Gå til innhold

Egg og melk som gikk ut på dato i går og søndag. Spetakkel, ond stemor.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter her og føler meg som verdens dårligste stemor. Jeg hadde egg som gikk ut på dato sist søndag, og 1,5l melk som gikk ut på dato i går. Begge deler så fint ut, og luktet normalt. Jeg tenkte for å la være å kaste dette, så lager jeg vafler til ungen til mannen min kommer hjem i dag. Jeg sto og stekte vafler, da de kom inn og litt for sent ryddet jeg bort rotet fra benken, og tenåring så denne melkekartongen som gikk ut på dato i går. Jeg fikk kjeft, fikk høre at jeg var ekkel og gjerning som brukte gammel melk. Og at det ville aldri moren ha gjort. 
Vaflene smakte godt de, mannen min gadd ikke å støtte meg han sa at det var for dumt til tenåringen og så gikk han å la seg. 

Tenåringen snappet et bilde av melkekartongen til moren, og moren ringte meg og sa at jeg ikke skulle forgifte ungen hennes. Og anbefalte meg å kaste alle vaflene, så ingen ble syke. 

Så her sitter jeg å føler meg som verdens verste stemor, mens poenget var å prøve å gjøre noe hyggelig for denne ungen. Hilsen ei oppgitt stemor. 

Anonymkode: 8879c...0cc

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det det må du bare overse. Helt tullete.

• Liker 31
Skrevet

Herregud 🙄 om eggene luktet vanlig og melken vanlig hadde jeg brukt det sjæl i bakst eller annen varmebehandlet mat. Det er ingenting galt i det! Har selv hatt egg langt innafor holdbarhetsdato som har lukta forferdelig og gitt transmak i pannekakene..

Det står på kartongene at man fint kan bruke det etter også. Det er snobberi å kaste mat som fungerer helt fint. 

Kos deg med vaflene selv du.. 😊

Anonymkode: 5b6b1...a87

• Liker 24
Skrevet

Moren høres og helt psyko ut, ingen blir syke av én dags utgått melk. Har dere et godt forhold ellers? Uansett, hev deg over det. Du har ikke gjort noe galt :) 

• Liker 26
Skrevet

Haha! Du får lære dem litt om hva datomerking betyr 😛

Jeg tror ikke jeg hadde giddet å lage vafler til dem flere ganger 🤔

• Liker 33
Skrevet

Ungen dør ikke av en melk som gikk ut dagen før og som ikke hadde noe som skulle tilsi at den var dårlig (lukt og konsistens) Egg (Norske egg) kan være gode flære måneder etter utgått dato...

Anonymkode: 4df73...06b

• Liker 18
Skrevet

Du har absolutt ditt på det rene, melk har jo best før dato og reklamerer med at den ofte er god etter. Det samme gjelder for egg. Synes du går foran som et godt eksempel på hvordan man reduserer matsvinn! 

Anonymkode: a986b...30f

• Liker 20
Skrevet

Steg 1 når du dater en mann med barn: sjekk at han ikke foreslår at du treffer ungene før etter minst ett år. Inntil da er dere fuck-friends, og det har barn intet med

Dette året sjekker du at han aldri, noensinne, snakker ondt om barnas mor. Du sjekker at han hver uker henter og leverer smertefritt, at han og mor deler helgemiddager og foreldremøter, samfeirer bursdager, påske og jul og at de fremsnakker hverandre foran barna.

Dukker det opp avvik fra dette så dumper du han.

Nå vet du det til neste gang. Men her og nå? Dump han. En mann velger sin partner og han velger sin med-forelder. En som velger så dårlig er ikke noe å samle på. Verden har milliarder av folk - Finn noe bedre.

Anonymkode: e0b60...f59

• Liker 19
Skrevet

Kan hende moren er faktisk hysterisk på dette da. Noen har jo sånn sikkelig matforgiftning angst eller sykdoms angst. Kan hende det har smitta over på barnet, og at denne tenåringen faktisk ble redd av at du brukte melk utgått på dato. Jeg vet ikke hva du skal gjøre her helt, men det er jo tydelig at moren er med på å øke dramaet. 

