Gjest gjest1 Skrevet 27. juli 2005 #1 Skrevet 27. juli 2005 Begynner å lure på om vi bør ordne med eigen barnevakt (ev. barnevakter) til bryllupet vårt. Det blir små gjester på 1, 2, 4, 5, 7, 11, 12 og 14 år.. Tenkte på legging av dei minste f.eks, dersom foreldra deira har med reisesenger (vi skal ha bryllupet på grendahus, går sikkert an å få låne seg eit ekstra rom til ungar). Tenkte å ha teikne-film på skjerm også, kanskje. Korleis kan vi tilrettelegge for at bryllups-festen vår lir fin for både vaksne og barn?
Olifant Skrevet 28. juli 2005 #2 Skrevet 28. juli 2005 Vi kommer nok sannsynligvis til å ordne med barnevakt, litt avhengig av hvor mange barn som kommer. Regner med at foreldrene kan legge sine små selv, men tenkte å ha noen som kan holde et øre med de etterpå hvis noen skulle våkne igjen så kan mor og far kose seg og slappe av og kun hentes dersom det skulle være noe. Tenkte å ha denne bernevakten tilgjengelig i løpet av middagen også, sette opp et barnerom med tegnesaker og film hvis middagen blir lang. Fornøyde barn gir fornøyde voksne!
Gjest lindas Skrevet 28. juli 2005 #3 Skrevet 28. juli 2005 i vårt bryllup kommerdet mest sansynelig bare til å være våre egne barn, muligens to jenter til... kommer til å skaffe barnevakt som kan ha ansvaret for dem helt i fra kirka (er ikke like lett å holde seg i ro selv om det ikke er lenge og de har en "viktig" oppgave), så ingen andre trenger å ta de med ut om nødvendig. er jo ofte slik at da prøver flere og hjelpe til og det oppstår kaos... hun kommer til å være med under middagen og det blir hennes ansvar å få barna hjem til min mor der de skal overnatte. vi kommer også til å ha lekerom med masse leker osv... også er de lekeplass der, så de kan leke ute!!! tips til de som har muligeten til å sende barna ut: be foreldrene ta med regntøy hvis været tilsier det, lett å glemme/ikke tenke på det selv!!!
Gjest mn Skrevet 28. juli 2005 #4 Skrevet 28. juli 2005 hei,jeg skal gifte meg om ett år og jeg har en avtale med dagmammaen om at hun skal ta med seg min datter hjem til seg etter fotograferingen,jeg får litt darlig samvittighet også å sende henne vekk,men det er vel gøyere får henne å være hos henn e som har en kjempe grei lekekamerat, enn å være med oss voksne hun er 3 1/2 neste år litt usikker på oppførselen da, det blir kun 2 "unger" 9 og 18 år.de andre skal ha barnevakt har de sagt.,hva syntes dere? skulle jeg hatt barnevakt under middagen? ps jeg skal passe hennes barn i år når hun gifter seg så ingen betaling
Vimsevips Skrevet 28. juli 2005 #5 Skrevet 28. juli 2005 Hør med foreldrene, mange ordner seg med barnevakter som henter i løpet av kvelden. I bryllupet vårt sov 2 babyer i vogn (spedbarn) ute til foreldrene skulle hjem. De andre hadde slekt og venner i nærheten, og hadde dermed skaffet barnevakter som kom når de ringte. mm: Du kjenner ditt barn best, gjør det som er best for dere. Selv hadde vi Vesla med i bryllupet vårt. Så ble ho henta når vi ringte. Vi ringte rundt 22, da var ho trøtt, men ikke overtrøtt, og hadde fått med seg mye moro.. Vi gifta oss i fjor, da var ho 2, i ferien var ho med i et bryllup, da ringte vi til barnevakta rett etter middagen, rundt 21. Da ville ho hjem for det var slutt på maten (og isen) Vi lot være å nevne kakene..
Ciliemor Skrevet 29. juli 2005 #6 Skrevet 29. juli 2005 Vi skal gifte oss til neste år, og da er lillemann 1 år og 8 mnd. Jeg ønsker å at han skal være med så lenge som mulig. Tror jeg kommer til å ha noen der som har "ansvaret" for han. Og som enten legger i reiseseng der vi er, eller som tar han med hjem utpå kvelden.
Grooo Skrevet 29. juli 2005 #7 Skrevet 29. juli 2005 Vi giftet oss for to år siden, og våre tre små gjester som da var 1 1/2, 3 1/2 og 4 1/2 holdt ut hele kvelden/natta til de reiste hjem rundt halv to på natta. Minstemann sov noen timer i vogna si etter middagen, men de to største var oppe og med på morroa. Var foreldrene selv som ville la dem være oppe hvis de ville, og det gikk så fint så.
Glossy Skrevet 29. juli 2005 #8 Skrevet 29. juli 2005 Da vi giftet oss var der leiligheter i tilknyttning til lokalet. Så da la de bare de små der og så gikk de opp og ned for å sjekke. Veldig greit. Men er jo ikke alle som har den muligheten da....
Gjest Gjest_Lucky_* Skrevet 30. juli 2005 #9 Skrevet 30. juli 2005 Vi brukte lang tid på dette med barn da vi var i begynnerfasen av planleggingen. 80% av gjestene våre kommer langveisfra og med unger hadde det blitt maaange, har ikke tellet, men flest under 7 år og gutter. Vi har selv en sønn på 4 år og det er ikke akkurat det beste han vet å sitte stille. Så vi bestemte faktisk at alle barna blir i huset hjemme hos oss med barnevakter når middagen begynner kl 18. Her får de servert Grandiosa, brus, sjokoladebryllupskake og gotterier. Vi har funnet selskapsleker på nett for små barn og ellers har jo vår sønn masse leker og filmer også. Vi tror at dette blir mye mer gøyalt for barna enn å sitte i ro og bli hysjet på i "timevis" under en evt middag. Vi har bare fått gode tilbakemeldinger på dette og foreldrene ser fram til en avslappet middag. Vår sønn er selvfølgelig informert om hvordan dagen blir, og vi prøver å lokke han med at han kan spise med oss voksne, men han sier han mye eller vil være hjemme med de andre barna. De barna som blir hjemme oss hos kjenner også barnevaktene (eldre søskensbarn av dem 13-16 år, så leggingen skal ikke bli noe problem. Dette i samråd med deres foreldre) Vi håper dette blir å fungere bra
Gjest Lucky igjen Skrevet 30. juli 2005 #10 Skrevet 30. juli 2005 Huset vårt er ca 5 km unna festlokalet, så det er heller ikke lange veien om noe skulle oppstå
Gjest gjest1 Skrevet 3. august 2005 #11 Skrevet 3. august 2005 Er to jenter på 15 store nok til å ta seg av 5-6 småtroll?
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2005 #12 Skrevet 4. august 2005 Veldig lurt å tenke gjennom det med barn på forhånd. Tror nok to jenter i 15 årsalderen skal få kjørt seg om de skal passe så mange i den alderen, men det kommer selvsagt mye an på hvordan de små (og de store) er. Vi hadde ikke så veldig mange barn i vårt bryllup. Ei på 9, to på 6, og litjtuppa vår på 2. Den minste hadde vil tilkallingshjelp til, som sto parat i tilfelle hun skulle bli rastløs ved matbordet. Nå ble det sånn at hun sov duppen sin under middagen, og voknet til desserten, så det ble bra for alle parter ha ha... Hvis du har et rom hvor du kan ha film, tegnesaker og noen bøker, tror jeg både liten og stor vil bli veldig avslappet og fornøyd.
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2005 #13 Skrevet 4. august 2005 De på 11, 12 og 14 år trenger vel trengt tatt ikke barnevakt...? jeg hadde i hvert fall blitt fornærmet som 12-åring hvis en 15-åring skulle "passe" på meg. Hvis dere har mange aktiviteter i bakhånd, som filmer, spill, tegnesaker etc. bør to 15-åringer greie det. I hvert fall hvis de får litt hjelp av de tre eldste. Hvis det er utemuligheter kan dere jo ordne med noe boccia eller krokket e.l., så er det bare de aller minste som trenger aktivt pass...
Gjest gjest1 Skrevet 4. august 2005 #14 Skrevet 4. august 2005 De på 11, 12 og 14 år trenger vel trengt tatt ikke barnevakt...? jeg hadde i hvert fall blitt fornærmet som 12-åring hvis en 15-åring skulle "passe" på meg. Hvis dere har mange aktiviteter i bakhånd, som filmer, spill, tegnesaker etc. bør to 15-åringer greie det. I hvert fall hvis de får litt hjelp av de tre eldste. Hvis det er utemuligheter kan dere jo ordne med noe boccia eller krokket e.l., så er det bare de aller minste som trenger aktivt pass... ← Grunnen til at eg nemnde dei på 11,12 og 14 var at kanskje dei kan hjelpe til med å ta seg av dei små...
miaen Skrevet 5. august 2005 #15 Skrevet 5. august 2005 eg var 14-15 år da eg passet syv unger, mens foreldrene var i bryllup. Hadde med kusinen min, som var ett år eldre, men hun hadde omtrent aldri vært med barn før, så var ikke mye hjelp der, med bleier og sånn.. men hun passet jo på, og alt gikk kjempe flott... så tror to 15 åringer klarer dette fint, men det spørs jo selfølgelig hvordan de er..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå