Gå til innhold

Datter slått av gutter på skolen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt skjelven her jeg sitter. Og så ufattelig sint!!

Datteren min er 16 år og nettopp startet på ny skole etter at det tok slutt mellom meg og barnefar. 

De første ukene virket det som alt gikk bra. Hun fikk raskt nye venninner, og trivdes faglig.

Hun har nevnt i noe tid nå at det er en "gjeng" med gutter på de større trinnene som hun har synes vært ubehagelige. De står i klynger og plystrer og hvisker stygge ord.

I dag da min datter kom fra skolen fortalte hun at noen av dem hadde prøvd å ta seg inn på toalettet hun hadde låst seg inn på. De ropte ting som "jævla hore" og "silikon-barbie"(noe som selvfølgelig bare er tull! Hun er 16). Da hun trodde de hadde gitt seg og skulle gå ut igjen gikk de fysisk til angrep på henne! Hun fikk slag i ansiktet og kjente at det ble dratt i klærne hennes. Hun var så redd! 

Min datter er en flott, sjenert og rolig jente som ikke på noen måte har gjort noe for å fortjene dette. Jeg har selvfølgelig vært i kontakt med skolen og dialogen er i gang der(politiet er i bilde). Men er det noen som har vært borti noe lignende!? Jeg har lyst til å noen sinne sende henne tilbake dit!

Anonymkode: 91ddf...01f

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dette videregående skole? 
Det høres veldig spesielt ut at det har dannet seg gjenger som tar enkeltelever. Det hadde jeg heller trodd kunne ha skjedd på ungdomsskolen. Sånne ting må det slåes ned på på en konsekvent måte uansett.

Jeg tror at skolene har utarbeidet et verktøy som involverer politi i sånne mobbesituasjoner. 
Det er viktig å holde en tett dialog med skolen, og at datteren din blir tatt vare på av administrasjonen, lærer og medelever .

Håper det løser seg til det beste, og i utgangspunktet så må en vel prøve å stole på st skolen gjør det rette her 

Anonymkode: 1688f...428

• Liker 6
Skrevet

Innvandrergjeng? Uansett helt forferdelig. 

Anonymkode: 40583...150

• Liker 18
Skrevet

Jeg har ikke vært borte i noe liknende, men ville ikke sendt henne på skolen med mindre jeg hadde fått forsikringer fra skolen om at hun ikke kom til å møte på disse guttene - enten ved at de har blitt utvist, eller ved at hun f.eks. får lov til å spise lunsj i et klasserom som læreren låser opp for henne (og noen venninner hun får ha med seg) eller at hun har en lærer som følger henne til toalettet osv. sånn at guttene ikke kan ta henne igjen.

Anonymkode: 4099d...4ff

• Liker 13
Skrevet

Jeg hadde selvsagt varslet skolen og kontaktet politiet for anmeldelse. 

• Liker 12
Skrevet

Jeg hadde anmeldt det tvert. Politiet vil da undersøke saken, og kontakte barnevernet om det trengs. Hva har skolen av planer for dette? Kan de utvise de som er voldelige? Dette er selvsagt uakseptabelt! Ville kontaktet andre skoler for å høre om hun kan få plass der, Evt privatskole om så må til.

Anonymkode: 73c1a...00c

• Liker 5
Skrevet

kan vær en sjalu «venninne» som har oppfordret guttene til å angripe henne? La oss si at den venninnen har spredd ut en falskt rykte, etc. 

Uansett, ikke send din datter tilbake før politiet har funnet ut av det.

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Datteren min er 16 år og nettopp startet på ny skole etter at det tok slutt mellom meg og barnefar. 

De første ukene virket det som alt gikk bra. Hun fikk raskt nye venninner, og trivdes faglig.

Hun har nevnt i noe tid nå at det er en "gjeng" med gutter på de større trinnene som hun har synes vært ubehagelige. De står i klynger og plystrer og hvisker stygge ord.

I dag da min datter kom fra skolen fortalte hun at noen av dem hadde prøvd å ta seg inn på toalettet hun hadde låst seg inn på. De ropte ting som "jævla hore" og "silikon-barbie"(noe som selvfølgelig bare er tull! Hun er 16). Da hun trodde de hadde gitt seg og skulle gå ut igjen gikk de fysisk til angrep på henne! Hun fikk slag i ansiktet og kjente at det ble dratt i klærne hennes. Hun var så redd! 

Min datter er en flott, sjenert og rolig jente som ikke på noen måte har gjort noe for å fortjene dette. Jeg har selvfølgelig vært i kontakt med skolen og dialogen er i gang der(politiet er i bilde). Men er det noen som har vært borti noe lignende!? Jeg har lyst til å noen sinne sende henne tilbake dit!

