Gå til innhold

Kan man kjenne babyen røre seg mens man har rier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tittel sier det meste 😊

Anonymkode: ef6d1...a1f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som regel vil nok riene ta fokus vekk fra eventuelle bevegelser fra babyen, det er en del krefter i sving. Merket ikke noe til bevegelse da jeg hadde rier. 

Anonymkode: 6bc92...908

• Liker 3
Skrevet

Jeg kjente ikke at babyen beveget seg som i svangerskapet, smertene var alt for kraftige til at jeg klarte å kjenne noe annet under riene 😛 Men jeg kjente at babyen ble presset lenger ned i bekkenet under riene, kunne liksom føle at han borret seg nedover. Det var veldig merkelig!

Anonymkode: e95db...989

• Liker 2
Skrevet

Jeg kjente ikke babyens spark eller noe sånt, men jeg kjente at babyen seilte nedover i fødselskanalen når vannet gikk i en pressrie ved full åpning. Rareste følelsen jeg noen gang har kjent inni kroppen min. 

Anonymkode: 52348...876

Skrevet

Jeg kjente at babyen beveget seg mellom riene i starten av fødselen. Under selve riene var livmoren så hard at jeg ikke var i stand til å kjenne noe, og etter hvert som de ble tettere vet jeg ikke om jeg kjente noe mer, da var fokuset et annet sted. 

Anonymkode: a3281...980

Skrevet

Kjente ikke noe til baby, men hadde bare stormrier (hvilket jeg ikke skjønte da). så det var kanskje grunnen. 

Anonymkode: a8bab...680

Skrevet

Jeg kjente GODT at baby styrte på der inne, selv under riene 😅 Han var fryktelig aktiv, så jeg hadde smerter fra rier og babyens spark og romstrering 😅

Skrevet

Husker ikke at jeg kjente noe, men husker jm spurte om jeg fortsatt kjente 

Anonymkode: 3c3aa...d31

Skrevet

Jeg kan ikke huske at jeg la merke til bevegelser i alle fall, men det handlet nok mest om at riene tok all fokus.

Skrevet

Kjente ikke bevegelser eller at hodet kom lengre ned.

Skrevet

Jeg kjente ikke bevegelser under riene, riene tar alt fokuset. Men jeg kjente at hodet presset seg nedover. Ellers kjente jeg at baby sparket mellom pressriene etter at hodet var kommet ut. DET var ekkelt, det! 

Anonymkode: cb699...cc1

Skrevet

Det tenkte jeg aldri over. Her kom riene brått, sterke med en gang og nesten ingen pauser så det var det siste jeg tenkte på. Det er nok derfor de lytter etter barnets puls regelmessig under fødselen. 

Anonymkode: f21fc...b7d

• Liker 2
Skrevet

Den ene jordmoren jeg hadde under fødselen ga meg inntrykk av at det nærmest var forventet at jeg kjente at babyen beveget seg nedover i fødselskanalen etc. Så jeg husker at jeg følte meg skikkelig teit som satt der som et spørsmålstegn og bare «du, jeg har ikke kjent noe til babyen på flere timer; det er bare jævlig vondt og stramt overalt og det er ALDRI sånn at det slipper opp mellom riene.» 

Hun så litt uforstående på meg, og sa noe om at det kanskje var slik at jeg ikke hadde knyttet meg noe særlig til babyen, og at det var derfor «jeg blokkerte ut» barnets reise ut av meg.

Jeg kasta henne ut.

Anonymkode: 61e7a...24c

• Liker 8
Skrevet

Godt å lese at så mange «faser ut» og ikke har kjent etter bevegelser. All fokus hos meg var å håndtere riene, kan ikke huske å ha tenkt på om hun bevegde seg eller ikke. Trodde det var jeg som var ufølsom😅 Takk for at dere deler!

Anonymkode: cccab...1af

Skrevet

Nei, men altså det gjør jo så grønnjævlig vondt at for min del ble babyens ve og vel helt uvesentlig bare jeg kom ut av det med liv og helse i behold. Jeg ba i utgangspunktet eksplisitt om regelmessige oppdateringer vedrørende hvordan barnet hadde det under fødselen da jeg er en engstelig type, kommer aldri til å glemme øyeblikket på 7-8 cm åpning hvor jordmoren lyttet med den lille doppleren og sa "STERK og fin hjertelyd, barnet har det BRA", og jeg bare "DET DRITER JEG I, JEG VIL DØØØØØØ" 🤷‍♀️

Anonymkode: f8646...965

• Liker 5
Skrevet

Jeg kjente ikke bevegelsene fra babyen under fødselen. 

Anonymkode: ab689...5c1

Skrevet

Eg kjente spark og bevegelse mellom riene, ikkje under riene.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den ene jordmoren jeg hadde under fødselen ga meg inntrykk av at det nærmest var forventet at jeg kjente at babyen beveget seg nedover i fødselskanalen etc. Så jeg husker at jeg følte meg skikkelig teit som satt der som et spørsmålstegn og bare «du, jeg har ikke kjent noe til babyen på flere timer; det er bare jævlig vondt og stramt overalt og det er ALDRI sånn at det slipper opp mellom riene.» 

Hun så litt uforstående på meg, og sa noe om at det kanskje var slik at jeg ikke hadde knyttet meg noe særlig til babyen, og at det var derfor «jeg blokkerte ut» barnets reise ut av meg.

Jeg kasta henne ut.

Anonymkode: 61e7a...24c

Det er faktisk skikkelig ugreit det hun sa. Bra du fikk byttet. Det skal liksom ikke gå an. Uansett om du hadde slitt med tilknytning til barnet i magen så er det liksom ikke fødsel du tar det opp kjære jordmor! 

Jeg kjente ikke en forbanna dritt. Den ene fødselen har started med spontan vannavgang og rier cirka 2.5t seinere. Baby var ute 5 timer senere. Den andre begynte riene og baby var født 12 timer etterpå cirka. Var så stressa med den som var 12t, og sliten... Jeg fikk ikke med meg en dritt. 

Anonymkode: 111e9...dbd

Skrevet

Jeg kjente ikke baby bevege seg i det hele tatt mens jeg lå med rier. Det eneste jeg kjente var baby som bevegde seg nedover i fødselskanalen.. og det var mer smertefullt.

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men altså det gjør jo så grønnjævlig vondt at for min del ble babyens ve og vel helt uvesentlig bare jeg kom ut av det med liv og helse i behold. Jeg ba i utgangspunktet eksplisitt om regelmessige oppdateringer vedrørende hvordan barnet hadde det under fødselen da jeg er en engstelig type, kommer aldri til å glemme øyeblikket på 7-8 cm åpning hvor jordmoren lyttet med den lille doppleren og sa "STERK og fin hjertelyd, barnet har det BRA", og jeg bare "DET DRITER JEG I, JEG VIL DØØØØØØ" 🤷‍♀️

Anonymkode: f8646...965

DETTE!! 😂🙏🏼

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...