• Liker 4
Gjest Mysticgirl
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sitter her og føler meg som verdens dårligste stemor. Jeg hadde egg som gikk ut på dato sist søndag, og 1,5l melk som gikk ut på dato i går. Begge deler så fint ut, og luktet normalt. Jeg tenkte for å la være å kaste dette, så lager jeg vafler til ungen til mannen min kommer hjem i dag. Jeg sto og stekte vafler, da de kom inn og litt for sent ryddet jeg bort rotet fra benken, og tenåring så denne melkekartongen som gikk ut på dato i går. Jeg fikk kjeft, fikk høre at jeg var ekkel og gjerning som brukte gammel melk. Og at det ville aldri moren ha gjort. 
Vaflene smakte godt de, mannen min gadd ikke å støtte meg han sa at det var for dumt til tenåringen og så gikk han å la seg. 

Tenåringen snappet et bilde av melkekartongen til moren, og moren ringte meg og sa at jeg ikke skulle forgifte ungen hennes. Og anbefalte meg å kaste alle vaflene, så ingen ble syke. 

Så her sitter jeg å føler meg som verdens verste stemor, mens poenget var å prøve å gjøre noe hyggelig for denne ungen. Hilsen ei oppgitt stemor. 

Både egg og melk holder seg gjerne mye lengre enn det som står på pakningene. Hadde denne moren fulgt litt med, hadde hun visst dette- Så lenge det smaker og ser bra ut, spis det. Vi kaster alt for mye mat!

Skrevet

Tenåringen snappet et bildet av kartongen til moren? Og moren ringte deg? Og faren holdt med ungen og gikk og la seg?

Ja, det var litt av en gjeng. Hadde blitt litt sånn " er alle blitt helt koko her? "

Håper dette var en sånn engangsforeteelse på deres idioti

• Liker 49
Skrevet

Hadde blitt glad for vafler, jeg :)

Anonymkode: 5fe88...a31

• Liker 15
Skrevet

Huff, takk dere. 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Steg 1 når du dater en mann med barn: sjekk at han ikke foreslår at du treffer ungene før etter minst ett år. Inntil da er dere fuck-friends, og det har barn intet med

Dette året sjekker du at han aldri, noensinne, snakker ondt om barnas mor. Du sjekker at han hver uker henter og leverer smertefritt, at han og mor deler helgemiddager og foreldremøter, samfeirer bursdager, påske og jul og at de fremsnakker hverandre foran barna.

Dukker det opp avvik fra dette så dumper du han.

Nå vet du det til neste gang. Men her og nå? Dump han. En mann velger sin partner og han velger sin med-forelder. En som velger så dårlig er ikke noe å samle på. Verden har milliarder av folk - Finn noe bedre.

Anonymkode: e0b60...f59

Vet, takk for dine gode råd. Det setter jeg pris på.  Men som gravid i uke 34, føler jeg at det er litt for seint å bare dumpe. Hvert fall for øyeblikket. Vi har det kjempe koselig, når vi bare er oss. Tror du at han kan forandre seg når vårt felles barn er her? Jeg håper det, og er villig til å gi det en sjanse. 
Huff.. 

• Liker 4
Skrevet

Å kaste spiselige ting som har gått ut på dato, bare fordi det har gått ut på dato, er både lavpanna og lite bærekraftig. Samboer var slik. Han kunne ikke spise ting om det hadde gått over klokkeslettet på når det skulle gått ut! Typ 23:59 kunne han spise det, men 00:01 kunne han ikke🙄

Anonymkode: 4fb70...8d0

• Liker 24
Gjest hellokitty
Skrevet (endret)

Jeg har egg i kjøleskapet som gikk ut 2.10. Spiste de i går. Jeg lever fortsatt

Endret av hellokitty
Skrevet

Bortskjemt og utakknemlig. Jeg skulle til å si drittunge, men da får jeg vel kjeft her inne. Send henne til India på kostskole med matrasjoner i et halvt år, så skal du se at hun plutselig både liker og tåler egg og melk som har gått ut på dato når hun kommer hjem.  Jeg hadde ikke akseptert slike holdninger. Du prøver å være snill og dette er takken. Jeg hadde rett og slett ikke klart å ha henne som stedatter. Men kanskje er det noe som plager henne,  som gjør at hun ikke klarer å oppføre seg. Noe innestengt.  For det er ikke normal oppførsel 

Anonymkode: cf17c...369

• Liker 6
Skrevet

Nå er det ikke sånn at melka tenker: oisann nå har jeg passert datoen i går, så nå må jeg bli sur. 

Har stekt vafler på melk som har gått ut på dato selv, og heldigvis, må en vel si, så har ikke mitt stebarn hoppet i taket av den grunn. Og hadde han ringt til sin mor så hadde han nok fått beskjed om å skjerpe seg!

Anonymkode: 98100...8fd

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...