For noen suppegjøker disse guttene er. Minner meg om noen jeg gikk på ungdomsskole med. De mente jeg var rasist, og brukte hver unnskyldning de hadde til å slå, sparke eller vri armen min så hardt bak på ryggen at jeg var redd de skulle brekke den. Ofte holdt han ene mens han andre slo. Jeg fortalte det aldri til mine foreldre, og lærerne sa bare at "vi måtte lære å komme overens." Da jeg begynte på videregående havnet jeg i klasse med noen kamerater av dem. Han ene var alltid veldig frekk, mens han andre diltet etter ham og hørte på alt han sa. Fikk han beskjed om å slå, slo han. Heldigvis sluttet han frekke første året på videregående, og dilteren begynte faktisk å bli ganske hyggelig. Poenget er: Disse guttene burde ikke få lov til å være sammen på skolen for de er neppe så "tøffe" hvis de er alene. 

Anonymkode: e970f...f76

• Liker 6
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

19 minutter siden, Sam Jones skrev:

Jeg hadde selvsagt varslet skolen og kontaktet politiet for anmeldelse. 

Lest HI? 

Anonymkode: 0df7d...9d0

• Liker 1
Skrevet

Om politiet er koblet inn og du er i dialog med skolen har du gjort alt riktig. Slå hardt ned på slikt. Du får snakke med henne om hva hun selv vil om skolen. 

• Liker 6
Skrevet
51 minutter siden, Kenelz skrev:

kan vær en sjalu «venninne» som har oppfordret guttene til å angripe henne? La oss si at den venninnen har spredd ut en falskt rykte, etc. 

Uansett, ikke send din datter tilbake før politiet har funnet ut av det.

Slutt da! Ikke legg skylda på jenter for ALT. 

Anonymkode: 85b0a...aba

• Liker 15
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Slutt da! Ikke legg skylda på jenter for ALT. 

Anonymkode: 85b0a...aba

Tror du ikke leste «Kan vær». 

Slutt da! Ikke legg skylda på gutter for ALT. 

• Liker 1
Skrevet

Dette var utrolig trist lesing. Jeg kan ikke skjønne hvordan noen kan være så ufølsomme og grusomme, ondskapsfulle. Hvis hun er 16, så er vel dette videregående skole? Jeg ville forsøkt å få guttene utvist. 

Anonymkode: 61a18...7ab

• Liker 5
Skrevet

Så aldri fysisk vold på de tre skolene jeg gikk på i videregående, og jeg gikk mekanisk, ansett som scum of the scum. Da er man voksen og ferdig med slikt. At en  eldre guttegjeng attpåtil skal være voldelige mot ei jente virker helt fjernt. 

Her må skole og politi varsles. 

Anonymkode: 70aca...a24

• Liker 1
Skrevet

Har dere varslet skolen og skrevet og ropt paragraf 9a? Hatt møte i dag?

Anonymkode: 09a20...90b

• Liker 3
Skrevet

Hmm...er ikke helt i mot å finne ut hvor disse her bor og betaler de hardeste motorsykkel menn å dukke opp og gi disse noe verbale advarsler om hva skjer neste gang de oppfører seg som drittjævler på skolen. 

Anonymkode: 95f73...219

• Liker 3
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Innvandrergjeng? Uansett helt forferdelig. 

Anonymkode: 40583...150

Hvis det er tilfellet så er dessverre sjansen stor for at det ikke blir gjort så mye fra politiet og skolens side.

Anonymkode: d67a6...29e

• Liker 4
Skrevet

Høres ut som du har gjort alt riktig. Og for å gjøre det enda mer riktig: meld datteren din på selvforsvarskurs eller kampsport! Gjerne krav maga eller lignene 😊

• Liker 2
Skrevet
7 timer siden, Kenelz skrev:

Tror du ikke leste «Kan vær». 

Slutt da! Ikke legg skylda på gutter for ALT. 

Hva er det du surrer med? Legg skylden der den hører hjemme, hos overgriperne, i dette tilfelle gutter. Ikke finn på ville teorier

• Liker 3
Skrevet
1 hour ago, Nappetass1 said:

Hva er det du surrer med? Legg skylden der den hører hjemme, hos overgriperne, i dette tilfelle gutter. Ikke finn på ville teorier

Kommer med en realistisk forklaring til ts, man skal ikke se bort i fra at det er er en jente som har stått bak. Har opplevd at det har skjedd med andre jenter på videregående. 

Uansett så er guttene like skyldige opp i det hele om det skulle ha vært den situasjonen. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...