Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei kg,har en støttekontakt som nylig sa noe til meg som gjør at jeg ikke vil ha den personen som støttekontakt lengre. Jeg har fortalt om min vonde oppvekst og om hvorfor jeg sliter med vekten. Forrige uke presterte hun å si at hun syntes det var veldig rart at jeg var så flink til å spise sunt med tanke på hvordan jeg ser ut. Faen som jeg hadde lyst til å klappe til henne,men gjorde det ikke.Hva skal jeg gjøre videre? Orker ikke se den heksa mer. 

Jente 17

Anonymkode: c62db...5c6

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men du sa selv at du sliter med vekten? Hvorfor bli fornærmet over en kommentar om at du spiser sunt? Jeg gjetter at du kommer til å finne noe feil med alle som prøver å bry seg og ville hjelpe deg, og skyver dem fra deg. Hvis hun først gidder å være støttekontakt mente hun nok ikke å være en slem heks. Det er ganske drøy ordbruk fra din side. 

Anonymkode: 2766f...29f

• Liker 41
Skrevet

Jeg veier 15kg for mye,men har gått ned 15. Hvordan kan hun holde på slik med en person som har slitt med spiseforstyrrelser siden barndom? Jeg ble seksuelt misbrukt da jeg var ganske liten,og begynte å overspise på grunn av det. Alt dette vet hun om. 

• Liker 3
Skrevet

Du må ta det med den som er ansvarlig for støttekontakter i kommunen, du har vel en kontaktperson? Hvis du ikke vet hvem det er kan du gå inn på kommunens hjemmeside og finne kontaktpersoner, i Bergen f.eks er det etat for vurdering og rehabilitering som har ansvaret https://www.bergen.kommune.no/omkommunen/avdelinger/etat-for-vurdering-og-rehabilitering

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men du sa selv at du sliter med vekten? Hvorfor bli fornærmet over en kommentar om at du spiser sunt? Jeg gjetter at du kommer til å finne noe feil med alle som prøver å bry seg og ville hjelpe deg, og skyver dem fra deg. Hvis hun først gidder å være støttekontakt mente hun nok ikke å være en slem heks. Det er ganske drøy ordbruk fra din side. 

Er man støttekontakt skal man være profesjonell og ikke kommentere vekt på en måte som kan være sårende!

Anonymkode: d8b5a...5a5

• Liker 15
Skrevet

Godt jobba, og håper du lykkes med videre nedgang.

Kanskje støttekontakten ikke mente det som kritikk, mer som i undring? Selvfølgelig ikke greit, men når jeg er sårbar tar jeg alt i verste mening og blir lett sur.

Hvis du tør og klarer kan du jo prøve å ta det opp med støttekontakten selv. Si at du ble såret over kommentaren.

Lykke til videre uansett!

• Liker 10
Skrevet

Det var selvfølgelig sårende, men dette må du jo ta videre med ansvarlig for støttekontakten og ikke her. 

Anonymkode: 4d1cc...f96

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn er det når du ber om råd på kg... da må man regne med å få svar man ikke vil ha!

Du bør også vurdere å ikke fortelle så mye til støttekontakten din! Hun er jo ikke behandleren din!

Anonymkode: d8b5a...5a5

Var faktisk hun selv som lurte på hvorfor jeg veide så mye,så derfor fortalte jeg henne grunnen. Hun er frekk jævla kjerring på 50 som tror hun er så mye bedre enn andre. 

Skrevet

hun er frekk, forstår godt du ble sint. Det er bra at du blir sint, ikke bare lei deg. det er et sunnhetstegn : ) du er flink. stå på.

Anonymkode: 3db66...f0e

• Liker 6
Skrevet
4 minutter siden, Dillan skrev:

Godt jobba, og håper du lykkes med videre nedgang.

Kanskje støttekontakten ikke mente det som kritikk, mer som i undring? Selvfølgelig ikke greit, men når jeg er sårbar tar jeg alt i verste mening og blir lett sur.

Hvis du tør og klarer kan du jo prøve å ta det opp med støttekontakten selv. Si at du ble såret over kommentaren.

Lykke til videre uansett!

Tusen takk! Skal ta kontakt med kommunen. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror du tar det i verste mening. Hun ville nok støtte deg i at du spiser sunt og det er ikke det som fører til overvekt. Men så ble der sagt på en feil måte. Alle gjør feil. 

Men jeg skjønner at du er lei deg. Skjer det ofte, bør du snakke med kommunen om det går ann å bytte støttekontakten. For det kan være at dere går rett og slett ikke sammen 

Anonymkode: 3a0a8...6f7

• Liker 8
Skrevet

hun er frekk, forstår godt du ble sint. Det er bra at du blir sint, ikke bare lei deg. det er et sunnhetstegn : ) du er flink. stå på.

Anonymkode: 3db66...f0e

Tusen takk : ) 

Skrevet

Men så dropp å ha støttekontakt, da? Hvis det ikke støtter deg.

Kom deg ut i verden og lev livet istedenfor 😃

Anonymkode: c951b...ffe

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Var faktisk hun selv som lurte på hvorfor jeg veide så mye,så derfor fortalte jeg henne grunnen. Hun er frekk jævla kjerring på 50 som tror hun er så mye bedre enn andre. 

Det var nok ikke for å være slem at hun lurte på hvorfor du veier så mye når du spiser så sunt som du gjør. Kanskje hun forsøkte å finne ut om du må undersøkes videre for å finne ut om det er noe galt, siden du spiser sunt og likevel ikke går ned til normalvekt? Innimellom så spør og graver voksne folk om ting i beste mening,  men det kommer ut på feil måte. Siden du bare er 17 år regner jeg med at du er inn under barnevernet? Hva med å spørre om du kan få ny støttekontakt som du "klaffer" bedre med? 

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men så dropp å ha støttekontakt, da? Hvis det ikke støtter deg.

Kom deg ut i verden og lev livet istedenfor 😃

Det er ikke så lett. Er under barnevernet,og har støttekontakt ved siden av. Foreldrene min er døde og jeg har levd hos fosterfamilie hele livet. ble 17 i år. 1 år så er jeg fri. var i fosterfamilie jeg ble misbrukt av noen i familien. 

• Liker 1
Skrevet

Er jo uvanlig å være kjempeflink til å spise sunt om man er feit, da. Spesielt å kommentere på det, men du må roe deg godt ned. Så ille var det ikke.

Anonymkode: 68bd3...6d2

• Liker 6
Skrevet

Det er ikke så lett. Er under barnevernet,og har støttekontakt ved siden av. Foreldrene min er døde og jeg har levd hos fosterfamilie hele livet. ble 17 i år. 1 år så er jeg fri. var i fosterfamilie jeg ble misbrukt av noen i familien. 

Skjønner.

Men du kan fremdeles "droppe" å ha støttekontakt det ene året du har igjen. Det er bare å ignorere henne og ikke snakke med henne om noe utover været.

Skrevet

Uff, så ufattelig leit å høre at du er blitt misbrukt 😢  Og at du har mistet foreldrene dine😢 Håper du får hjelp til å håndtere alt du har gått gjennom....

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg synes absolutt at du skal ta det opp med kontaktpersonen din. Støttekontakten bør være profesjonell og bør ikke grave eller kommentere vekt. Upassende og uetisk. Klag! Og alle gode tanker til deg. Trist å høre om bakgrunnen din. 😢❤️

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er jo uvanlig å være kjempeflink til å spise sunt om man er feit, da. Spesielt å kommentere på det, men du må roe deg godt ned. Så ille var det ikke.

Anonymkode: 68bd3...6d2

Jeg er bipolar og har ptsd 

• Liker 1
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi man trenger IKKE Å KOMME MED RÆVVA RÅD I TIDE OG UTIDE! 

Anonymkode: 19cd5...e10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...