Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sjef vil at jeg skal jobbe på provisjon,uten minstelønn.  Jeg har da sagt at jeg kan ha det samme som henne 36 %inkl moms som er 25 %.

Jeg velger da å være på jobb stort sett på dagene itilfelle det kommer drop in.

Noen dager er det stille andre dager masse å gjøre.

På disse stille dagene hvor jeg ikke har så mye å gjøre,kan sjefen mase på meg om å hjelpe henne med hennes kunder? Hente kaffe, hive søppel, tenne lys, lage kaffe,flytte kunders bil?

Er litt i villrede.. for jeg mener tiden jeg velger å være på salongen er tid jeg ikke får betalt for, dvs da kan hun ikke mase på meg om ting, siden jeg ikke har time lønn lengre.

Hva vil jeg forresten tjene i mnd om jeg tar inn mellom 2500,- og 3000,-?

Takker for svar på forhånd .

Anonymkode: d6afb...699

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min sjef vil at jeg skal jobbe på provisjon,uten minstelønn.  Jeg har da sagt at jeg kan ha det samme som henne 36 %inkl moms som er 25 %.

Jeg velger da å være på jobb stort sett på dagene itilfelle det kommer drop in.

Noen dager er det stille andre dager masse å gjøre.

På disse stille dagene hvor jeg ikke har så mye å gjøre,kan sjefen mase på meg om å hjelpe henne med hennes kunder? Hente kaffe, hive søppel, tenne lys, lage kaffe,flytte kunders bil?

Er litt i villrede.. for jeg mener tiden jeg velger å være på salongen er tid jeg ikke får betalt for, dvs da kan hun ikke mase på meg om ting, siden jeg ikke har time lønn lengre.

Hva vil jeg forresten tjene i mnd om jeg tar inn mellom 2500,- og 3000,-?

Takker for svar på forhånd .

2500 til 3000 i mnd? Sikker på du ikke finner noe bedre å gjøre med tiden din? Du vil tjene 1080,- brutto i måneden dersom du omsetter for 3000 ink moms. 

Skrevet

Dårlig formulert av meg. At jeg tar 2500,til  3000 om dagen.  Hva vil det bli i mnd inkludert moms på 25%. Minus skatt på eks. 36 %

Skrevet

Eh. Og dette godtar du? Jeg ville sett meg om etter ny jobb. Pronto. 

Anonymkode: 815d8...0d5

• Liker 2
Skrevet
På 13.10.2020 den 17.05, AnonymBruker skrev:

Dårlig formulert av meg. At jeg tar 2500,til  3000 om dagen.  Hva vil det bli i mnd inkludert moms på 25%. Minus skatt på eks. 36 %

2500 inkl mva blir 2000 uten. Så hvis du tar inn det fem dager i uken, blir 40000 i mnd. Etter 36% skatt får du utbetalt 25600. Men gå inn på skatteetaten, og legg inn hva du forventer å tjene så får du mer riktig skattetrekk. 

Du skal selvsagt ikke gjøre alle de andre tingene uten at du får betalt for det. F eks en viss sum om dagen, som passer med hvor mye tid du bruker på det. Eller at du skriver timeliste.  

Anonymkode: baba1...cdd

Skrevet

Om lønna består av 100% provisjon, er det feil av sjefen å beordre deg til å gjøre ting for henne. Det får du jo ikke betalt for.

Anonymkode: 9ef06...1e2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...