Belima Skrevet 13. oktober 2020 #1 Skrevet 13. oktober 2020 Jeg skal bake en kake for en nabo, men..... Hun sendte med mandelmel fra TRS (Asias' finest foods) Har alltid knust mandler i foodprosessor og lurer nå på om jeg kan bruke mandelmel til denne kaka. Barnebarnet hennes sa at hun brukte mandelmel til makroner, så derfor fikk jeg det med til denne kaka. Noen som vet?
Brunhilde Skrevet 14. oktober 2020 #2 Skrevet 14. oktober 2020 Er ikke mandelmel bare malte mandler, da? Regner med at det går helt fint! 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #4 Skrevet 14. oktober 2020 Det er ikke helt det samme, nei. Mandelmel er ofte avfettet. Det er tørrere enn malte mandler. Du må bruke mer væske. Men hvis du bare er obs på det, så kan du fint bruke mandelmel i kaka. Anonymkode: 5baf4...9ac
Belima Skrevet 14. oktober 2020 Forfatter #5 Skrevet 14. oktober 2020 OK, tusen takk alle tre. Da prøvebaker jeg en bunn i dag for å se hvordan det går. Har prøvd å lese på posen om mandelmelet er avfettet, men skjønte ikke helt hva jeg skulle lete etter. 🙃
OppNedPåAlt Skrevet 14. oktober 2020 #6 Skrevet 14. oktober 2020 12 minutter siden, Belima skrev: OK, tusen takk alle tre. Da prøvebaker jeg en bunn i dag for å se hvordan det går. Har prøvd å lese på posen om mandelmelet er avfettet, men skjønte ikke helt hva jeg skulle lete etter. 🙃 Det pleier å stå på at det er fettredusert. Om det ikke står noe så hadde jeg antatt det var som malte mandler Har laget mandelmel av malte mandler og har ikke merket forskjell på det og kjøpt mandelmel, så tror det vil være det samme. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå