Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når fikk dere barn første gang, og synes dere det var for tidlig, for sent, akkurat passe? Hvordan var livssituasjonen deres?

Anonymkode: 1625a...b85

Videoannonse
Annonse
Skrevet

27 år. Akkurat ferdig med bachelor, ikke fast jobb. Kjøpte leilighet med samboeren min i helt ny by, og jeg hadde ingen egenkapital å tilby, han hadde alt. 

Var faktisk helt perfekt

Anonymkode: fc764...2fb

Skrevet

Vi er 32 og 36 og venter vårt første barn. Det kunne nok gått fint å få barn de siste 5 årene, men jeg er glad for at vi begge er i gode jobber, har stort hus, osv. Det var spesielt viktig for meg å ha fast stilling jeg trivdes i før jeg fikk barn. 

Anonymkode: c9bae...c9c

• Liker 1
Skrevet

Nesten 25. Helt perfekt for oss. Han var forøvrig 30 :)

Anonymkode: 09a9b...eec

Skrevet

30 år. Ville gjerne vært 26-28 ideelt sett, men vi ventet til vi hadde kjøpt egen bolig. 

Anonymkode: 07920...26e

Skrevet

20. Veldig greit å bli ferdig med barn før man fyller 30 og begynner å bli gammel.

Anonymkode: 18ea4...3ab

• Liker 6
Skrevet

21, hadde jobb, hus og ok økonomi.. Spol 3 år frem og jeg var alenemor til 2, student og leide leilighet (kunne ikke kombinere jobben med å være alenemor), deretter har det skjedd mye som har satt sitt preg på livet vårt og jeg fikk ikke fullført utdannelsen. Iallefall enn så lenge. Men vi har det greit og har klart oss greit. Men jeg skulle vært mer moden og mer rustet til alt. Hadde ønsket jeg ventet flere år. 

Anonymkode: 89ff3...896

• Liker 4
Skrevet

Vi var begge studenter og leide leilighet. Vi var 24 og 25 år gamle. Vi hadde stabil økonomi da, og var mer ivrige på å være litt tidligere ute en at absolutt alt skulle være på plass. Så fikk vi oss begge fast jobb, men før vi rakk og skaffe oss lån til hus bestemte vi oss for en til. Så når nr 2 kom var alt i boks. 27 og 28 år gamle 😊

Anonymkode: 58f32...945

Skrevet

Jeg var 27 og han 26. Der og da var det perfekt. Begge hadde fast jobb, eide leilighet, god buffer, bil, hund.  Men vi kunne ikke vite at han skulle miste jobben pga nedskjæringer etter ett år. Hadde vi visst dette hadde vi nok ventet, fordi det tar sykt på psykisk å stå i en livskrise. Men man lærer av alt en opplever😊

Anonymkode: 8c7d1...c45

Skrevet (endret)

Jeg var i slutten av 20 årene. Første og eneste, så langt. 

Situasjonen var bra, fordi «vi» ble gravide ganske så greit. Alt materialismen rundt det å bli foreldre er en misforstått greie...

du blir ikke gravid bare fordi du har hus... å bli gravid er en avansert biologisk greie som ikke har en dritt med hus å gjøre 🤷🏻‍♂️

Endret av Jean-Jaques
  • Liker 2
Skrevet

20 år, kjøpte egen leilighet mens jeg var gravid. Litt tidlig men det gikk fint og jeg ville ikke byttet barnet for noe i verden. 

Anonymkode: 01635...a1b

• Liker 2
Skrevet

Jeg var 24 og han 26. Fornøyd med tidspunktet. 

Anonymkode: 756c1...d27

Skrevet

Vi venter vår første nå, vi er 27 og 28. Begge har faststilling, han er dog permittert pga corona nå, og vi kjøpte bolig sammen for noen måneder tilbake. 

Vi synes alderen vår er helt perfekt, og situasjonen vår også(foruten corona). 

Anonymkode: 8f86d...563

Skrevet

Var 31. Tok litt tid med prøving. Tenkte det var perfekt. Gift, Eide hus, bil og hadde hund. 

Nå er jeg 32, skilt og har hovedomsorg for en ettåring alene. 

Så selv om ting var godt planlagt og passet perfekt, så gjorde det altså ikke det likevel😅 Kunne forøvrig tenkt meg å få barn fra jeg var rundt 26. Nå blir nok ikke nr. 2 aktuelt her, men så for meg 34 som øverste grense. 

Anonymkode: 80a27...092

• Liker 2
Skrevet

Vi venter vårt første nå i desember, begge er 23 år. Jeg fullførte en bachelor i 2019 og har jobbet litt over ett år i fast jobb, mens samboer fullførte sin bachelorgrad i år og er nå permittert fra sin jobb. Vi synes det er perfekt å få barn nå, med tanke på at vi ønsker å ha minst 3-4 år mellom barna våre. Jeg vil bruke ekstra god tid på det første barnet vårt og etter et tungt svangerskap med bekkenløsning, er det deilig å vite at jeg ikke skal gå gravid igjen ved det første.

• Liker 1
Skrevet

31 år. Prøvde i nesten to år før det klaffet så kunne gjerne skjedd før for min del. Vi er begge i fast jobb og har god økonomi og egen bolig så passer perfekt nå også☺️

Anonymkode: db9dd...4d1

Skrevet

Jeg var 22 år. Hadde utdanning, fast jobb og leide en leilighet med samboeren. Var ei fin tid, som ikke varte. Neste barn kom 12 år senere, med en annen mann 😊

Skrevet

Jeg var 24, han var 30. Jeg hadde ikke utdanning eller jobb. Han var i full jobb. Vi hadde hus da. Tok utdanning og fikk fast jobb etter noen år. Gikk fint. Det var en fin tid.

Anonymkode: 85a2d...f55

Skrevet

Jeg var nesten 27 år. Helt uplanlagt, vi var i datingfasen når jeg ble gravid. Ikke en ideel situasjon, men vi ble enige om å satse. Nå har vi vært sammen i 17 år. 

Anonymkode: a272c...2d0

• Liker 3
Skrevet

21, hadde leilighet, fagbrev og fast jobb. 13 år senere har vi to barn, hus, høyere utdanning og fast jobb. Synes det var akkurat passe men skjønner at mange venter et par år til ☺️

Anonymkode: ae40d...e1c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...