AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #1 Skrevet 13. oktober 2020 Fugler? Slanger/øgler? Og hvis det ikke er lov med dyr, hva tenker dere om leietaker får besøk med hund? Anonymkode: 07e58...46a 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #2 Skrevet 13. oktober 2020 Ikke lov med dyr betyr ingen dyr. Inkludert alt du foreslår! Anonymkode: 0f5ad...57a 12
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #3 Skrevet 13. oktober 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke lov med dyr betyr ingen dyr. Inkludert alt du foreslår! Anonymkode: 0f5ad...57a Kan venninna mi komme å banke på døra mi med hunden, eller må hun ringe meg fra gata? Sånn hvis vi skulle gått tur ts Anonymkode: 07e58...46a 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #4 Skrevet 13. oktober 2020 Ikke dyr innenfor døra. Liker jeg vedkommende og vet de hadde hatt et bra dyrehold, kunnejeg godtatt hamster f.eks, om de ordnet stort nok bur (ikke fra dyrebutikk) etc, men godtar ikke dårlig dyrehold. Hadde ikke godtatt kanin, for de trenger mye plass og har ikke noe i bur og gjøre, og ønske ikke dyr løse i leiligheten. Anonymkode: e8f94...6ca 5
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #5 Skrevet 13. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke dyr innenfor døra. Liker jeg vedkommende og vet de hadde hatt et bra dyrehold, kunnejeg godtatt hamster f.eks, om de ordnet stort nok bur (ikke fra dyrebutikk) etc, men godtar ikke dårlig dyrehold. Hadde ikke godtatt kanin, for de trenger mye plass og har ikke noe i bur og gjøre, og ønske ikke dyr løse i leiligheten. Anonymkode: e8f94...6ca Hva tenker du om et lite akvarium da?:P Med en gullfisk ts Anonymkode: 07e58...46a 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #6 Skrevet 13. oktober 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan venninna mi komme å banke på døra mi med hunden, eller må hun ringe meg fra gata? Sånn hvis vi skulle gått tur ts Anonymkode: 07e58...46a Ja. Huden skal ikke komme inn. Akkurat som man gjør i butikken. Hunden blir igjen utenfor butikken og du kan komme inn til butikken. Anonymkode: 0f5ad...57a 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #7 Skrevet 13. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva tenker du om et lite akvarium da?:P Med en gullfisk ts Anonymkode: 07e58...46a Dyreplageri. Gullfisk trenger store akvarium. Du har tydligvis ikke satt deg inn i godt dyrehold. Gjør det først, dyr er et STORT ansvar, og trenger som regel mye større plass enn man tror. Fokuser mer på å ikke være dyreplager, og mindre på å absolutt ville eie kjæledyr Anonymkode: e8f94...6ca 7
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #8 Skrevet 13. oktober 2020 Gullfisk skal i sunne omgivelser bli 20-30 cm lange, så de trenger store tanker. Anonymkode: e8f94...6ca 5
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #9 Skrevet 13. oktober 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dyreplageri. Gullfisk trenger store akvarium. Du har tydligvis ikke satt deg inn i godt dyrehold. Gjør det først, dyr er et STORT ansvar, og trenger som regel mye større plass enn man tror. Fokuser mer på å ikke være dyreplager, og mindre på å absolutt ville eie kjæledyr Anonymkode: e8f94...6ca Det er en 3 cm lang gullfisk i et 30 L kar.... Anonymkode: 07e58...46a
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #10 Skrevet 13. oktober 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. Huden skal ikke komme inn. Akkurat som man gjør i butikken. Hunden blir igjen utenfor butikken og du kan komme inn til butikken. Anonymkode: 0f5ad...57a Okei, takk for svar ts Anonymkode: 07e58...46a 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #11 Skrevet 13. oktober 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gullfisk skal i sunne omgivelser bli 20-30 cm lange, så de trenger store tanker. Anonymkode: e8f94...6ca Når den blir litt større skal den til fetteren min, men den er nå 3 cm og i et 30 L kar. Men takk for at du hoppet til konklusjonen med at du trodde jeg skulle ha den gullfisken i samme kar i hele dens liv 👍🏻 ts Anonymkode: 07e58...46a 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #12 Skrevet 14. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Når den blir litt større skal den til fetteren min, men den er nå 3 cm og i et 30 L kar. Men takk for at du hoppet til konklusjonen med at du trodde jeg skulle ha den gullfisken i samme kar i hele dens liv 👍🏻 ts Anonymkode: 07e58...46a Er faktsik ikke så godt å vite, sett utrolig mange dårlige fiske/hamster eiere etc som holder de i knøttsmå bur og tror at de er gode eiere.. Men det hadde jeg godtatt, om du leide hos meg (hadde sikkert godtatt et gedigent akvarium også) så lenge jeg tror dyra har det bra liksom. Har "ikke dyr tilatt" på de to leilighetene jeg leier ut, men begge har dyr nå (🙈). Anonymkode: e8f94...6ca 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #13 Skrevet 14. oktober 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke dyr innenfor døra. Liker jeg vedkommende og vet de hadde hatt et bra dyrehold, kunnejeg godtatt hamster f.eks, om de ordnet stort nok bur (ikke fra dyrebutikk) etc, men godtar ikke dårlig dyrehold. Hadde ikke godtatt kanin, for de trenger mye plass og har ikke noe i bur og gjøre, og ønske ikke dyr løse i leiligheten. Anonymkode: e8f94...6ca Takk for at du kommenterte dette! Det er så alt for vanlig med dårlig dyrehold Anonymkode: c4626...66d 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #14 Skrevet 14. oktober 2020 Vet at noen steder så telles bur/ akvarium som møbel, for det er jo faktisk det det er.. Anonymkode: c4626...66d 3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #15 Skrevet 14. