solmåneogstjerner Skrevet 13. oktober 2020 #21 Skrevet 13. oktober 2020 Jeg synes det er et veldig fint navn. Kunne fort vært et navn jeg hadde brukt på egne barn. Har ingen negative assosiasjoner. 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #22 Skrevet 13. oktober 2020 Det er et fint og gammelt navn. Anonymkode: 4f282...86e 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #23 Skrevet 13. oktober 2020 Lina er kjempefint navn 🤗 Anonymkode: 8bf7c...321
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #24 Skrevet 13. oktober 2020 Første tanke: svensk! Men jeg synes det er et fint navn. Anonymkode: da1e9...802
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #25 Skrevet 13. oktober 2020 Syns det er veldig fint! Vurderte det selv til min datter. Heter selv Maria og er fornøyd med det, men kunne godt het Lina - vakkert og koselig navn 🥰 Anonymkode: d2124...a9d
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #26 Skrevet 13. oktober 2020 Hunden min heter Lina Anonymkode: 00650...10c
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #27 Skrevet 13. oktober 2020 Eneste jeg assosierer med Lina er hun fra Emil i lønneberget. Sånn umiddelbart er det bra. At du ikke deler navn med influencere, andre halvkjendiser, politikere og andre som lever av å blamere seg kan bare være positivt. Utover det er Lina i det minste et ordentlig navn, ikke et dukkemannen som «Betty» eller «Mina» eller andre sånne navn foreldre gir barn de øyensynlig ønsker skal bli prostituerte eller hjemmeværende husmødre for voldelige menn. Om et navn er pent eller ikke er helt uvesentlig. Du ønsker ikke at folk som treffer deg skal tenke «oi, så pent navn» når du presenterer deg. Du ønsker at de tenker «her er en som kan faget sitt!» eller «her er en person med greie på viktige saker i livet». Tenker de «oi, så pent navn» har du alt mislyktes her i livet. Anonymkode: 89d6a...841
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #28 Skrevet 14. oktober 2020 Vjrderer faktisk det navnet til datteren min! Liker det veldog godt! Anonymkode: a7532...199
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #29 Skrevet 14. oktober 2020 Liker det ikke. Jeg synes for det første at det er teit med A-endinger på navn som normaltvis har E, føler det er en litt desperat måte å skille ut navnet på-Lina, Nikolina, Birgitta, Martina osv. For det andre så liker jeg ikke Line heller. Det er et kjedelig grå mus navn man gjerne bruker som eksempler på tekstoppgaver i matte, sammen med Per. Anonymkode: ad737...16c
hablador Skrevet 15. oktober 2020 #30 Skrevet 15. oktober 2020 Litt assosiasjoner til nabolandet vårt Sverige, og film f.eks Emil i Lønneberget. Line er for meg mer typisk norsk og Lina typisk mer svensk. Ikke så kjent navn for meg.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #31 Skrevet 15. oktober 2020 Jeg syns Line (med e) er fint Anonymkode: e2d62...050
Maleficenta Skrevet 15. oktober 2020 #32 Skrevet 15. oktober 2020 På 13.10.2020 den 15.56, AnonymBruker skrev: Hva tenker dere om navnet Lina? Jeg pleide å hate å hete det. For det første er det merkelig. Jeg kjenner ingen andre som heter det. Av og til lurer jeg på om jeg er den som den eneste som heter det. Altså bare Lina. Jeg pleide å tenke at det ikke er skikkelig navn. Og hvis jeg møter noen som heter Lina viser det seg ofte at de egentlig heter Karolina, Angelina, Marcelina, Nicolina etc... Dessuten rimer det på vagina.... 😅 Men det er jo det er det jeg heter. Som barn var jeg var sikker på at jeg skulle bytte til et mer vanlig og navn da jeg ble eldre, f.eks Maria. Men det er en del av identiten og jeg liker navnet bedre nå som jeg er voksen. Hva synes dere? Er det fint? Eller rart? Hva tenker dere på når dere hører navnet? Hvilke assosiasjoner? Hvordan ser noen som heter Lina ut? Anonymkode: 3015a...1f6 Helt vanlig navn i mine ører akkurat som Line
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå