Gå til innhold

Skille sokker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to gutter med ett års mellomrom (14 og 15), og i motsetning til mange andre har jeg bevisst unngått at de skulle ha for like klær. Som barn hadde jeg full kontroll på dette, men etter hvert har de blitt mer bevisste på hva klær de vil ha og ikke. Heldigvis har de ganske ulik stil, så stort sett går det bra. Eneste problemet er sokkene. Når jeg tar hvitvasken klarer jeg å sortere ut t-skjorter, gensere og alt det, men til slutt sitter jeg igjen med en stor haug med hvite sokker. Selv klarer jeg ikke å skille dem, men utrolig nok får jeg stadig tilbakemeldinger om at de har fått brorens sokker, og broren er enig. Prøvde en periode med å skille klesvasken deres, men opplevde at de da enten manglet klær eller at jeg bare fikk vasket halv maskin. Har også foreslått at de kan sortere sokkene selv, men det synes de er ekkelt selv om de er rene (vil ikke tenke på hvorfor de mener det 🤭). Noen som har opplevd samme og har en god løsning?

Anonymkode: 143d5...b99

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det enkleste er at de vasker klærne sine sjøl, så slipper mor kjeft for de har får feil sokker i retur.

Anonymkode: 8978c...a07

• Liker 2
Skrevet

Jeg gir mine sokker i ulike farger.

F.eks. har 14åringen sorte, mens 10 åringen har mørk blå.

Et annet alternativ er at du syr et lite kryss på innsiden av den ene sine sokker.

Skrevet

Sikker på at de ikke bare tuller med deg? Hvis de ikke gir seg hadde jeg putta alle sokkene i en kurv der de kunne forsynt seg selv. Ærlig talt, litt må de kunne klare selv..

• Liker 4
Skrevet
14 minutter siden, Me for life skrev:

Jeg gir mine sokker i ulike farger.

F.eks. har 14åringen sorte, mens 10 åringen har mørk blå.

Et annet alternativ er at du syr et lite kryss på innsiden av den ene sine sokker.

Gjorde det tidligere, men nå godtar de det ikke. Var eldste som var først for et tre år siden. Han brukte fremdeles av de gamle, men etter hvert som han slet dem ut faset han inn kun hvite. Han hadde en del ubrukte, men brukte dem ikke, så de tok lillebroren over. I fjor kranglet lillebror på at "alle" andre hadde hvite, mens han ikke fikk "lov", så da ga jeg meg. 

Kunne kanskje fungert å lage kryss.

Skrevet

Om det du gjør ikke er bra nok så får de ordne det sjøl, de er mer en gamle nok til å ordne sine egne klær. Alle sokkene i en kurv, så får de selv sortere det. Får være grenser til hvor mye man skal legge til rette for ungene altså 

Anonymkode: 9e3b1...653

• Liker 2
Skrevet

Om eneste kriteriet er at sokkene er hvite har du fremdeles mye muligheter for å skille dem. Kan både skille mellom ankel og vanlig høyde, tynne og sportsokker, eller for den del merker. For eksempel kan ene bruke addidas og andre nike. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Nina84 skrev:

Om eneste kriteriet er at sokkene er hvite har du fremdeles mye muligheter for å skille dem. Kan både skille mellom ankel og vanlig høyde, tynne og sportsokker, eller for den del merker. For eksempel kan ene bruke addidas og andre nike. 

Tror ikke jeg skal tvinge ene til å gå med korte sokker på vinteren 😅 Sånn er de ganske greie. Ingen av dem er av de som insisterer på å bruke korte sokker i mange minusgrader. Kan se om ideen med å fordele merker kan være noe. Vet begge har både adidas og nike, men får kanskje telle opp hvem som har mest av hvert 😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...