AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #1 Skrevet 13. oktober 2020 Kjøpte leilighet i 2016. I grunn fin stand på den, men er noen ting jeg ønsker å endre på. Jeg synes det er vanskelig å bestemme hva som er "verdt det" og ikke, da jeg ikke vet hvor lenge jeg blir boende her. Det kan være alt fra 1 år til 10 år. Tanker? Anonymkode: 7c7b7...303
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #2 Skrevet 13. oktober 2020 det kommer an på hva du vil pusse opp. Enkelte ting kan lønne seg å pusse opp, verdien på leiligheten stiger, og det kan være lettere å få solgt når den tid kommer. Hva tenker du å pusse opp? Anonymkode: 9b831...7cd
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #3 Skrevet 13. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: det kommer an på hva du vil pusse opp. Enkelte ting kan lønne seg å pusse opp, verdien på leiligheten stiger, og det kan være lettere å få solgt når den tid kommer. Hva tenker du å pusse opp? Anonymkode: 9b831...7cd Ønsker blant annet å bytte benkeplate på kjøkkenet, og mulig bytte gulv i stue/gang/soverom. Begge to er i helt grei stand - benkleplaten er fra 2015. Anonymkode: 7c7b7...303
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #4 Skrevet 13. oktober 2020 31 minutter siden, AnonymBruker said: Ønsker blant annet å bytte benkeplate på kjøkkenet, og mulig bytte gulv i stue/gang/soverom. Begge to er i helt grei stand - benkleplaten er fra 2015. Anonymkode: 7c7b7...303 Sånne kosmetiske små endringer vil ikke gjøre noe stort fra og til for prisen, gjør som du vil. Anonymkode: b3471...7be
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #5 Skrevet 14. oktober 2020 De to tingene du nevner er helt ok å investere i. De koster deg relativt lite, samtidig som de kan gjøre leiligheten mer forlokkende ved salg. De gangene jeg har solgt, har megler sagt at småoppussing lønner seg, mens det å pusse opp bad og kjøkken, er sånt man ikke bør gjøre med mindre man tenker bo der en del år selv etterpå. Folk har gjerne sterke meninger om bad og kjøkken, og vil ofte heller betale mindre for en bolig med bad og kjøkken de får pusse opp selv, enn å kjøpe en bolig med helt nyoppusset bad og kjøkken som ikke er slik de ønsker seg det. For da betaler de for et nyoppusset bad de ikke liker, og om de skal få det slik de liker, må de pusse det opp selv, og da betale "dobbelt opp" for et bad. Anonymkode: 6dbf5...7a1 2
newman01 Skrevet 14. oktober 2020 #6 Skrevet 14. oktober 2020 Kommer selvfølgelig an på hva slags benkeplate og gulv man tenker på... Det er fullt mulig å brenne av 80'000 på en Corian benkeplate og 900kr/m2 for skipsgulvparkett, og det er ting som ikke øker verdien i nærheten av kostnaden med å anskaffe det. Men en pen benkeplate som harmonerer mer med resten av kjøkkenet trenger ikke koste allverdens og kan være lurt. Hvorfor bytte parketten? I disse miljøtider er det litt ondskap å rive opp og kaste et fullt ut perfekt gulv bare fordi det har litt feil fargenyanse. Vurdert å slipe ned og lakke i annen farge? Om det er billig-laminat til 89kr/m2 der fra før er jeg enig i at det bør kastes.. 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #7 Skrevet 14. oktober 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Ønsker blant annet å bytte benkeplate på kjøkkenet, og mulig bytte gulv i stue/gang/soverom. Begge to er i helt grei stand - benkleplaten er fra 2015. Anonymkode: 7c7b7...303 Dette er sånt som lønner seg, så lenge du velger en nøytral stil som "alle" liker. Om leiligheten ellers er i god stand, så vil slike ting gjøre at leiligheten appellerer til flere. Det gjelder gulv, benkeplate, oppvaskkum, blandebatteri, baderomsmøbel, maling og nye fliser. Det har vist seg å gjøre store utslag faktisk, så lenge man ikke har en veldig spesiell stil. Anonymkode: b3882...77e
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #8 Skrevet 14. oktober 2020 For meg går grensen på minst 3 års planlagt botid for at jeg gidder å ta bryet med å gjøre stort mer enn å male. Anonymkode: 8a38b...c7f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå