok derfor jeg ikke har kommet så langt. Har liksom slått meg til ro med at håret forsvinner. 😕 Men legen sa nå at dette hadde virkning på noen så ja.

Hvorfor mister du håret? PCOS? Alopecia?

Selv har jeg begge deler. :P 

Anonymkode: 0d00f...916

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillemy36

Jeg har PCOS... Jeg skal også begynne på steroider nå pga for mye mannlig hormon... 

Ååå det var trist og høre at du har begge deler!!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, lillemy36 skrev:

Jeg har PCOS... Jeg skal også begynne på steroider nå pga for mye mannlig hormon... 

Ååå det var trist og høre at du har begge deler!!  

Det går fint, kunne vært verre. Har bare hatt en "episode" med alopecia for et par år siden, da fikk jeg et område like stort som en kopp som var helt skalla. Men gikk et par måneder så vokste det ut igjen, var heldig med plassen så ingen kunne se det. Så hovedgrunnen for at jeg mister håret denne runden er nok PCOS, merker at den er ute av "kontroll"...

Hvordan fikk du sjekket at du har for mye av det mannlige hormonet? Hva slags steorider får du?

Legen min har ikke vært interessert i noe mer etter at jeg fikk diagnosen PCOS, er ikke vits i å sjekke hormoner eller noe... Men er jo greit nok det, etter at jeg fikk barn så har jeg jo at mensen på tiden og alt er perfekt sånn utenom, vekt, hud og hår. :P 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillemy36

Det var en spesialist på stoff skifte som fant ut av det i 2006 eler noe. Har ikke blitt sagt så mye i ettertid. Google "sykdommen" måtte jeg også gjøre selv. Tragisk at man ikke får med et hefte om sykdommer Man får i diagnoser her til lands. 

Har sjekket Lt av stoffskifte pluss blodprøver i alle år og tatt alt som finnes av vitaminer for og ikke miste hår men det har ikke hjulpet en dritt... Så nå spurte jeg fastlegen om råd.... Ble da endelig henvist til hudlege 

Fr du hårvekst på kroppwn av PCOS? Det  har jeg 😪

Spironolactone heter steriodene jeg skal begynne på... Velsig spent!! Men nervøs for bi virkninger huff 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har begynt å miste håret i bakhodet og på toppen siden jeg er så mye sengeliggende. Og pga stress. I tillegg sier frisør At hårsekkene mine er på dvale...

Tror dere det produktet kunne hjulpet på meg?

eller har noen info på hva det produktet faktisk gjør med hårsekkene?

tror 

Anonymkode: a9012...987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillemy36
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har begynt å miste håret i bakhodet og på toppen siden jeg er så mye sengeliggende. Og pga stress. I tillegg sier frisør At hårsekkene mine er på dvale...

tror 

Prøv! 😀 Dette skal smøres på i hodebunn. Jeg har ikke fått begynt enda. Jeg må få lønning først hehe 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

tror 

Hvordan kan frisør vite at hårsekkene dine er på dvale?

Anonymkode: a69b6...f06

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid mistet hår i dusjen og når jeg føner håret, men det har aldri minsket på volum. Men plutselig merket jeg at jeg mistet mye mer og at det ble tynnere, volumet ble liksom borte. Har vært hos lege, mangler ingenting av vitaminer eller noe. Hun henviste meg til hudlege Cato Mørk. Han så 3 sekunder på hudebunnen min og sa at jeg har genetisk håravfall. 😓 Ingen i min familie har det, verken mor eller far. Jeg har ingen flekker, jeg har hår over hele hodet, men volumet er borte. Og mister fortsatt hår.

Han anbefalte meg Recrea Forte også.

Har ikke startet på det da jeg har lest veldig mye negativt om det. Når du starter på den kuren, så må den smøres på hver dag hele livet. Pluss at den har bivirkninger og hvis du engang slutter med den så mister du dobbelt med hår.

Jeg klarer ikke å slå meg til ro.🥺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 😃

Jeg veit dette ikke egentlig passer i tråden....men jeg sliter med det samme, jeg mister på issen men det hjalp meg mye å begynne med toppere, litt som tupè, høres ikke bra ut men det er veldig praktisk og ser bra ut. 

Anonymkode: c7d37...e5f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan frisør vite at hårsekkene dine er på dvale?

Hun har vært min frisør lenge og kjenner håret mitt. Jeg syntes ikke det høres rart ut av en frisør kan litt om hodebunn og hårete leve syklus...? 
ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hun har vært min frisør lenge og kjenner håret mitt. Jeg syntes ikke det høres rart ut av en frisør kan litt om hodebunn og hårete leve syklus...? 
ts

Oj beklager ikke min tråd!! 😨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, lillemy36 skrev:

Hei, recrea forte er et legemiddel som inneholder virkestoffet minoxidil, det er også det eneste medikamentet/produktet på norsk marked som inneholder minoxidil. 

Piller, kurer og shampoo har aldri hatt dokumentert effekt for hårtap, minoxidil er per i dag det eneste medikamentet som har dokumentert effekt for å hjelpe på hårtap. 

Jeg begynte å få hårtap når jeg var 23 år, og i likhet med deg prøvde jeg mye forskjellig som ikke hjalp. For 2 år siden ble også jeg rådet til å prøve recrea forte av hudlege. Jeg har nå gått på det fast, hver eneste dag i 2 år. I starten merket jeg ingen forskjell, og hadde ikke helt troa, men etter 4-6 mnd begynte jeg å se små hår vokse i kanten av vikene (hadde veldig høye viker og tynt hår ved kronen). Etter et års tid begynte jeg å se at håret vokste i vikene og at håret i hodebunnen ble tykkere. 

I dag så er håret mitt nesten normalt, litt tynt i vikene, men så godt som normalt.

Recrea forte fungerer dersom man begynner behandling tidlig, om man derimot har gått lenge med hårtap er det ikke sikkert at recrea fungerer. Hudlegen forklarte det med at hårsekkene dør om man går over lengre tid med hårtap, og at recrea forte ikke har effekt på døde hårsekker. 

Jeg forstår du er skeptisk, men det er verdt å prøve. Selv er jeg veldig glad for at jeg tok sjansen, det er bedre å prøve enn og gi opp. Når man har prøvd piller, shampoo og slike ting som ikke har dokumentert effekt, er det dumt å gi opp på recrea forte som er det eneste som faktisk har dokumentert effekt :) 

Anonymkode: 8fac8...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, lillemy36 skrev:

Det var en spesialist på stoff skifte som fant ut av det i 2006 eler noe. Har ikke blitt sagt så mye i ettertid. Google "sykdommen" måtte jeg også gjøre selv. Tragisk at man ikke får med et hefte om sykdommer Man får i diagnoser her til lands. 

Har sjekket Lt av stoffskifte pluss blodprøver i alle år og tatt alt som finnes av vitaminer for og ikke miste hår men det har ikke hjulpet en dritt... Så nå spurte jeg fastlegen om råd.... Ble da endelig henvist til hudlege 

Fr du hårvekst på kroppwn av PCOS? Det  har jeg 😪

Spironolactone heter steriodene jeg skal begynne på... Velsig spent!! Men nervøs for bi virkninger huff 

Ser man bort fra bivirkningene så ser de jo lovende ut, hvis man tør å prøve da. :P 

Ja, altså hårvekst på kroppen...har en slags tynt behåret "stripe" på magen og de blir laaange hvis jeg ikke tar de.. Uff.

Så har jeg litt på innsiden av lårene... Men håret er veldig spredt hvis du skjønner hva jeg mener, det er ikke tett. Samme med underlivet, har hår men det blir aldri en fin busk for det vokser så spredt. Men har iallfall aktiv hårvekst noen steder på kroppen... 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...