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er faktsik ikke så godt å vite, sett utrolig mange dårlige fiske/hamster eiere etc som holder de i knøttsmå bur og tror at de er gode eiere.. Men det hadde jeg godtatt, om du leide hos meg (hadde sikkert godtatt et gedigent akvarium også) så lenge jeg tror dyra har det bra liksom. Har "ikke dyr tilatt" på de to leilighetene jeg leier ut, men begge har dyr nå (🙈). Anonymkode: e8f94...6ca Ja sett mye dårlige dyreforhold jeg også, særlig med gnagere 😕 Alvariumet mitt rommer ikke så mye vann, men det er veldig flatt, altså fisken har stort område å svømme rundt på, 40 cm og fisken er bare 3 cm 😊 Oj hvordan ble det til at de har dyr nå? 😜 Hvilke type dyr har de? ts Anonymkode: 07e58...46a 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #16 Skrevet 14. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet at noen steder så telles bur/ akvarium som møbel, for det er jo faktisk det det er.. Anonymkode: c4626...66d Ja hørt mange si det, men jeg tror det gjelder mer om man eier en leilighet i en blokk osv... tror huseier kan lovlig nekte all slags dyr på det private markedet, med å skrive i kontrakt f.eks. «ingen dyr overhodet i leiligheten». Men huseier kan ikke nekte en førerhund om leietaker blir blind ts Anonymkode: 07e58...46a 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #17 Skrevet 14. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja sett mye dårlige dyreforhold jeg også, særlig med gnagere 😕 Alvariumet mitt rommer ikke så mye vann, men det er veldig flatt, altså fisken har stort område å svømme rundt på, 40 cm og fisken er bare 3 cm 😊 Oj hvordan ble det til at de har dyr nå? 😜 Hvilke type dyr har de? ts Anonymkode: 07e58...46a Så bra. Beklager om jeg virket krass. Fordi de spurte pent og jeg likte de + jeg dobbeltsjekket bur strl, sa det jeg skreiv først her. De har begge to hamstere, ene har gullhamster, andre har dverghamster. Begge bruker IKEA detolf som bur, hjalp dem med å sette det opp og lage lokk (har dverghamster selv) Anonymkode: e8f94...6ca
Gjest Ludder Skrevet 14. oktober 2020 #18 Skrevet 14. oktober 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja hørt mange si det, men jeg tror det gjelder mer om man eier en leilighet i en blokk osv... tror huseier kan lovlig nekte all slags dyr på det private markedet, med å skrive i kontrakt f.eks. «ingen dyr overhodet i leiligheten». Men huseier kan ikke nekte en førerhund om leietaker blir blind ts Anonymkode: 07e58...46a I utgangspunktet er et generelt forbud lovlig, men man kan ikke nekte alle slags dyr på det private markedet. Et opplagt eksempel er det du kommer med, men det finnes andre gode grunner for at leieboer skal få ha dyr også. Sitat Utgangspunktet er at utleier har anledning til å fastsette et generelt forbud mot dyrehold i eiendommen. Om utleier har gitt et slikt forbud må leieboer som hovedregel respektere dette. Om leieboeren har gode grunner til å holde dyr, kan leieboer likevel ha dyr. Det oppstilles da et krav om at dette dyreholdet ikke er til ulempe for de øvrige brukere av eiendommen. https://www.leieboerforeningen.no/Rettigheter/tabid/304/ID/561/Dyrehold.aspx Er drittlei utleiere som ikke tillater dyr bare fordi...
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #19 Skrevet 14. oktober 2020 1 time siden, Ludder skrev: I utgangspunktet er et generelt forbud lovlig, men man kan ikke nekte alle slags dyr på det private markedet. Et opplagt eksempel er det du kommer med, men det finnes andre gode grunner for at leieboer skal få ha dyr også. https://www.leieboerforeningen.no/Rettigheter/tabid/304/ID/561/Dyrehold.aspx Er drittlei utleiere som ikke tillater dyr bare fordi... Er vel ikke verre enn at leietager finner en annen leilighet? Anonymkode: 60e58...898 3
Gjest Ludder Skrevet 14. oktober 2020 #20 Skrevet 14. oktober 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er vel ikke verre enn at leietager finner en annen leilighet? Anonymkode: 60e58...898 Er ikke så lett når kun en liten brøkdel vil leie til folk med dyr. I min by er det 151 boliger til leie, kun 16 tillater dyr. Personlig har jeg kun råd til 2 av de. Såeh, ja... Selv om folk leier, så skal de ha muligheten til å leve et fullverdig liv. For mange inkluderer det å ha et dyr. Det er innmari kjipt å bli nærmest fratatt den muligheten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå