Gjest Gjest_Anja_* Skrevet 28. juli 2005 #1 Skrevet 28. juli 2005 Skifter jobb fra vanlig jobb til en der jeg er firmaets representant overfor kunder (konsulent). Jeg er jente. Jeg pleier huden min, peeler og passer på med kremer, diskret napping av øyebryn, håndpleie og alltid velstelt frisyre, men jeg er ikke noe glad i å sminke meg. Blir usminkede damer sett rart på, og tatt mindre seriøst pga forutinntatte meninger(bevisste eller ubevisste)? Er det "lurest" for meg å starte med å sminke meg litt på jobb?
Loolaa Skrevet 28. juli 2005 #2 Skrevet 28. juli 2005 Det er litt vanskelig når å vite når jeg ikke vet hvordan fargene dine er og hvordan du kler deg. En kan jo fort se litt ung ut, når en er helt uten sminke, synes jeg. Du trenger jo ikke så mye, da. Bare maskara, litt øyenskygge kanskje, og litt farge/gloss på leppene.
chriztine Skrevet 28. juli 2005 #3 Skrevet 28. juli 2005 Personlig ville jeg aldri gått på jobb uten sminke, men som sagt, så er det utrolig vanskelig å svare på. Noen mennesker ser trøtte og slitne ut uten litt mascara, mens andre ser bare helt naturlig ut. Så lenge man ser velstelt ut ellers, synes ikke jeg det er nødvendig med sminke. Dessuten skal man jo føle seg bra selv, og hvis du føler deg best uten sminke, så vil andre merke det.
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2005 #4 Skrevet 28. juli 2005 De første par ukene i en ny jobb bruker jeg alltid sminke og så ser jeg det ann om jeg synes det er nødvendig. Selv i min nåværedne jobb (kundeservice pr telefon) brukte jeg smine et par uker før jeg konstaterte at det ikke var nødvendig.. Det har noe med hvordan folk oppfatter deg, selv kollegaer. I den type jobb du nevner ville jeg nok forsøkt å bruke maskara i det minste..
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 28. juli 2005 #5 Skrevet 28. juli 2005 Jeg er 33 år, men føler meg ikke gusten og grå. (Burde kanskje fortsatt å ikke sminke meg om det får meg til å se yngre ut, hihi!) Jeg pleier å ha fin farge i ansiktet naturlig (ikke midt på vinteren da), og underlagsfarge kunne jeg IKKE tenkt meg uansett. Det er litt for mange som bommer på farge eller utføring, og da ser det ille ut, mildt sagt. Er mer fortrolig med øyensminke enn noe på leppene. Greit å sminke øyne litt men bare bruke lebepomade (evt m litt farge)?
Gjest Melk Skrevet 28. juli 2005 #6 Skrevet 28. juli 2005 På min jobb velger folk selv. Noen går med, andre uten. Og alle har kontakt med folk utenifra i møter ol.
Gjest Gjesta Skrevet 28. juli 2005 #7 Skrevet 28. juli 2005 (endret) Jeg synes det er helt greit å bruke litt mascara, concealer under øynene og solpudder for litt farge. Annen sminke gidder jeg ikke så ofte. Lipgloss bruker jeg sporadisk. Det ligger en i sekken, men den er ikke i bruk hver dag. Leppestift har jeg ikke hatt på meg i 2005 i det hele tatt. Endret 28. juli 2005 av Lilith
vixen Skrevet 28. juli 2005 #8 Skrevet 28. juli 2005 Som Loolaa sier er det vanskelig å gi råd når vi ikke vet hvordan de naturlige fargene dine er. Noen har ikke behov for sminke i det hele tatt, andre føler de må ha det for å føle seg presentabel. Hva føler du selv er mest korrekt, hva føler du fungerer best for deg i den posisjonen du er? -viXen-
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2005 #9 Skrevet 28. juli 2005 Hvis du ikke er noe glad i å sminke deg syns jeg ikke du skal gjøre det. Hvis du er velstelt og ordentlig ellers tror jeg ingen reagerer på at du ikke er sminket. Man kan fint være representativ uten sminke.
Lillesøster Skrevet 28. juli 2005 #10 Skrevet 28. juli 2005 Blir usminkede damer sett rart på, og tatt mindre seriøst pga forutinntatte meninger(bevisste eller ubevisste)? Er det "lurest" for meg å starte med å sminke meg litt på jobb? ← Har aldri tenkt noe slik om uminkede damer. Da står du ovenfor svært fordomsfulle mennesker. Jeg synes du skal gå slik du vil, og motbevise deres fordommer.
Krimskrams Skrevet 28. juli 2005 #11 Skrevet 28. juli 2005 Selvfølgelig kan du gå uten sminke! Alle menn går da som de er skapt.
Gjest gjest1 Skrevet 28. juli 2005 #12 Skrevet 28. juli 2005 He he her i gården er det motsatt. Jeg kan finne på å ta på meg leppestift el.l. når arbeidsdagen er over og jeg skal ut blant folk. Men her jeg jobber sitter vi på hvert sitt kontor hele tiden, da, og har ikke noe særlig kontakt med andre i arbeidstiden, kanskje i ny og ne i lunsjen... Kjedelig å sminke seg "til ingen nytte"...
Gjest Lilleulv Skrevet 28. juli 2005 #13 Skrevet 28. juli 2005 Jeg ville aldri gått på jobb uten sminke. Rett og slett fordi jeg vet at jeg ser bedre ut med sminke enn uten, og jeg vil jo helst se best mulig ut liksom... Jeg vet at jeg mange ganger tenker: å hun der kunne vært utrolig pen hvis hun bare sminka seg litt? hvorfor sminker hun seg ikke bare litt? men det er jo en overfladisk teit tankemåte jeg har, så det skal du ikke bry deg om Du trenger absolutt ikke sminke deg hvis du ikke liker det. det er det jo du som bestemmer!
Gjest Embla s Skrevet 28. juli 2005 #14 Skrevet 28. juli 2005 Jeg er oftere usminket enn sminket på jobb. Jeg er (som de fleste andre) penere med sminke enn uten, men føler ikke at det er noe poeng i å være penest mulig på jobb. Jeg tar det også som en selvfølge at de jeg omgås i jobbsammenheng tar meg seriøst, og regner med at jobben jeg gjør beviser det helt på egenhånd! Hadde jeg jobbet i butikk, resepsjon eller lignende ville jeg sikkert følt det var viktigere å sminke meg for jobb.
Gjest Embla s Skrevet 28. juli 2005 #15 Skrevet 28. juli 2005 Jeg vet at jeg mange ganger tenker: å hun der kunne vært utrolig pen hvis hun bare sminka seg litt? hvorfor sminker hun seg ikke bare litt? men det er jo en overfladisk teit tankemåte jeg har, så det skal du ikke bry deg om ← Hehe, jeg tenker ofte: å hun der kunne vært utrolig pen hvis hun bare ikke sminket seg så mye
Gjest Lilleulv Skrevet 29. juli 2005 #16 Skrevet 29. juli 2005 Hehe, jeg tenker ofte: å hun der kunne vært utrolig pen hvis hun bare ikke sminket seg så mye ← Det hender det også jeg tenker ja Det er en gylden middelvei...
Gjest gjest1 Skrevet 29. juli 2005 #17 Skrevet 29. juli 2005 Har naturlig ganske sterke farger i ansiktet jeg, så jeg bruker vippetang og dekkstift om jeg ikke skal noe spesielt, kanskje litt shimmerpudder på øyenlokkene for å variere. Når jeg skal på byen/fest er det en annen story, da er det frem med sminkekofferten og slå seg løs
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå