Gå til innhold

Hadde dere med morgenkåpe på barsel? Og valgte dere tøfler eller flip flops?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Anonymkode: 5e579...ff9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt unødvendig med morgenkåpe, vet ikke når jeg skulle brukt noe sånt engang. Man får knelang kjortel. Og det er som regel ikke anbefalt å pakke mer enn max en liten kabinkoffert, ikke plass til svære plagg da.

Flippflopp, eller annet du kan trakke rett nedi.

Og egne til bruk i dusjen...

Anonymkode: 4dcce...ead

Skrevet

Jeg hadde ikke morgenkåpe, men så andre med det. Brukte hawaianas. Føttene mine har blitt fulle av vann i et par dager etter fødsel. Har født tre barn.

Anonymkode: 70c0c...302

Skrevet

Hadde med kimono- veldig deilig. Jeg hadde flip flops, men anbefaler heller slippers uten den i midten. Lettere i dusjen osv;) Kan hende du har tenkt på det, men anbefaler også å ta med en litt lang genser/topp som går over rumpa til etter du har født. Lykke til:)

Anonymkode: be5df...899

• Liker 1
Skrevet

Hadde morgenkåpe og slippers. 

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor bruker man flip-flops i dusjen? 🤔

Anonymkode: a082d...f25

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fordi at noen ikke tar hensyn til andre folk og tisser i dusjen. 

Anonymkode: ebdd0...ebd

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

For min egen del så er det fordi det er veldig mange andre som mest sannsynlig har stått på det gulvet. Av hygieniske årsaker er vel det mest oppsummerende å begrunne med😅 

Anonymkode: be5df...899

• Liker 1
Skrevet

Spørs jo hvor du føder. Hos de store sykehusene i landet har de jo et barselhotell. Det er jo som å bo på hotell egentlig. Trenger hverken morgenkåpe eller slippers der. Jeg brukte i hvert fall bare sneakers som jeg hadde når jeg kom inn. Gikk jo i strømpelesten inne på rommet. Kanskje greit med morgenkåpe hvis man er på barsel hvor man evt på ut på gangen for å dusje osv?

Anonymkode: 64503...83b

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fotsopp og masse bakterier. Barselkvinner blør mye.. og det kan være ugreit om man har små rifter i huden på beina.

Anonymkode: 4dcce...ead

• Liker 4
Skrevet

Hadde ikke med morgenkåpe, gikk i sykehusskjorten hele tiden. Nå fødte jeg under nedstengingen og fikk ikke forlate rommet. Hadde selvfølgelig brukt andre klær enn sykehusskjorten om jeg gikk på gangen osv. Vet ikke hvordan det er på sykehusene nå. 

Jeg hadde med slipperser. En ting jeg ikke tenkte på da jeg kjøpte de, var at man gjerne har mye vann i kroppen på slutten og dette forsvinner ikke nødvendigvis samtidig som ungen kommer ut. Mine var derfor altfor trange. Noe og tenke på 😊

Anonymkode: 2051a...374

• Liker 2
Skrevet

Hadde morgenkåpe i bomull (knelang), helt fantastisk, og kommer til å ta med på neste fødsel også. Hadde hawaianas/slippers, fordi de kunne jeg bruke i dusjen.dessuten var jeg så hoven/ødematos i føttene at omtrent ingenting passet. 

Anonymkode: a0737...c50

• Liker 1
Skrevet

Hadde morgenkåpe i bomull (håndkle-stoff) samt slippers til å ha på meg når jeg skulle på badet. Vet ikke hvordan jeg skulle klart meg uten 😂

Ofte vått på gulvet og synes det var deilig å ta på meg morgenkåpen etter at jeg hadde dusjet. 

Anonymkode: 96205...04c

Skrevet

Det gikk i morgenkåpe og amme-singlet hele oppholdet!
Brukte også flip-flops. 

Anonymkode: 4b5ab...d26

Skrevet

Hadde ikke med morgenkåpe og savnet det på ingen måte 😅 Skjønner ikke når jeg skulle brukt det.. 

Hadde både tøfler og slippers, sistnevnte til dusjbruk. 

Anonymkode: 3cc04...6b1

Skrevet

Hadde med crocs, hadde ikke bruk for morgenkåpe, jeg bodde i sykehusskjorte

Anonymkode: 3288f...60e

Skrevet (endret)

Jeg hadde med flanells-pysj (to delt) som jeg brukte. Den kunne knappes opp foran for lett amming.

Det kryr av nybakte fedre i gangene og i rommene på fødeavdelingen, og jeg var ikke så hypp på at en fremmed mann eller sju skulle se meg gående og blotte ræva i nettingtruse med enorme blodige bind i. Jeg så flere kvinner i gangen som gikk i nettingtruse og t-skjorte, mens det gikk fremmede rundt dem på alle kanter. Da tror jeg at jeg hadde slengt på enten en lengre t-skjorte som dekket nettingtrusa, eller.... en morgenkåpe eller pysj.

Brukte tøfler jeg hadde med hjemmefra i korridorene etc. Sånne step-in tøfler, måtte ikke knote for å få dem på. Kan ikke huske jeg brukte plast-slippers i dusjen, men det burde jeg nok gjort, pga smittefare for fotsopp etc. Og nybakte mødre står gjerne og blør etc i dusjen, så litt uappetittelig å stå med bare nakne føtter nedi det gulvet.

Endret av Million
Skrevet

Hadde ikke med morgenkåpe, brukte bare sykehustøy eller de klærne jeg reiste dit i. (Jeg har moret meg en del over enkelte influenceres oppfatning av hva en fødebag må inneholde 😄)

Anonymkode: 69e6d...7f4

• Liker 5
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde ikke med morgenkåpe, brukte bare sykehustøy eller de klærne jeg reiste dit i. (Jeg har moret meg en del over enkelte influenceres oppfatning av hva en fødebag må inneholde 😄)

Anonymkode: 69e6d...7f4

Samme. Skjønner ikke poenget med å ha med seg hele klesskapet. 

Skrevet
2 timer siden, Million skrev:

Jeg hadde med flanells-pysj (to delt) som jeg brukte. Den kunne knappes opp foran for lett amming.

Det kryr av nybakte fedre i gangene og i rommene på fødeavdelingen, og jeg var ikke så hypp på at en fremmed mann eller sju skulle se meg gående og blotte ræva i nettingtruse med enorme blodige bind i. Jeg så flere kvinner i gangen som gikk i nettingtruse og t-skjorte, mens det gikk fremmede rundt dem på alle kanter. Da tror jeg at jeg hadde slengt på enten en lengre t-skjorte som dekket nettingtrusa, eller.... en morgenkåpe eller pysj.

Brukte tøfler jeg hadde med hjemmefra i korridorene etc. Sånne step-in tøfler, måtte ikke knote for å få dem på. Kan ikke huske jeg brukte plast-slippers i dusjen, men det burde jeg nok gjort, pga smittefare for fotsopp etc. Og nybakte mødre står gjerne og blør etc i dusjen, så litt uappetittelig å stå med bare nakne føtter nedi det gulvet.

Hvis de er på barsel - må de tåle å se småfeite blødende halvnakne kropper. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...