AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #1 Skrevet 13. oktober 2020 Orker ikke møte foreldrene mine i jula for de er så klagete og sytete og barndommen min var preget av omsorgssvikt og mishandling. Jeg blir fysisk uvel av å tilbringe tid med de og jeg begynte å grue meg til jula allerede i august. Hvordan kan jeg vri meg unna jula på en måte som gjør at de ikke klager og syter over at jeg ikke kan komme? Anonymkode: dfc66...274
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #2 Skrevet 13. oktober 2020 Du må jobbe. Reiserestriksjoner. Sliten og vil ha en stille jul hos deg selv. Invitert til noen andre, etc. Eller vær ærlig og si at du bare ikke vil komme til dem i år fordi du ikke har lyst Anonymkode: 5b866...ae7 9
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #3 Skrevet 13. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Orker ikke møte foreldrene mine i jula for de er så klagete og sytete og barndommen min var preget av omsorgssvikt og mishandling. Jeg blir fysisk uvel av å tilbringe tid med de og jeg begynte å grue meg til jula allerede i august. Hvordan kan jeg vri meg unna jula på en måte som gjør at de ikke klager og syter over at jeg ikke kan komme? Anonymkode: dfc66...274 Si at du skal bort..😊 Anonymkode: 8427c...af8
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #4 Skrevet 13. oktober 2020 Det er da bare å si det som det er. Ingen grunn til å ha kontakt med mennesker man ikke liker og som ikke har noen positiv effekt på livet ens. Anonymkode: 9cc0c...dcb 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #5 Skrevet 13. oktober 2020 Bare si nei. Det gjør jeg om jeg ikke vil 🤷♂️ Anonymkode: ad0d4...6df 1
Hactar Skrevet 13. oktober 2020 #6 Skrevet 13. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan jeg vri meg unna jula på en måte som gjør at de ikke klager og syter over at jeg ikke kan komme? De kommer til å klage og syte uansett. Fordelen ved å ikke dra dit, er at du ikke trenger å høre på at de klager og syter. Du er din din fulle rett til å begrense deres mulighet til å bruke deg som klagemur. Ringer de og klager, kan du si at dette vil du ikke høre på og legge på. 5
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #7 Skrevet 13. oktober 2020 Nå er Covid-19 ypperlig å skylde på. Redd for smitte og smitte de. Anonymkode: 7f19c...5de 4
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #8 Skrevet 13. oktober 2020 Bare si du er invitert bort, eller at du skal jobbe etc Anonymkode: 9977e...4e6
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #9 Skrevet 13. oktober 2020 Si du er forkjøla, testa deg for corona 22 desember feks og ikke fått svar enda 😅 Anonymkode: 2ac85...4a5 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #10 Skrevet 13. oktober 2020 Invitert et annet sted, skal jobbe, skal være frivillig for en eller annen organisasjon. Anonymkode: 7ce16...258
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #11 Skrevet 13. oktober 2020 "Min tur å vaske trappa i borettslaget" Anonymkode: e388f...206
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #12 Skrevet 13. oktober 2020 Sist jeg ble invitert til min serdeles ubehagelige forelder, sa jeg bare, takk for invitasjon, jeg blir hjemme i år. Det er ikke noe poeng i å finne på ting. Hvis samværet er ubehagelig, er det helt Ok å ikke dra. Og det er helt lov å si at i år blir jeg hjemme. Når julen kommer, og resten av året, kan du leve på egne premisser. Ikke utsett deg for samvær med mennesker som bryter den ned, eller sliter deg ut. Anonymkode: 9e2dc...50a 3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #13 Skrevet 13. oktober 2020 Få omgangssyke lillejulaften? Det beste hadde selvsagt vært om du greide å bare si nei og kutte ned/ut kontakten, men det er enormt vanskelig. Anonymkode: c2c6f...475 1
Eneri Skrevet 13. oktober 2020 #14 Skrevet 13. oktober 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Orker ikke møte foreldrene mine i jula for de er så klagete og sytete og barndommen min var preget av omsorgssvikt og mishandling. Jeg blir fysisk uvel av å tilbringe tid med de og jeg begynte å grue meg til jula allerede i august. Hvordan kan jeg vri meg unna jula på en måte som gjør at de ikke klager og syter over at jeg ikke kan komme? Anonymkode: dfc66...274 Hvis de er klagete og sytete uansett om du kommer eller ikke kommer dit i jula, trenger du ikke bruke energi på å komme opp med en spiselig unnskyldning tenker jeg... Virker som det blir syting uansett. Lag deg en annerledes jul i år som du slipper å grue deg til 😊
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #15 Skrevet 13. oktober 2020 Dra til en svigerfamilie hvis du har det. Reis bort - på hyttetur eller til Syden. Bli syk dagen du skal reise dit - når kommer selvfølgelig an på om du må "reise hjem" i julen eller om du bor i nærheten av dem og ikke trenger å overnatte i forbindelse med julen. Anonymkode: 66e16...a88 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå