Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen mennesker kjenner hvor andre har ondt. Er det normalt? Feks kjenne at man har ondt i magen fordi man gruer seg til noe.

Anonymkode: f1c15...df5

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja f.ex. Michael Winger kjenner andres smerter. Det er vanlig om man er spesielt sensitiv.

Anonymkode: b8798...b88

• Liker 1
Skrevet

Jeg er mottagelig for andre sine følelser. Jeg vet hvordan personen har det, fordi om alt virker ok på utsiden. Både dyr og mennesker. 

Anonymkode: 12621...1bf

• Liker 2
Skrevet
På 13.10.2020 den 20.52, AnonymBruker skrev:

Noen mennesker kjenner hvor andre har ondt. Er det normalt? Feks kjenne at man har ondt i magen fordi man gruer seg til noe.

Anonymkode: f1c15...df5

Kan ikke si jeg føler direkte smerte. Men jeg blir sterkt påvirket av sterke følelser til andre personer rundt meg. Litt slitsomt egentlig, skulle ønske jeg var mindre empatisk av meg 😅

Anonymkode: efd6a...aa3

• Liker 1
Skrevet

Det kalles å være empath 🙂

Anonymkode: 7d404...af9

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg kan i blant kjenne på dette, særlig fra de nærmeste i familien. Kan f.eks få vondt i kneet helt plutselig, så er vi plutselig på besøk hos noen i fam som ganske fort sier h*n har plager med kneet. 

Anonymkode: af5fc...eec

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Har aldri taklet å se andre i smerte, føler det med en gang. Har blitt så overveldende noen ganger at jeg har besvimt. 

Utrolig plagsomt

Anonymkode: 406e0...8bf

Skrevet
På 13.10.2020 den 21.06, AnonymBruker skrev:

Ja f.ex. Michael Winger kjenner andres smerter. Det er vanlig om man er spesielt sensitiv.

Anonymkode: b8798...b88

Nei, han påstår han kjenner det. En vesens forskjell.

Anonymkode: 80b9a...859

Skrevet

Ikke akkurat, men jeg kjente menneskers "sorte hull" som jeg kalte det da jeg var yngre. Altså dyp smerte fra traumer og stor sorg. 

Jeg følte det som utstråling, eller en negativ utstråling må man vel kalle det. Et slags tomrom av smerte der det skulle ha vært annet. 

Det var veldig tøft, for jeg følte meg forpliktet til å ta smerten og historien innover meg, og siden jeg allerede hadde følt på hva de skjulte var jeg flink til å få dem til å åpne seg. De forsto at jeg allerede visste, og det var enkel da å åpne seg. 

I en tøff periode av eget liv ble det for tøft å ta slikt også innover meg, og jeg blokkerte på en eller annen måte for det. Aldri åpnet opp for det igjen. Vet ikke engang om jeg kan lenger. 

Jeg tror dette går mye på kraft og energi man ikke kan se, men likevel føle, om man er følsom for det. Folk trodde jeg leste tanker, men det var ikke i nærheten av det. 

Anonymkode: 000a5...b17

Skrevet
På 19.10.2020 den 0.45, AnonymBruker skrev:

Det kalles å være empath 🙂

Anonymkode: 7d404...af9

*empati

Jeg tar opp andre sine følelser.

Anonymkode: af535...3ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...