Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å utdanne meg som HS, har ett år igjen. Min store lidenskap er dyr. Jeg er ikke så drevet av penger, men følelser og trivsel. 

Akkurat nå er det viktig for meg å få denne utdannelsen fordi jeg har vært avhengig av nav i alle år og ønsker å klare meg på egenhånd. 

Drømmen ville vært dyrepleier, men grunnen til at jeg ikke har valgt å gå den veien er fordi 1) lengre utdannelse (jeg er i midten av 30 og vil gjerne flytte ut av hybelleligheten og få en hund) 2) karaktersnittet er veldig høyt, så jeg må få opp snittet på alle fellesfagene + matte 2p som jeg ikke engang har. 

Her kommer spørsmålet mitt: når jeg er autorisert helsesekretær, finnes det muligheter for meg å feks jobbe på en dyrlegeklinikk, et Veterinærinstitutt e.l? I en sekretærstilling eller lignende, tenker jeg? Eller er det som oftest dyrepleierne og studentene deres som tar seg av disse oppgave?

Elsker dyr, så kombinasjonen dyr-mennesker ville vært perfekt for meg. Trenger ikke være en høystatusjobb, kan godt begynne på bunn. Noen forslag/tips til meg uten at jeg trenger å gå lengre på skole etter endt utdanning nå? 

Anonymkode: f6884...2d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kurs og fagligpåfyll er noe jeg er interessert siden jeg ikke har noen kunnskaper om dyr, rent faglig, kun erfaringsmessig. Og kanskje det kan øke sjansen min inn i dyreverdenen😍

Skrevet

En ting til jeg glemte å nevne, når jeg skrive sekretærjobber, så mener jeg jobber som "sitte i resepsjonen" på en dyrlegeklinikk(bestille,tlf,ta imot pas, fakturere) til selvfølgelig alt annet utenom papirarbeidet som bare kommer som en bonus. 

Skrevet

Det jobber jo mange ufaglærte som sekretærer på dyreklinikkene, så sånn sett så burde jo stille litt sterke siden du er trent opp som sekretær. Men om du stiller sterkere enn en sekretær uten utdanning med arbeidserfaring vet jeg ikke. Er jo bare å prøve.

Anonymkode: a1a17...fe6

• Liker 1
Skrevet

Jeg utdannet meg til HS i 2013. Aldri fått jobb som det. 

Anonymkode: b0193...b18

• 2 uker senere...
Skrevet
På 14.10.2020 den 12.43, AnonymBruker skrev:

Samme her.

Anonymkode: 8b280...dc4

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Samme her.

Tok det på voksenopplæring. 

Skrevet
På 14.10.2020 den 12.43, AnonymBruker skrev:

Udannet i år. Vært 3 jobber å søke på. Fikk ikke jobb. Ser mørkt ut her også. 

Anonymkode: 45a63...1f3

Skrevet

Oi. Det der tror jeg blir svært vanskelig. Det er en haug av helsesekretærer som ikke får jobb. Og de søker også alle stillinger som ligner som er f.eks det du sikter til med resepsjon. Det er veldig mange om beinet og får du det, skal du ha en god dose flaks. 

Anonymkode: 87181...a95

• Liker 1
Skrevet
På 14.10.2020 den 0.39, AnonymBruker skrev:

Holder på å utdanne meg som HS, har ett år igjen. Min store lidenskap er dyr. Jeg er ikke så drevet av penger, men følelser og trivsel. 

Akkurat nå er det viktig for meg å få denne utdannelsen fordi jeg har vært avhengig av nav i alle år og ønsker å klare meg på egenhånd. 

Drømmen ville vært dyrepleier, men grunnen til at jeg ikke har valgt å gå den veien er fordi 1) lengre utdannelse (jeg er i midten av 30 og vil gjerne flytte ut av hybelleligheten og få en hund) 2) karaktersnittet er veldig høyt, så jeg må få opp snittet på alle fellesfagene + matte 2p som jeg ikke engang har. 

Her kommer spørsmålet mitt: når jeg er autorisert helsesekretær, finnes det muligheter for meg å feks jobbe på en dyrlegeklinikk, et Veterinærinstitutt e.l? I en sekretærstilling eller lignende, tenker jeg? Eller er det som oftest dyrepleierne og studentene deres som tar seg av disse oppgave?

Elsker dyr, så kombinasjonen dyr-mennesker ville vært perfekt for meg. Trenger ikke være en høystatusjobb, kan godt begynne på bunn. Noen forslag/tips til meg uten at jeg trenger å gå lengre på skole etter endt utdanning nå? 

Hei, ts. er nærmest i samme situasjon som deg. hvordan har HS utdannelsen vært så langt? krevende? gjennomførbar for de fleste? må dere løse matteoppgaver/eksamen i studie??

Anonymkode: 6ab2a...232

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...