AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #1 Skrevet 13. oktober 2020 Jeg har nylig fullført en grad med gode karakterer, men jeg husker nesten ingenting fra studiet. Jeg likte ikke studiene mine så godt, så jeg kommer heller ikke til å jobbe med faget. Alle deltidsjobbene mine har vært enkle jobber som enhver idiot kan fullføre. Jeg føler meg heller ikke rustet til arbeidslivet, men jeg må begynne å tjene penger på et punkt. Det verste er at jeg har sosial angst og sliter med å være selvstendig. Jeg får jobbintervjuer til stillinger, men kommer fram som nervøst og lite selvstendig under intervjuene. Hva kan jeg gjøre for å forbedre situasjonen min? Anonymkode: 83a06...a2c
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #2 Skrevet 14. oktober 2020 Hvilken grad er det snakk om da? Altså er det snakk om sykepleiestudiet liksom? Anonymkode: 2804a...65e
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #3 Skrevet 14. oktober 2020 Du må finne ut hva du har lyst til å drive med, og deretter finne ut hva du må gjøre for å komme dit. Trenger du utdannelse? Kurs? Nettverk? Må du flytte? Kan du bruke noe av utdannelsen du allerede har? Anonymkode: da335...261 1
IkkeAnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #4 Skrevet 14. oktober 2020 Jeg har ingen råd, for jeg har det helt likt. Både bachelor og mastegrad, men 90% av det er borte vekk, alt gått i glemmeboka.
Gjest Ezio Skrevet 14. oktober 2020 #5 Skrevet 14. oktober 2020 Akkurat nå, IkkeAnonymBruker skrev: Jeg har ingen råd, for jeg har det helt likt. Både bachelor og mastegrad, men 90% av det er borte vekk, alt gått i glemmeboka. Du husker det nok om du får relevant jobb...
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #6 Skrevet 14. oktober 2020 Først og fremst er denne følelsen du sitter med veldig vanlig, til og med blant legestudenter som har en mer praktisk tilnærming i studiet. Man er litt sånn: "hva har jeg egentlig lært?" Mye er glemt, men det viktigste sitter inne som man ikke tenker over, også lærer man absolutt aller mest når man skal begynne i jobb og faktisk bruke kunnskapen og ferdighetene sine. Ville ikke ha vært så veldig bekymret, og denne følelsen av at man ikke sitter igjen med stort er vanlig og vil gå over når du har kommet deg inn i ny jobb (som for øvrig tar noen måneders tid). Anonymkode: 3ba04...2d9 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #7 Skrevet 14. oktober 2020 Det er praksis du lærer av, ikke studiene. Hilsen langvarig student (9 års). Anonymkode: 17e5f...a3b
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #8 Skrevet 14. oktober 2020 Ikke meningen å huske all teori, den må anvendes i praksis for å lære (og huske). Hilsen en med et profesjonsstudium. Anonymkode: 0bd3e...46a
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #9 Skrevet 14. oktober 2020 Arbeidslivet er annerledes enn det du har vært igjennom som student. Det du har studert er vel mer grunnrammer, det du må huske på er det du lærer på jobb, ikke nødvendigvis ting fra studie. Anonymkode: 02e8f...e25
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå